Eseesega o paʻu

Plum Mirabelle (Mirabella)

I totonu o se togalaau lelei ei ai lava ituaiga ituaiga plums. Ma e le o se mea e ofo ai, talu ai ua ola tagata i lenei fua mo le silia ma le selau tausaga. I le taimi lea, e sili atu i le tolu selau ituaiga o laau laʻau. Ma e le o le mea mulimuli i lenei faasologa o le plum Mirabel.

Faamatalaga faʻamalosi

O Mirabelle o se vaega o vaomatua o pauna e ola i luga o laau sredneroslye, e iai aʻa i le foliga o le ufiufi ma le paʻepaʻe i luga o le ogalaau ma lala. O le pale e mafai ona liliuina pe aloese e fuafua i le eseesega. O laulaau e foliga mai o se ellipse, lanumeamata lanumeamata i le lanu, ma se mea na vaneina; o loʻo i ai se pito mai le pito i lalo.

E susulu le laau ia Me. E mafai e fatu taʻitasi ona maua mai i le 1 i le 3 fugalaau paʻepaʻe e iʻu ile 1.5-2 cm. O fugalaau e 5 pi ma fuga ae leai ni laʻau. O fua e lapotopoto pe umi, lau-lapopoa (e oʻo i le 2 cm), lanu samasama, lanu mumu e mafai ona faia i luga o le la, o loʻo tupu ia Aokuso.

E taua! Aua le faʻafememeaʻi le molima Mirabel i le paʻu o le peleni ona o le mea moni o nei fua e foliga tutusa i foliga vaaia. Ina ia iloa lelei ia mea, ua lava le vaeluaina o le paʻu ma vaʻai i le ponaivi. I se vavala, o le ponaivi e matua vavae ese mai le pulupulu, ae o ituaiga eseese uma o le plum e le o, o lona uiga masani..

O sea laau e mafai ona ola i le 25 tausaga, ma amata ona fua mai i le 4-5 tausaga o le olaga.

Faasalalau

O le lauʻeleʻele o lenei pulu uila o Asia Minor. O aso nei ua tupu aʻe i Aferika i matu, i Europa i saute, aemaise lava i Siamani ma Farani. Na taunuu Mirabelle i Iukureini ma le ogatotonu o Rusia. Ma o le fua aupito sili ona mauoa e seleseleina i Farani Farani - e tusa ma le 15,000 tone i le vaitau.

E te iloa? Locals i Lorraine mafaufau o le Mirabelle plum e avea ma ona faailoga. O tausaga taʻitasi ia Aokuso, pe a uma le seleselega, e faʻamanatuina ai se faʻamanatuga, lea e filifilia Miss Mirabel mai teineiti. Ma, o le mea moni, latou te kukaina le tart masani (tatala piko) e faʻaaoga ai fua na aoina.

Fua taua o fualaau aina

O le 100 g Mirabelle plum e itiiti lona calorie - e naʻo le 40, ae o ona mea taumafa e maualuga tele.

100 g o fualaau aina e aofia ai:

  • fualaau faisua - 1 g;
  • gaʻo - 0.2 g;
  • carbohydrates - 8.6 g

I le faʻaopoopoga, o le taua o mea taumafa o lenei plum o loʻo i ai i le i ai o meaola faʻasaina, mono - ma le faʻasalaga, fibre (fiber dietary), faapea foi ma le i ai o vitamini C ma le PP ma minerale (potassium, calcium, phosphorus, sodium, magnesium, iron).

O le ae fiafia e faitau e uiga i ituaiga o Sina sili ona lelei, lava-fertile, columnar, plums samasama.

Eseese ituaiga

Eseesega o lenei pulu matagofie na faaalia ai se numera tele. Ma matou te ofoina atu i lou mafaufau mea e sili ona taatele i le va o faifaatoaga:

  • "Lanu samasama";
  • "Tele";
  • "Laititi";
  • "Bona";
  • "Setema";
Matou te fautuaina oe e faamasani oe lava i mea taufaatoaga o le totoina o ituaiga pulu e pei o le taeao, Honey White, Anna Shpet, Eurasia, ma Stanley.
  • "Nancy".

E tatau ona maitauina o le tele o taimi e masani ai ona totoina e fai togalaau se ituaiga o "Nancy" i lo latou fanua. Latou te fiafia i le mea moni e faapea, o le laau ua faʻateleina le malosi o le kulimi ma e maua ai fua lelei i tausaga taʻitasi.

Faʻamasinoga

Afai ua e filifili e toto Mirabelle plum i lau fuafuaga, ona le faigata lea ona fai. Tau lava ina ia e iloa tulafono patino.

Filifilia se nofoaga

O le laasaga muamua o le filifili lea o se nofoaga o le a lelei ai le laʻau. Mirabelle o le a tupu i luga o soo se palapala, sei vagana ai le mea e gaosia.

E te iloa? Le auala pito sili ona faigofie e iloa ai le elemene o le palapala i lau togalaau - faʻaaoga fualaʻau vailaʻau. Tuu i le eleele ma vaai i le tali. Afai e aliali mai foliga, e le mautonu le palapala, ma a leai - afu.

O se mea tāua o le tupu mai o le vai. E tatau ona i ai i le loloto o le 1.5 mita. I le faaopoopo atu i ai, o le nofoaga o le tuputupu ae i le lumanai e tatau ona susulu, matagi, le itu - i saute, saute sisifo poʻo sisifo. Ma o le mamao i isi laau fualaʻau lata ane e tatau ona 3-4 mita.

Filifiliga eleele ma sauniuniga

Alu i le isi laasaga. Lisi i le loloto o le suo lau laufanua filifilia. E pei ona uma ona tatou matauina, o le eleele mo le totoina o la tatou paʻu e le tatau ona gaosia. Afai, e ui i lea, o le a, o lona uiga e tatau ona faʻasalaga. Ina ia faia lenei mea, faʻaaoga le falaoamata o le dolomite po o le pefu, o le a lava le 600-800 g i le sikuea 1. m

I le taimi nei e tatau ona e saunia le lua e tulaʻi ai. O lona telē e 70 × 70 cm, ma lona loloto e 60 cm. Pe a eliina, o le vaega pito i luga o le palapala ua faʻasaese ese, talu ai e sili ona lelei ma aoga i le taimi o le totoina. I tafatafa o le pito i lalo o le lua, e tatau ona e faʻaopoopo le faʻamalo. Manatu i le mea moni afai o iai lau faʻalauga o le autumn, o le mea lea e tatau ona lava le fugalaʻau (compost, peat, humus), ma pe a oʻo i le tautotogo, faʻaopopo mea faʻapitoa - 100 g o le superphosphate ma oʻo atu i le 80 g o le potassium .

E taua! Saunia se lua e tulaʻi ai mo le totoina muamua oa tatou laumei, i le lua vaiaso. O lenei mea o le a fesoasoani e faʻaleleia le tulaga o le palapala.

Faʻamasinoga faʻalelei

O le mea pito sili ona faigata i le totoina o se paʻu o le saunia lea o le eleele, o mea uma lava e le faigata tele. Pe a sauni mea uma mo le totoina, ave se laau ma tuu i lalo i totonu o se pu ina ia tumau pea le nofoaga o le faapipiiina i luga o le eleele. A maeʻa lena, faʻatumu le lua i le eleele e aunoa ma le faʻaopoopoina o le faʻala.

I le iʻuga, e tatau ona faʻaleleia le tele o le totoina o le laau ina ia mafai ai ona tuʻuina atu fualaau lelei talafeagai mo le aʻafia ma le alualu i luma. Ae o aso e toto ai, ua fautuaina e totoina le Mirabelle plum i le tautotogo, mo le mafuaaga e le mafai e le laau talavou ona ola i malulu malulu, pe afai, ioe, oi latou i lau eria.

Vitio: saʻo totoina o fatu fatu laau O le taimi sili e toto ai i le tautotogo e pe a ma le 4-5 aso pe a maeʻa le kiona. Afai, ae ui i lea, ua e filifili e toto i le tautoulu, ona tatau lea ona sosolo le fatu laau i le eleele ina ia ufiufi atoa e le kiona.

Tausiga

E talafeagai lelei le afa o le taua. Ae, o le mea moni, afai e te manaʻo e vave ona totoina le laau e faʻamafanafana oe i se taimi e masani ai, e tatau ona e mulimulitaʻi i tulafono o tausiga, lea o le a matou taʻuina atu nei.

Matou te fautuaina oe ia faamasani oe lava i fua o sauniuniga o plums mo le taumalulu, ma ia iloa pe faapefea ona veleina palasiti i le fale ma le auala e faia ai paluga compote ma le uaina i le fale.

Faʻasa

O Plum Mirabelle e manaʻomia le faʻasusu masani, e le gata i le taumafanafana, ae faʻapea foi i le tautotogo ma le autumn. O le sili atu le lelei o le fafagaina o le 1 taimi i le masina, ae afai ua i ai se lamala i ou pito, ona tatau ai lea ona faaitiitia le vavalalata i le va o le suālaʻau, aua e le fiafia tele le vai i le eleele vevela.

Laʻei pito sili

O a tatou paʻu e le o se mea e sili ona taua i laei, ae e aoga pea le faʻamaina o le eleele. I le piriota mai le amataga o le tautotogo seia oʻo i le taimi o le autumn, ua faʻamaʻaina le laau i le urea, e na o le 50 g o le fugalaau e faʻaaogaina i le 10 lita o le vai. Mo le tasi laau o le a lava le 2 lita o fofo.

Fafaga i lenei faasologa:

  • o le uluai laei pito i luga e faia pe a uma ona solo le laau ma amata ona ulu i le vaitau tuputupu aʻe;
  • le lona lua - i le mavae ai o le 2 vaiaso ina ua maeʻa le muamua;
  • ma sili ona lata mai - le lona tolu, pe a mavae le isi 2 vaiaso.

I le lona lua o tausaga talu ona totoina, o le tuputupu ae ma le atinaʻeina o le aʻa e mafai ona faʻaaogaina faʻaogaina i luga o le faʻaaogaina o faʻaigusi foliar. Mo nei faʻamoemoega, o le heteroauxin solution e masani ona faʻaaogaina.

Ua faia lenei mea mo le mafuaaga e faapea i le tausaga lona lua e mafai ona amata ona fua mai le laau, ma ina ia mafai ai ona fua mai ni fua lelei, e manaomia ai le tele o meaʻai mai le eleele, lea e maua ai se aʻa tele. A e fafagaina i le tautotogo ma le amataga o le taumafanafana, e mafai foi ona e aofia ai le fausiaina o le laau i le suavai. E mafai foi ona e faʻaaoga le masima i lenei vaega: 1 sipuni sipuni i le 1 pakete vai.

Tatalo ma mulching

Tatalo le vavalalata e tatau ona faia pe a manaʻomia. O lenei mea o le a faʻamalamalama ai le palapala ma le palu, lea o le a mautinoa ai le tafe atu o le ea i le aʻa o le laau. E pei o mulch, o le peʻa e masani ona faʻaaoga e tumau ai le susu.

Saili le tali i le fesili i le ala e tupu ai le paʻu mai se maʻa.
I le taimi e tatala ai, e tatau foi ona e aveesea vao uma e ola i autafa o le laau. E le gata ina latou tosoina meaʻai talafeagai, ae mafua ai foi le atinaʻeina o faʻamaʻi eseese, o lea o le aveesea o vao leaga e tatau ona masani ai.

Teuteu

O le teuteuina o nei ituaiga o laʻau elemene o le a le aumaia ai le tele o faafitauli, aua e le manaomia e le laau le teuteuina. Ae ei ai nisi o mea e tatau ona taʻua.

E taua! Faʻaeteete ma le faʻaeteete o le pito i luga e le faʻaleagaina e ala ile malulu malulu. Afai e leai se mea ua faaleagaina, ona naʻo le tasi le fana o le a tupu mai ai, o le faʻaauau pea o le taitaʻavale.

Afai o loʻo i ai pea le faʻaleagaina, ona tupu ai lea o le taʻitaʻia o tagata tauva i le ituaiga o 2-3 laau. Afai e le aveesea i le taimi, o le paleni o le a tupu le saʻo ma faʻaalia foliga o nifo. O le mea lea, afai e te maitauina le i ai o ni pupuu, ona tatau lea ona e filifilia le mea e sili ona atiaʻe ma aveese le malologa.

Tetee E mafai lava ona faia le Mirabelle ina ia mafai ai ona faʻapipiʻi pusi i aʻapa o isi laau, e aofia ai patele masani. Ina ia faia lenei mea, ia faʻaaoga pupu o 15-20 cm.

Vitio: saʻo saʻo

Saunia mo le taumalulu

A o laʻititi, laʻitiiti Mirabel ua matua nofouta i le malulu, o lea e tatau ai ona e sauniuni mo le taumalulu ma le faʻaeteete tele.

O le puipuiga aupito sili mo le taumalulu o le faʻatasi lea o le kiona fou na paʻu'ū, faʻapea foi ma vaomago, vaomago poʻo lala paranesi. Ufiufi le ogalaau ma le eria faataamilo ai i le kiona ma tuu mea ua filifilia ile pito i luga. O sea fausaga o le a laveaiina ai le laau e le gata i le maualalo o le vevela, ae mai le tele o meaola.

Faʻasalaʻau oe lava i faʻamatalaga o le fausiaina o popo, faʻapea foʻi ma metotia faʻamaonia o le puleaina o faʻamaʻi ma faʻamaʻi.

Maʻi ma faʻamaʻi

O le tele o fuamoa o loʻo faʻamatalaina e tatou e le faigofie tele i meaola faʻamaʻi ma faʻamaʻi. Ae peitaʻi, afai e leai se mea e maua ai le suavai, faʻafeinu, pe ua afaina i le malulu, ona mafai loa lea e lona tulaga mautu ona mafatia tele.

O Mirabelle plum e mafai ona faamataʻuina e ia faʻamaʻi ma meaola faalafua:

  1. Laʻu moli. E pei ona taʻu mai i le igoa, o lenei pest e 'ai le fua o le laau ma faʻaititia ai le fua. O auala e faʻafefe ai nei meaʻai e aofia ai le eliina o le eleele ma le ufiufi o ato o le paʻu i luga o laau.
  2. Laʻau samasama vaaia. E pei o le meaʻai muamua, e fafaga i fua o laʻau. Aveesea e ala i le eliina o le eleele ma toto le laau.
  3. Aphid E faʻamautu i luga o le pito i lalo o laʻau, ona o mea e leiloloa ai lanu, o le laau lava ia e vaivai, ma o fua e le ola ma amata ona pala. O le tauina o aphids e masani lava ona totoina fualaau faasaina e pei o le nitrophene, benzophosphate ma karbofos.
    Faʻasalaʻau oe i le auala e taulimaina ai aphids ma mumu i luga o pagamu.
  4. Rosanna leafworm. O se mea taufaaleaga leaga e faaleagaina ai lau e ala i le faataavaleina i totonu o se polo. A uma ona vevesi le tasi vaega o laulaau, e vave ona agai atu le laumei i se isi nofoaga. Afai e le tele naua le faaleagaina, ona aveese lea o lenei meaʻai, e tatau ona e aoina mai le lafu manu i le taimi o le tuʻuina o fuamoa. I le taimi lea, o le a faigofie ona fai mo le mafuaʻaga latou te le lele ai, ae tafe i luga o le ogalaau. Afai o le liona na faia se lautele lautele, ona faʻaleleia lea ma le nitrophene i le amataga o le tautotogo o le a aoga.

I lenei mea, na muta ai la matou tusiga. Matou te faʻamoemoe pe a uma ona faitauina, o le a vave ona e ola i se laau manaia, lea o le a faamalieina ai oe i tausaga uma e le gata i le lelei, ae o fua aoga foi. Tuputupu i luga o lau laufanua nisi fualaau aina ma fualaau faisua, aua o le a mautinoa oe mautinoa i lo latou aoga. Matou te moomoo ia manuia oe ma e pele ia te oe!