Tope vao

O ituaiga autu ma ituaiga o datura mo le ola i totonu o le togalaau

O le Datura o se laau e tasi ma le laufanua. E faʻaaogaina e teuteu ai faitotoa autu, moega fugalaau, moega fugalaau. E i ai ituaiga pei o masani Datura, Initia, Meteloides, Initia. E eseese i latou i le maualuga o laʻau ma le lanu o le mata. O le Datura e masani ona faaaoga i vailaau faafomai. I luga o le faavae o ana fatu e maua mai ai fualaau oona. Matou te fautuaina e mafaufau i ituaiga o Datura, lea e masani ona faʻaaogaina i togalaau.

Na tuputupu ae Datur i fualaau taʻitasi ma vaega. Faafetai i ona manava malolosi, o le fugalaau e foliga lelei i tagata fefiloi. O otaota Initia e ola i totonu o se ulo e mafai ona avea o se teuteuga matagofie o le faitotoa autu. O le mea sili ona taatele i le va o faifaatoaga o le mea masani lea.

E te iloa? O nisi meaola e le afaina i le popo.

Datura masani: faʻamatalaga ma ituaiga taʻutaʻua

O le masani a Datura e taʻua foi o le manogi, ma o le faʻamatalaga o le laau e mafai ona amata i ona fugalaau. E malosi tele manogi manogi. O lapeti e lapoa, paʻepaʻe paʻepaʻe, faʻauluina, i foliga o se paipa. O loʻo faʻasaga, faʻalalā, e oʻo i le 120 simita. Lalo o le upega. O laulaau e atoatoa ma ni auga ogatotonu. O le maualuga o le tumutumu o le 7-10 cm. O fua o le dope e lapotopoto, lanumeamata ma uumi umi. I totonu o le atigipusa fatu o fatu lanu paʻepaʻe. O ituaiga eseese o le Datura e eseese i lanu lanu.

O ituaiga sili ona lauiloa o le masani masani:

  • Tatula - fugalaau lilac-blue;
  • Inermis - o lenei ituaiga e iloga ona o le leai o ni vaʻai i pusa fatu.

E taua! Afai e inu oe i le datura, e tatau ona vave faʻaleagaina le vomiting.

Faʻamatalaga ma ituaiga o faʻataʻitaʻiga Initia

O lenei igoa o le laau na mafua ona o le lautele o tufatufa o ituaiga Initia o nonofo i Central ma Saute Amerika. O le taʻavale Indian e taʻitasi le tausaga ma le maualuga o le 0.7 i le 2.0 mita. O laulaau o le fugalaau e tele, fuamoa, e oo i le 15 cm le umi, malamalama lanumeamata, ma vevela manino ma pito lamolemole. Laʻau ma lau lauulu lauulu. Fugalaau toto e tasi, lapoa, e oo i le 20 cm le umi, o le lapoa o le fuga e tusa ma le 10-12 cm. O fugalaau o loʻo i luga o lala o le ala ma faʻatonuina i luga. Le lanu o fugalaau e paʻepaʻe le kiona ma se ipu viole. O fua o le laau e lapotopoto, e pei o pusa, i totonu o pusa fatu o loʻo i ai ni fatu laʻititi o lanu samasama lanu. I le faatusatusa atu i le manogi manogi o fugalaau, pe a faaleagaina, o manogi ma laʻau manogi e pei o le pata pipi pipi.

E te iloa? O fatu o le taʻavale Initia e faʻaaoga mo le gaosia o fualaau oona.

O le Datura e afaina mo aso e lua. I le afiafi, e fuga mai le fugalaau, ma sasaa mai lona manogi manogi, ma o le aso na sosoo ai na mamae ai fuga a le pope. O loʻo i ai ituaiga eseese o vao. O le tele lava o taimi, e le o fenumiai Initia i le dope Meteloides. O le natura Indian e tuʻuina atu i le ituaiga o se ituaiga e tasi La Fleur Lilac.

O uiga o le Initia

O Datura foi e iai ituaiga ituaiga e pei o Meteloides ma Initia. Taʻaloga Initia o se tausaga taʻitasi. Laʻau maualuga mai le 60 i le 120 cm. O laulaau e umi, fuamoa, ma e oʻo lava i sina pito i lalo. Pepa o le laulau siaki. Fugalaau tuufua, vaai i luga, paepae, samasama, lanu viole, lilac, lanu mumu. O tafao o Initia e manaia ma masani, e tusa ma le 20 cm le umi. O fua o se samato samasama ua faatulagaina i se pusa lapotopoto o se lanu uliuli lanumumu.

E taua! O vaega uma o le laau e matua afaina lava.
O Indian Datura e fa o ituaiga taatele mo le totoina. O a latou eseesega e taoto i le lanu o le fuga:

  • Datura metel Fastuosa (paauli paauli paauli);
  • Datura Metel Chlorantha (puʻe lua lanu samasama);
  • Datura metel Coerulea (fugalaau lanumoana);
  • Datura metel Atrocarmina.

E lauiloa foi i le au fai togalaau o ituaiga eseese ia:

  • Flore Pleno (o lanu mumu, terry, ma se lanu paepae);
  • fuluʻi malulu faʻamafanafana Ballerina Yellow (matamata mata, lua, samasama);
  • Ballerina Purple (lanu mūmū mūmū mūmū o datura ma se paʻepaʻe paʻepaʻe i luga o le pito o le pua).
I le laufanua o le laau, o le faitau aofai o le faitau aofaʻi, iloa le ituaiga ituaiga o datura latou te faʻaaogaina, faia ni meaʻai eseese mo le faʻaogaina mai fafo, ma le faʻaaoga foi o fatu o le datura ma le tapaa, ia saunia mea faʻafefe. O le faʻataʻitaʻiina i lenei auala e le o fautuaina i lona lava, aua e le saogalemu mo le soifua maloloina ma e ono afaina.

I le fesili pe o ituaiga uma o datura o nakoti, e mafai e se tasi ona tali atu ma le saogalemu e faapea o le atoa o le eleele, e aunoa ma se tuusaunoaga, ei ai sona aafiaga hallucinogenic i le tino o le tagata.