Lafumanu

O a vaega e faʻamaonia ai le microclimate o fale o lafumanu

O se mea tāua i le gaosiga o manu o tulaga o le soifua manuia o manu. Muamua, o le microclimate o le potu e aʻafia ai le gaosia o peti, o le fua o le mamafa o meaʻai i aʻano o manufasi ma le saoasaoa o le ola o talavou. E uiga i mea taua e tatau ona e gauai i ai, ma o le a talanoaina i le tusiga.

O le a le uiga o le totonugalemu

I lalo o le microclimate o lona uiga o se tuufaatasiga o mea taua e iloagofie ai le tulaga o le siosiomaga suʻesuʻe (e aofia ai le maualuga o le malupuipuia mo le nofo umi i lea mea). O le faʻamatalaga e aofia ai le vevela o le vevela, faʻafefeteina, vaʻavaʻalele, vaʻavaʻavalea, mea o loʻo i ai le tele o gas, le maualuga o le malamalama ma le pisa. E pei ona mafai ona e vaʻaia, o se mataupu faigata lea e mafai ona sui ai lona maualuga e fuafua i le ituaiga o potu, tulaga o le tau, le ituaiga o manu o loʻo i totonu o le peni, faʻapea foi ma latou numera.

E leai se numera numera manino mo le microclimate level. E naʻo fautuaga mo le faʻatulagaina o uiga taʻitasi o le siosiomaga, i luga o le faavae o le iloiloga o lenei manatu taua.

E taua! O fuainumera microclimate i totonu o le fale lafumanu o loʻo aʻafia i tulaga tau i le itulagi o loʻo i ai, o uiga o le fale, o le tele o meaola, ma le lelei o le faʻalelei ma le faʻaaogaina o otaota.

O a vaega e faʻamaonia ai le microclimate o fale o lafumanu

E pei ona taua i luga, o le mataupu faigata e aofia ai le tele o fuainumera o uiga.

I totonu o le tusiga tatou te manatu na o le sili ona taua: vevela, vevela, maualuga o le ea, faʻamalamalamaina, tulaga o le vaʻaia, faʻasaina o le pefu ma mea o loʻo aʻafia ai gasegase matautia.

O le faʻamalamalamaga o le taʻavale o le a faʻatinoina e faatatau i faatoaga e aofia ai povi, tamaʻi mamoe, mamoe, puaa, lapiti ma moa.

Feavega o le ea

O le uiga sili ona taua o le microclimate o le vevela vevela. E tolu mea taua i totonu.: mafanafana le vevela, pito i luga ma pito sili ona taua.

O le a aoga ia te oe le iloa pe faapefea ona aofia ai: povi (i se auala faʻamaufaʻailogaina ma le leai se tuai); moa, geese, turkeys, ma lapiti (i totonu o laupepa ma avia).

O le malulu mafanafana o lona uiga o le metabolism ma le vevela o gaosiga o loʻo i lalo ifo, ma i le taimi lava e tasi e le o faamamafaina isi faiga o le tino.

I tulaga vevela, vevela le vevela, faʻaitiitia le fiaʻai i manu, ma o se taunuuga, o le faʻaititia o le gaosiga. E foliga mai foi o le a maua e le fagafao se paʻu vevela, lea e mafai ona iu i le oti.

O le vevela vevela e sili ona vevela e faʻafeiloaʻi ma le maualuga o le toʻimamaʻi ma le le lava o le lele. I mataupu pe a oʻo mai le vevela i le pito i luga, e fautuaina e faʻaleleia le fesuiaiga o le ea i totonu o le potu, faʻaaogaina o manu i le vai poʻo le taʻeleʻele foi o le a fesoasoani. E tatau i fagafao ona maua vai.

Aoao atili e uiga i le faʻafefeina o se povi ma lapiti.

Pe a fausiaina fale ma fale mo le tausiga, e sili atu le faʻaaogaina o mea e leai se vevela vevela, faʻafefete i latou paʻepaʻe. O le totoina o laau ma le lautele o pale i tafatafa o le nofoaga o fale e iai foi sona aoga aoga. Pe a taumafa i le ea fou, e sili atu ona lelei le tuʻuina o povi i le paolo.

O le maualalo o le vevela e mafua ai le faʻaaliaina o le tino o le manu e faʻaaoga ai mea uma e maua ai le vevela. E faʻaitiitia le aoga ma faʻaititia le fafaga, ona o le mea moni o le ola e avea ma galuega autu. Faatasi ai ma le aafiaga umi o le malulu, ei ai se avanoa e malulu.

Ae ui i lea, o meaola e paʻu i le vevela o le vevela, e mafai ona oʻo atu ai i maʻi poʻo le oti foi, aua o se mea taua lenei mo le tino.

Ituaiga ituaiga meaolaLaʻau maualuga mo ia, С
Mamoemai le 8 i le 12
Calvesmai le 18 i le 20 (tamaititi laʻititi ifo i le 20 aso) mai le 16 i le 18 (mai le 20 i le 60 aso) mai le 12 i le 18 (60-120 aso)
Pigmai le 14 i le 16
O mamoe5
Rabbitsmai le 14 i le 16
Toa matutua (moa, pato, geese, turkeys)mai le 14 i le 16

Matou te fautuaina e aoao atili e uiga i faʻamaʻi eseese: povi, puaa, turuki, moa, lapiti, 'oti, kusi.

Faʻamamaga o le ea

E talitutusa foi le taua o le suamalie i totonu o le potu

Faʻatasi ai ma se eseesega tele mai le masani, o le faʻatupulaia o le faatoʻaga e faʻaitiitia. O le mea lea, faatasi ai ma le faateleina o le suavai (sili atu ma le 85%), e faaitiitia le susu i le 1% mo le pasene taitasi, ae peitai o le mamafa o le lafu e faaitiitia i le 2.7%. E le gata i lea, o se maualuga maualuga e fesoasoani i le fausia o le faʻaaogaina o luga o puipui, ma o le a aʻafia ai le faʻaoga o le potu. O le susu e faʻapupula i totonu o le palapala, ma e mafai ona mafua ai le tele o faʻamaʻi.

O le ea malulu (itiiti ifo i le 40%) i totonu o le potu e faʻafefe ai le mucous membranes o manu, ua faateleina le suamalie, faʻaitiitia le 'ai ma le tetee atu i faʻamaʻi.

Ituaiga ituaiga meaolaLaʻau maualuga
Mamoe50-70%
Calves50-80%
Pig60-85%
O mamoe50-85%
Rabbits60-80%
Toa matutua (moa, pato, geese, turkeys)60-70%

Vaʻavaʻavaalele

Ina ia manuia le faatumauina o le vevela ma le maualuga o le vevela i totonu o le potu, e tatau ona i ai le ea, lea e taofia ai le fausia o condensate, le afaina o le ea fou, faapea foi ma le aveeseina o le carbon dioxide ma le tele o le vevela i le faagasologa o le olaga.

Malosiaga faalenatura (toesea ona o le maualuga o le ea mafanafana) e talafeagai ma le maualalo o manu i totonu o se potu ma lava le maualuga o vaalele.

O le a aoga mo oe le iloa pe faʻapefea ona saʻo le faʻaogaina o le ea: i le lapiti, i totonu o le falesa, i totonu o le puaa, i totonu o le falemoa.

Ina ia mafai ona aloese mai le faʻamalolo, o le uamea e faʻamalosi. I totonu o potu e iai ni lafumanu tetele e faʻaaogaina le faʻamalosiina o le tino.

O le malosi o tagata fiafia, o le tele o vaalele ma tatala e filifilia eseese mo potu taitasi. Malosiaga faamalosi e mafai ai e oe ona pulea le aofaʻi o le ea mai ma le saoasaoa o lona faʻamatalaga.

O le ea i totonu o le potu o loʻo teu ai meaola o loʻo i ai i se vevesi ma faifai pea le gaioiga. O lona gaioiga ma le faʻafouga e mafua mai i vaalele, faitotoa, faamalama, va i le fausaga fale.

E te iloa? O le fesuiaʻiga o le ea i totonu o le potu e afaina i le gaioiga o manu ma le saoasaoa o le lele i luga i le ea.

O le saoasaoa o le ea e aafia ai le felafolafoaiga o le vevela i totonu o le tino o le manu, ae peitai, o isi mea e mafai ona faaititia pe faateleina ai lenei aafiaga (faataitaiga, vevela, susu, ma le i ai o fulufulu mamoe po o fulufulu mamoe).

O le maualuga o le tafe o le tafe i le maualalo ma le maualuluga o le mamafa e fesoasoani i le vave faʻaleleia o le paʻu o meaola. Afai o le vevela o loʻo i lalo ifo o le vevela o le tino, ona oʻo mai lea o le ea ma malulu le tino. O lea ituaiga tuufaatasiga o le malulu ma le maualuga o le saoasaoa o lona gaoioi e mafai ona oo atu ai i faamaʻi catarrhal o le manu.

O le maualuga le saoasaoa o femalagaiga o le ea i le tuufaatasiga ma le maualuga o le vevela e fesoasoani i le faateleina o le vevela o le tino, ae i lenei tulaga e mafai ona puipuia le manava o le tino. O le mea lea, o le saoasaoa o le ea e tatau ona fetuutuunai e faalagolago i le vevela ole ea malulu.

Ituaiga manuOle vaalele, m / s
Mamoe0,5-1
Calves0,3-0,5
Pig0,3-1
O mamoe0,2
Rabbits0,3
Toa matutua (moa, pato, geese, turkeys)0.3-0.6 - mo moa ma turuki; 0.5-0.8 - mo pato ma geese.

Malamalama

O se vaega tāua i le faʻatulagaga o le microclimate o le faʻamalamalamaina o le fausiaina o lafumanu. O le mea lea e tatau ai ona gauai atu e le gata i le faʻatulagaga o le moli faʻasalalau, ae faʻapea foʻi le natura. O le malamalama o le la e faʻavaveina ai faiga faʻavae i le tino o fagafao, aʻo faʻasolosolo le eleelea, lea e puipuia ai le atinaʻe o rickets ma le osteomalacia.

O le a fesoasoani ia te oe le iloa pe faapefea ona togafiti i tamaʻi povi.

Faatasi ai ma se punavai masani, o le meaola lea e sili atu le lelei o le meaola ma sili atu mea. I le taimi o le fausiaina o faatoaga lafumanu, o le manaʻomia mo punaoa o le susulu o le la e fuafuaina i le auala e faʻaleleia ai.

Faatasi ai ma le leai o se malamalama o le la i manu e sau ai le "fiaai malamalama". I le faʻaaogaina o lenei mea le lelei, e faʻaaogaina ai le malamalama o punaoa malamalama, lea e fesoasoani i le faatonutonuina o le umi o itula o le ao ma faʻaleleia le lelei o mea ola.

Ituaiga manuLafoaia o potu, lx
Mamoe20-30 - mo le gaʻo; 75-100 - mo le uarota tausi maʻi.
Calves50-75
Pig50-100 - mo masiofo, uila, tamaʻi tamaʻi, tamaʻi tamaʻi oloa pe a maeʻa (e oʻo i le 4 masina); 30-50 - mo puaa mo le gaʻo o le vaitaimi muamua; 20-50 - mo puaa mo le gaʻo o le vaitaimi lona lua.
O mamoe30-50 - mo tupu fafine, mamoe poʻa, tamaʻi tamaʻi mamoe pe a uma ona faʻafefeteina; 50-100 - mo fale vevela faʻatasi ma se uarota tausi tina; 150-200 - taʻavale i le barannik, laʻau faʻatau.
Rabbits50-70 - mo tamaitai; 100-125 - mo alii; i lalo ifo o le 25 - mo tamaʻi tamaʻi meaʻai
Toa matutua (moa, pato, geese, turkeys)10-25 - mo moa; 15-100 - mo turuki; 10-25 - mo se pato; 15-20 - mo geese.

O le a aoga mo oe le aʻoga e uiga i le mea e tatau ona avea ma se aso malamalama i le falemoa.

Noise level

Ina ia faʻamautinoa le faʻaogaina o le microclimate masani i luga o le faatoaga, o le numera o masini e faʻaaogaina e faʻapupulaina tele. I le isi itu, o lenei mea e maua ai ni aoga taua, ae i le isi itu, o le maualuga o le pisapisao, lea e aʻafia ai le faʻaleleia o lafumanu, e faʻaateleina le faʻaleleia.

O le mea lea, o le faateleina o le pisa, o tagata o le faatoʻaga ua sili atu ona le lava ma o lo latou gaosiga e pauu tele, ma ua faʻagesegese le alualu i luma.

Ituaiga manuTulaga faʻafeololo malie, dB
Mamoe70 - mo le gaʻo; 50 - mo le uarota o tina.
Calves40-70
Pig70 - mo fana; 60 - mo masini nofofua, loloto le maʻitaga, masiofo tausosama ma tamaʻi puaa; 70 - mo manu laiti mo le gaʻo.
O mamoee le silia le 70
Rabbitse le silia le 70
Toa matutua (moa, pato, geese, turkeys)e le silia le 70

Tesea

Aʻo faʻataunuʻuina le tele o faiga faatekonolosi i luga o le pefu o le faatoʻaga, e aʻafia ai le soifua maloloina o manu.

O se taunuuga o le tele o le faʻafefe i le pefu, o loʻo amata ona pagatia tagata o loʻo nonofo i le faʻatoaga mai le tele o siama paʻu, mata ma tino faʻaleleia.

E taua! Laʻau mumu, oʻo atu i mata ma le manava o le tino, faʻaleagaina le mucous membrane ma faʻaleagaina le tino o le manu i faʻamaʻi eseese (faʻataʻitaʻiga, conjunctivitis poʻo le niumonia).
Ina ia faaitiitia le aafiaga o le pefu i luga o tagata o le faatoaga, e tatau ona faamamaina e le aunoa le faatoaga ma lona teritori lata ane, faapea foi ma laau toto ma laau.

I fale o lafumanu, e le tatau ona e faʻamamaina manu, lulu i luga o le fale poʻo le fafaga, ma aua foʻi le fufuluina faʻamago i le i ai o fagafao.

Ituaiga manuDust concentration, mg / m 3
Mamoe0,8-10
Calves1-5
Pig1-6
O mamoe1-2,5
Rabbits0,5-1,8
Toa matutua (moa, pato, geese, turkeys)2-4

Faʻafiafia gaioiga leaga

O le ea o se mea e faʻafefiloi ai le kesi, lea e mafai ona fesuisuiai mafiafia i potu eseese. O le tuufaatasiga o le ea i fale o lafumanu e eseese tele, talu ai, e faaopoopo atu i le carbon dioxide, e aofia ai foi gasegase matautia mai otaota.

O se taunuuga, o le ea e faʻapupulaina ai mea o loʻo i totonu o nei gas e pei o le ozone, amonia, carbon monoxide ma le hydrogen sulfide.

E taua! O le maualuga o mea o gasegase leaga i le ea e mafai ona oʻo atu ai i le faʻaitiitia o le okesene i le 16-18%, faʻapea foʻi le mafuaʻaga e le mafai ona faʻaaogaina i le tino o le manu.
O le masani lava, o le le lava o le okesene i fale o lafumanu e seasea lava. E tusa lava pe faʻapipiʻiina le fale e naʻo se faʻaleleia o le ea, o lona uiga e lava lenei mo le masani masani o le meaola.

Ae peita "i, e tatau ona manatu e le sili atu le maualuga o mea leaga i tulaga faatagaina.

Ituaiga manuGaoioiga faatagaina o carbon dioxide, mg / m 3Gao faatagaina o amonia, mg / m 3Gao faatagaina o le hydrogen sulfide, mg / m 3Gaʻo faatagaina o carbon monoxide, mg / m 3
Mamoe0,15-0,2510-205-100,5-2
Calves0,15-0,2510-205-100,5-2
Pig0,215-20100,5-2
O mamoe0,2-0,315-20101,5-2
Rabbits0,2510auala2
Toa matutua (moa, pato, geese, turkeys)0,15-0,21052
O le microclimate i luga o le faatoaga e mafai ai e oe ona pulea le nofoaga masani o le manu ma e tatau ona tausisi i tulaga mama ma le tumama, lea e siakiina e auaunaga faapitoa. Afai e le o matauina ni tulafono masani, e mafai ona tapunia le faatoaga ma puipuia ai le faatauina atu o oloa ua maeʻa.

O le malosi o le pule e faʻamatalaina e le mea moni o soʻo se suiga i tulaga o le microclimate e aofia ai se aafiaga loloto i le tino o le manu.