Totoina o aniani

Matou te tuputupu ae e uiga i le sipuni i la matou togalaau: uiga o le totoina ma le tausiga

O le i ai o aniani e le mafai ona faia se tele o ipu ma tapenapenaga, talu ai o lenei laau e faʻamaonia le tofo o oloa ma tuʻuina atu ia i latou le maoaʻe. Ae ui i lea, o ituaiga eseese o lenei aganuu e le faatapulaaina i le lauiloa lauiloa, ma o se isi itu lelei o le autafa lea, lea o loo faamatalaina i lalo.

O le a le sipuni tipu

Onion mataupu - laau toto, e aofia ai le i ai o pulu i le malochnyemi ma le lanu mimiti e le lelei le teuina i le taumalulu. O le mafuaaga lea e na o laulaau ma laʻau e faʻaaogaina ai meaai, lea, o le mea moni, e tupu ai lenei ituaiga.

O le laau e oo i le 40-60 cm le maualuga, e fetogi ai le fana i le 45 cm le umi i le tausaga lona lua o le olaga. sili atu vevela.

O anamele o taua e sili ona lauiloa i le va o aniani aniani, lea e mafai ona tupu uma mai fatu (o lenei metotia e sili ona taatele) ma vegetatively.

E taua! I foliga vaaia, o le laau e talitutusa lava ma laulaau aniani, na o laulaʻau lau o nei ituaiga meaola e tele ma tele, e oʻo atu i le 40 cm (ma le 2 cm le lautele).
O le sipuni-mataupu e le o se mea moni (e le pei o le pulufana ua uma ona taua), ae nai lo lea o se ituaiga o mafiafia ua fausia i le eleele, ua taua o le "pulu pepelo". E taua foi le maitauina o le tofo o le mataupu e sili atu le faigofie nai lo le sipisi, ma o se avanoa faaopoopo o se mea sili ona maualuga o le vaitamini C.

E te iloa? O le sipuni-mataupu e tupu malie i se nofoaga e tasi mo le sili atu i le 4 tausaga, e ui lava o loʻo i ai mataupu pe a oʻo i le fitu tausaga na mafai ona maua ai se 'oti tele o lanu.

Ae ui i lea, ua fautuaina le au fai togalaau e aua le faatuai i le totoina i isi eria, ona o le tele o taimi, ona o le tuputupu ae malosi o le vaega eleele, o le seleselega o le seleselega ua faaitiitia.

Filifilia se nofoaga e tulaueleele ai

Mafaufau i le ono mafai ona galueaina mo le taimi umi le mataupu o le sipuni, o le nofoaga mo le totoina o laau e tatau ona filifilia e amanaʻia ai manaoga masani o le laau mo se taimi umi. E tusa ai ma le tuufaatasiga o le palapala, o le laau i lenei itu e le iloga i le palasi ma ola lelei e tusa lava pe o eleele palapala.

Ae peitaʻi, afai e te manaʻo e maua se seleselega lelei o aniani, ona tatau ai lea o sauniuniga o le eleele mo le totoina: i eleele vaivai ua i ai le sao i mea tau meaola ma faʻamalamalamaina ma faʻafefiloi ai le vai, ma sili atu le malosi o le kulimi. E le fetaui mo le tuputupu aʻe o le eleʻele po o le palapala palapala mamafa.

Onion-le mataupu e le talia le susulu malamalama o le la, o lea afai e te manao e puipuia ana au mai le faanatinati vave, e mafai ona e totoina se moega i luga o se pa pe le o mamao mai laau, o lea e ola ai le laau i se paolo malu.

E taua! E le mafai ona e faia ni moega ma aniani i vaega e lolovaia pe a uma timuga mamafa po o le kiona e liusuavai, e ui lava o le aniani sipeni e fiafia i le susu.
O le nofoaga filifilia e tatau ona faʻamafola, e le o ni ala, ina ia le fufulu ese fatu ma se vaitafe.

O le maualuga o le vevela mo le atinaʻeina o laau + 18 ... +22 ° C, ae e le o lona uiga e le o tupu i luga o le ea.

Tapenaga sauniuni i le 'upega tafaʻilagi

Mo le totoina o le sipuni i le tautotogo, e saunia se moega togalaau mai le tautoulu po o ni nai vaiaso aʻo leʻi luluina, faaopoopo se pakete o le faapalaga lelei ma le 150 g o fafie laupapa i le 1 mita. Afai o le eleele i totonu o lau 'aufaʻatauaiga e televave, ona tusa lea o le 5 kilokalama o le humus, 25 g o le ammonium nitrate, 15 g o le potassium chloride ma le 25 g o le superphosphate e tatau ona faaopoopo i le 1 mita.

Mafaufau foi i le elemene o le eleele. Mo lenei ituaiga taisisi, o eleele o le pH 7-7.2 e fetaui lelei. O eleele papaʻu e manaʻomia ai le salu poʻo le falaoamata o le fale.

O le nofoaga filifilia e tatau ona lelei ma e lamolemole, ona "tipi" laina i se mamao e 25 cm mai le tasi. Aʻo leʻi totoina saʻo le aniani, o loʻo lelei le susu o le palapala.

Sauniuniga o fatu o le sipuni aʻo leʻi totoina

Pe a totoina soʻo se tapenaga o fatu laau e taua tele, aua e tusa lava pe leʻi tuʻuina fatu i le eleele ua e maua le avanoa e faʻamaonia ai le faʻataʻitaʻiga o vailaʻau.

O le sipuni e le tatau ona i ai i le nofoaga lava e tasi, aua e ala i le pipii atu i le faasologa i le fua o le fualaau aina, e mafai ona e maua se sapalai lelei o fatu mo le vaitau e sosoo ai, na o le faatali mo le agi e fana. Filifilia mo le totoina o fatu, e manaʻomia le muamua i totonu o le vai poʻo se vaifofo faapitoa o micronutrients (tasi le papaa ua fuafuaina mo le 1 lita o le vai).

E taua! E tatau ona taofiofia le faagasologa, aua e le tatau i fatu ona tuʻuina ni laulaʻa uumi, lea e matua aʻafia ai le tulaʻi.
E pei o se isi mea, e mafai ona e lūlūina fatu o le sipuni i se tali mafanafana o le palamati (mo le 20 minute), ona alu ai lea mo se aso i le vai mafanafana, lea e manaʻomia ona sui 2-3 taimi. A maeʻa le taimi lenei, o fatu uma e faʻamago i se tulaga mataʻutia ma totoina. O le lūlūina o le fatu e faʻavaveina ai le faʻaleleia o fualaau mo le 5-7 aso.

Lelei ma le leaga muamua ona o le aniani o le mataupu

O le tuufaatasiga o le palapala e matua aʻafia lava i laau totō e ola ai. Ae peitai, e le oi latou uma o "uo" o le tasi ma le isi, o lona uiga o nisi aganuu e ono tupu le lelei pe a mavae o latou tuaa. O le mea lea, pe a latou ofuina se sipeti tipi, vaai, ina ia mafai ai ona ola le garlic, kāloti, aniani (e tusa lava po o le a le ituaiga) po o le kukama i ona luma e pei ona i ai i le lalolagi e tele meaola faalafua ma pathogens o le suka sipisi.

I le taimi lava e tasi, ina ia leai se fanua (pe afai, mo se faʻataʻitaʻiga, ua e filifili e lulu le aniani i le taumafanafana), e tatau ona e faʻaogaina letusi, kapisi, radisa poo le dill, ma a maeʻa ona seleseleina, latou te luluina le mataupu. O nei fualaau faisua o le a le avea ma se faʻalavelave i le mauaina o le seleselega tele o lenei seleselega ma o le a le faatupuina ni faʻafitauli i lona totoina.

Aso o le lūlūina o fatu o le kuliki mataupu

O le aoina o fatu mai le tasi poʻo le lua o le tele o laʻau o le riki, o le a tuʻuina atu ia oe fatu mo le isi vaitau. O le totoina o fua o le eleele e faia mai le amataga o le tautotogo seia oo i le amataga o le taumafanafana, ma e leai ni eseesega faavae i le tulaga o le totoina ma le tausia o laau toto ua toto i taimi eseese.

Talu ai o lenei ituaiga o sipisi e sili ona lelei mo lo tatou tau, o le vevela o le mafanafana pe a faamalosia ai aū e mafai ona itiiti ifo i le + 10 ... +13 ° C.

Faʻasalaga, e tusa lava pe alu i luga o moega, o le a ia toʻafilemu mai le malulu, ma o le fuga o fulufulumanu o le a amata amata i le taimi e tasi ma le suamalie o le eleele. O fulu fulu e tutū ai le maualalo o le vevela i -4 ... -7 ° C, o le mea lea, o faatalitali mo le mafanafana o le eleele, e mafai ona e luluina saogalemu fatu.

Ua totoina laau taʻitasi i le taimi lava e paʻu ai matagi (e masani lava ia Mati ma le amataga o Aperila), ma o le a tutupu latalata i le amataga o le taumafanafana pe a oʻo i le tautoulu, ae na o le mafai ona tupu ae leʻi amataina le kiona. E tatau ona maitauina o aniani na totōina i le tautoulu, e amata ona ola lauusiusi pe a faʻafefete le kiona ma faʻapala le palapala.

Fuafuaga ma le loloto o le luluina o fatu

Afai, pe a lūlū fatu, o le lautele i le va o laina e 18-20 cm, ona mafai lea e le lūlūina ona lima lima pe ono laina, ma loloto loloto ile 1-3 cm (i le tulaga lenei, 1.5 g o fatu i le 1 mita e taua ole masani). I le lautele, o le fua o le fatuina e 1.2-1.6 g o fatu i le 1 mita. I le va o laina e masani lava ona tuua le itiiti ifo i le 25-30 cm.

E taua! Afai e mamafa le palapala, ona tatau ai lea ona tapunia fatu i le loloto o le 2 cm, ma i isi tulaga e lelei tele le faʻalauteleina o le fatu i le 3 cm.
Lisi meaʻai mulch ma se laulau o le humus i le 1-1.5 cm ma faʻamalosi laitiiti. Mai le lūlūina o fatu i le foliga mai o uluaʻi fuālaau, e masani ona masani mai le 11 i le 17 aso.

Tausia ma galueaina o le sipuni mataupu

O le tausia o se mea o le sipuni e le mafai ona taua tele le faigata, aua o lenei faagasologa e paʻu ifo ai i ni mea autu se tolu:

  • fafaga - o le eleele e tatau ona faʻamalulu i le 20 cm (i le tele o tulaga e lava le faʻaaogaina o le vai faalua i le vaiaso, ae i taimi o le vaitau e faʻamaʻaina ai laau i aso uma);
  • veleina - a aunoa ma lea, o le a le mafai ona maua se seleselega lelei, ae maise lava o aniani e mafai ona faasolosolo ina leaga pe maʻi foi ma soʻo se faʻamaʻi e mafua mai i gaoioiga o vao;
  • tatalaina - e fesoasoani i le manavaina o aʻa o le pusa, ma faʻafaigofieina ai lo latou alualu i luma.
Sei o tatou iloiloina vaega taʻitasi i nisi auiliiliga.

Tulaga faʻatau

Faatasi ai ma le le lava o le susu i totonu o le palapala, o le fulufulu o le sipuni e suia ai lona paolo ma avea ai ma le lanu-papaʻe, ma ua punou lona pito. I le taimi lava e tasi, afai e tele naua le suavai i le palapala, o le a avea le laau ma lanu lanumeamata lanumeamata.

O manatu e uiga i le taimi ma le aofaʻi o aniani uila ua vaevaeina. O le mea lea, o nisi fai togalaau latou te fautuaina le fausiaina o le laau i le vaiaso, i le fua faatatau o le 10 lita o le vai i le 1 mita o laau toto, ma faateleina le fualaau i na o taimi malolo. Ae ui i lea, o le isi afa o tagata matutua o le mafanafana o le taumafanafana e fai mai e mafai ona e maua ni fusi malulu pe a e fafagaina aniani 3-4 taimi i le vaiaso, faaopoopo le 10-20 lita o le vai i le 1 mita (3-4 itula pe a uma ona faʻasaina le laina vavalalata e tatau ona tatala).

I soo se tulaga, o le tau o se vaega faapitoa ma uiga o le 'upega tafaʻilagi o le a fesoasoani ia te oe e filifili ai le masani ona faʻamafa.

Toto ma vaeluaina laina

Afai e tele le vaomatua o lau togalaau, e mafai ona e tosoina fualaau i se mamao e 6-9 cm. A maeʻa muamua le veleina o le eleele i le va o laina e tatau ona tatalaina, ona o lenei faiga o le ki lea i le mauaina o se seleselega lelei. E sili atu le vaeluaina o laina e faia pe'ā uma ona faʻavaivai, ae na o se taimi e le masani ai ma matua faʻaeteete, ina ia le faaleagaina ai aʻa o laau laiti.

Mai le vaiaso lona lua o Iulai (ae le o se taimi mulimuli ane), o laulaau uma e tipi pito i luga aʻe o le mea sese, ma tuu ai na o ni moli lanumeamata lanumeamata i luga. I le amataga o le tautoulu o le a toe manuia atoatoa laulaau, ae i le vaitaimi lea, e le fautuaina i latou e vavae. O se mea taua e faʻapea o moega faʻatasi ma fulufulumanu e tuʻuina i totonu o le falemaʻi, ma o le fufuluina o laulaʻau mamago e faia i le tausaga lona lua, na o le tosoina i latou i le fesoasoani a se fagu.

E te iloa? 228 ituaiga o aniani o fualaau faisua ia.

Faʻatauga

A oʻo ina totoina le lapisi, o se tulaga faʻamaonia mo le maualuga o le gaosiga o le gaosiga o le faʻaaogaina lea o faʻamaʻi (organic ma mineral) i le palapala. Nai lo le fafagaina o aniani mea, filifili i le faavae o se vaitaimi faapitoa o lona tuputupu ae ma le atinaʻe.

Mo se faʻataʻitaʻiga, i le vaitau o le tuputupu aʻe, o le laau e faʻaaoga lelei ai meaʻai mai le eleele, ae tuʻuina atu pe a totoina le eleele ma lelei le faʻamaʻaina, e faʻaaogaina fomaʻi fou i le eleele i le isi tausaga.

O le taimi muamua e fafaga ai aniani i le amataga o le tautotogo, e faʻaaoga ai le tele o fugalaʻau (mullein i le ratio 1: 8 poʻo le faʻafefeteina o manulele manu 1:20), ma le fafaga mulimuli ane o loʻo faʻaaogaina ma le faʻaaogaina o vailaʻau faʻamalolo, e aunoa ma le faia o ni vailaau oona.

I le tautotogo, e oo atu i le 15 kilokalama o organics i le 1 mita o le moega e masani lava ona folasia i lalo o le loloto o le eli, ma 120 g o le ammonium nitrate poo le 60 g o le ammonium nitrate, 40 g o le masima ma le 50 g o superphosphate.

E faʻaaogaina le faʻamalaina o mineral suavai i le tautoulu, i le taimi lava e uma ai le seleseleina. I lenei tulaga, o le ae manaomia le 50 g o le ammonium nitrate, 3 g o le superphosphate ma le 20 g o le potassium chloride i le 10 lita o le vai.

Seleseleina

O le seleselega muamua o le sipisi-mataupu e mafai ona seleseleina i le maeʻa ai o le 25-32 aso talu ona totoina, ma a maeʻa le 55-65 aso, ona toe fai lea o le seleselega, vavae ese uma lau laau. I le 2-3 tausaga e sosoo ai i lenei faagasologa, e leai se mea e suia, talu ai o le totoina o lenei ituaiga o le sipuni ua fautuaina na o le fia maua mai o fulu lanumeamata.

I le lona lua o tausaga talu ona totoina, e totogo vave laau, ma pe a oʻo atu i le maualuga o le 30-35 cm, e mafai ona latou maua muamua a latou seleselega, selesele fulufulu i le maualuga o le 5-6 cm mai le eleele.

E taua! I le tausaga muamua o le ola o laau i itu i matu, o le vavae ese o laulaau laiti e le talafeagai, aua o le aʻa o le siosiomaga e tatau ona lelei ona faavaeina, lea o le a fesoasoani ia te ia e onosaia ai tiga matuia. O le tipiina o laulaau, o le ae faʻamalosia ai aniani ia faʻaaoga a latou taumafaiga uma e toe faʻafoʻi ai, i le faʻaleagaina o le tuputupu ae o aʻa.
Manatua o le sipuni-toto e totoina na o le fuaina o laulaau laiti, e tatau ona toe totoina le totō i tausaga taʻitasi, ma eliina le malosi o le lua ma le tolu tausaga le matutua, lea e iu ai ina avea ma 5-7 arrow.

O faʻamaʻi ma faʻamaʻi faʻapitoa o le sipuni mataupu

O le tele o faʻamaʻi ma meaola faalafe o aniani e tutusa ma ituaiga eseese. O le mea lea e le o se mea e ofo ai, o le sisi-mataupu e masani lava ona pagatia i maʻi lava e tasi e pei o lona suauu. O faafitauli sili ona taatele o afaina fungal, moli tipolo ma le aisa. Ae ui i lea, i le lelei lelei o le galueaina ma le tausisia o mea uma o mea tau eletise, e le talafeagai le taulimaina o nei meaola faalafua.

Mo se faʻataʻitaʻiga, ia puipuia le atinaʻeina o faʻamaʻi faʻaleagaina, e tatau ona e:

  • aloese mai le tele o le pala i totonu o le togalaau (aua le lolovaia laau pe a fafaga);
  • aua nei faʻamalosi le totoina, aloese mai le faʻavaeina o vao vao;
  • vevela vao vevela, ona o loʻo i luga ia i latou le tele o faʻamaʻi e aoina.

Faatasi ai ma isi, e leai ni faʻamaʻi le lelei o le riki-o le mataupu e:

  • paʻu palapala (e faʻaalia i se fugalaau fugalaau po o vailaʻau mumu i luga o le laʻau), lea e mafai ona faʻatautaia i sauniuniga mole microbiology, copper oxychloride, palu Bordeaux ma le copper sulfate;
  • lapisi (o manuʻa palapala samasama e manino lava i luga o fulufulu o le aufana, ma iu ai ina latou faia foliga o pads);
  • ua malo le ua (e aliali mai i le taimi umi o le teuina o fualaau seleseleina, ona o lea mea e suamalie ai le fualaau faisua ma le manogi le manogi o mea manogi);
  • fiafia (faʻaalia i le taimi o le teuina o fualaau e seleseleina, pe a faia ni paʻu uliuli i le va o paʻu);
  • fusarium (faamaluluina ma pala o le laau i le taimi o le teuina, faatasi ai ma le faia i le pito i lalo o se laumei mama o le lago, lea e mafai ona vaaia i le va o paʻu);
  • mosaic (faʻamaʻi viral, lea e aliali mai i luga o laulaʻau ma mea faʻapitoa e faʻasolosolo solo poʻo ni taʻavale, o nisi taimi e gaosia ai laulaʻau);
  • aspergillosis (po o le uliuli) e manino lava ona iloa i luga o fua o luga o le pulu ma e iu lava ina taʻitaʻia ai fualaau faisua.
Ina ia puipuia le tele o faafitauli o loʻo taʻua i luga, e tatau ona suʻesuʻe lelei le seleselega uma aʻo le i teuina. E le gata i lea, e le afaina ai le mamago lelei o pulu i le la.

E le mafai ona toe manatuaina mea matautia o meaola o le sipuni. E aofia ai:

  • pusi pupuni - e selesele ai fulufulu o se fualaʻau ma tuʻu lona alovaʻa, 'aiʻese mea mama susu, totonu o le laau;
  • aniani lapisi - o ni meaola oona e ulu atu i totonu o le pusa ma faʻaumatia ai, o se taunuuga o loʻo aʻafia ai le riki aʻafia;
  • aʻa aʻa - faʻasolo le pito i lalo o le pulufana ma sosoʻo i totonu, ma mafua ai ona pala le fualaau aina;
  • Medvedka - faʻapipiʻi aʻa ma aʻa o le tele o aniani laʻitiiti, e ui lava e le faʻatuai ma totō laau;
  • lafati o le nematode - taʻalo laʻitiiti e faaleagaina ai laulaʻau ma pamu, ona o le mea e latou te faʻafefe ai, fula ma faʻapala;
  • sipuni tapaa sipuni - fai ai ni meaʻai i luga o laulaau, ma tuʻu ai ona feʻau i luga o fulufulu o se fualaau faisua (i foliga o ni uliuli uliuli).
Aveesea meaola uma o loʻo i luga o le a fesoa- soani ia te oe i le totoina o vaega faapitoa e faigofie ona maua i faleoloa faapitoa (mo se faataitaiga, Iskra, Fitoferm-M, Karbofos, ma isi). E le gata i lea, o le mea manogi masani, lea e salalau solo i luga o le togalaau, e fesoasoani i le tau faasaga i faʻamaʻi iniseti. O lona manogi e mafua ai le aloese o malo e le aʻafia ai le totoina o le riki.

Ae ui i lea, aua nei galo e uiga i togafitiga puipuia, e aofia ai le faatauina mai o fatu maualuga, usitaia tulafono o le seleselega o laau toto ma manaoga mo le inisinia o faatoaga.

Faʻasalaga o le lanu meamata i le taumalulu

Ia Oketopa latou te amata selesele aniani o le tolu tausaga o le galueaiina. Ina ia faia lenei mea, o le vao ua uma ona toesea, ma o laulaau e tipiina i le 2/3 o le maualuga, pe a maeʻa ona tosoina lea o lapisi (tuu eseese vaega) ma tuu i totonu o se potu malulu ma le vevela mai le 0 ° C seia oo ia Ianuari.

A maeʻa lena mea, e mafai ona totoina i pusa o le eleele aʻo leʻi faʻamalosia le peni. O le loloto o le tuʻuina atu o pusa e tatau ona 1-2 cm le sili atu nai lo le taimi e alu atu ai i luga o le eleele.

E taua! O le taimi e malolo ai le mataupu o le sipuni e tatau ona tumau i le le itiiti ifo ma le 4-6 vaiaso, o le mafuaʻaga lea ua totoina ai o ia mo le faʻasalaga ia Ianuari. O le amataga o le totoina o le tuputupu ae o le a amata mulimuli ane.

Alu-o le mataupu e mafai ona tupu i luga o le windowsill, e pei ona faia i le taumalulu ma aniani. Ae ui i lea, i lenei tulaga, e le tatau ona e faʻamoemoe maualuga.