Maʻi faʻamaʻi

Totogiina faʻamaʻi vine: togafitiga ma le puipuiga

O fua o vine suamalie suamalie e tele, ma o lea ia taumafai e toto lenei faatoaga e lata io latou lava fale poʻo luga o fale mafanafana.

Ae ui i lea, e le o taimi uma ma e le o tagata uma e manuia i le ausiaina o taunuuga lelei i viticulture. I le uma ai, faatasi ai ma le i ai o le tele o fualaau vine, o loʻo i ai foi se tele o ona faʻamaʻi, faʻapea foi ma meaola faalafua e ono afaina ai le vine.

Ae peitai, afai tatou te amanaia le ono mafai ona faaleagaina le faamaʻi e vine pe matauina o latou foliga vaaia i le taimi, e mafai ona tagofia lelei.

O faʻamaʻi faapitoa o vailavine, o le a matou faʻapaʻia oe i lalo.

Oidium: auala e aʻoaʻo ai ma taulimaina lenei faʻamaʻi

O le a se mea e tatau ona e iloa e uiga i le vai?

O lenei faʻamaʻi e masani lava ona taʻua o le "paʻu palapala," talu ai o se tasi o ona faʻaaliga o le efuefu leʻo i lau o vine. E mafua mai i faʻamaʻi faʻamaʻi, ua i luga o la tatou avanoa mai le konetineta o Amerika i Matu. E matautia tele aua e aʻafia ai le vine ma le seleselega. O le tikeri ma uiga o le liona o le a faʻalagolago i le ituaiga vine.

Faailoga mai fafo o le toilalo o le vine vine oidium

Faatasi ai ma le toilalo o le togavao i lenei maʻi, o le tele o fuʻa o le a paʻu, ma o laulaau i luga o na taameni o le a gasolo. O lau e faapitoa lava le mataʻituina o le pefu lanu-paʻepaʻe. I le amataga o le seleselega, o lenei pefu o le a mafai ona vaaia i luga o le itu atoa o lau o loʻo aʻafia, o faʻaogaina ma fualaau. Aafia i le oumum faʻaleagaga ma vine ua uma ona faʻatūina ua mate ma mamago.

E taua le maitauina o le taimi e faʻafefe ai le taimi e mafai ai e le oidium ona aʻa i vine e tumau i le 1-2 vaiaso. O se tau mafanafana ma le malu e maua ai se aafiaga lelei i lona toe gaosia ma le tufatufaina. E oo lava i le vevela i luga aʻe o le 5ºC, o lenei siva e amata ona tupu aʻe.

O le a le mea e fai ina ia le taia le togavao i le sau o le falaoamata

E oʻo lava i metotia faʻaaogaina faʻatekinolosi e fesoasoani e tau ai ma le ouma. Aemaise lava, o le falaoamata o le falaoamata e fefe i le tele o le ea fou, e faʻaitiitia le faʻaitiitia pe a veleina se vao vao.

O le mea lea, e fautuaina le fuʻa o le vine ina ia fusifusia ma vevela i taimi uma, aveese le aloaliʻi ma puipuia vao mai le saluina o le eleele i luga o le togavao.

E le gata i lea, o vine ua fautuaina mai le togafiti puipuia, lea e tatau ona faia i le tolu taimi i le vaitau: pe a totogo laau i luga o le vine i le umi o le 15-20 inisi, ao le i amataina le fuga ma i le taimi e aliali ai pusi i luga o vine.

Auala e togafitia ai le vine mai le oumati

Mo togafitiga ma le puipuia o lenei maʻi ua fautuaina e faʻaaoga fualaau faʻatau faapitoa. Faatasi ai ma i latou, o le sili ona taatele ma taatele o le "Fiafia", "Thanos", "Topaz", "Horus". Lea ua afaina i faamaʻi, mama ma o fuifui ua fautuaina e aveese ma susunuina. O lenei mea o le a fesoasoani e taofi le faalauteleina o le faʻamaʻi.

Paʻu o le falaoamata falaoamata po o le paʻu - o faʻamaʻi sili ona matautia o togavine

O le a le uiga ese o lenei faʻamaʻi?

O le mea e leaga ai, ae o le manogi e le gata o se mea matautia, ae o le masani ona masani ona aʻafia ai vine. E pei lava o le falaoamata o le falaoamata, e mafai e le milipolo ona taia atoa le vao. O le mea moni, o le maualuga o le faaleagaina o lenei faʻamaʻi e le o taimi uma.

O le ituaiga o vine ma le tau o le a avea ma vaega taua: o le faamai e sili ona salalau i taimi o timuga mamafa ma le maualuga o le vevela.

E faʻapefea ona e iloa fuamoa i au vine?

O le Mildew e foliga mai e lapotopoto, e pei o le o, o mea e foliga mai i luga o lau o le vine. I le maualuga o le vevela, o le paʻu paʻepaʻe e aliali mai ile pito i lalo o le laupepa i lalo o se fasi fanua - paʻu paʻu powdery. I le gasologa o taimi, o aʻa o le laʻau e afaina i na ituaiga ua amata ona mate: o le laulaua e lanu samasama, ona maua ai lea e le nofoaga o le "mu" se fua mumu-enaena.

E faapena lau pau. Ae o le faaleagaina o laulaau e le faatapulaaina, ae mafai ona fesiitai i mea e tutupu, i luga o le pito i luga ole laulaua lanu lanumeamata. E afaina ai foi le gasegase o meaola i le tele o taimi, ma faʻavevesi le tuʻuina atu o mea e tatau ai saʻo i vine.

E mafai e Mildew ona aʻafia le fusi atoa, ufiufi i paʻu paʻepaʻe ma faʻamago ai vine. O lenei faʻamaʻi e sili ona lamatia mo le mafuaʻaga e aunoa ma se togafiti faʻapitoa ma i lalo o tulaga lelei, mo le tasi le vaitau o le milipoita mafai ona toe faʻafouina i le 16 taimi.

Fautuaga mo le puipuia o faamaʻi o le vaovao vine

Ina ia le aʻafia lau vine, e taua tele le vaʻaia ma le filifilia o ituaiga eseese o loʻo i ai faʻalavelave faigata.

Ina ia malosi ma malosi le vine, e te manaʻomia e le aunoa. faʻasusumafai ona fafagaina le eleele ma le potassium ma le fulu. E tāua foʻi le faʻapipiʻiina o le eleele i tafatafa o le ogalaau ma aveese uma aloaliʻi mai le vine.

Ae o le puipuiga pito sili ona lelei o le a togafiti togafiti i togafitiga eseese. O togafitiga faʻasolosolo e faia i le taimi lava e tasi e pei o le pulupulu mai le falaoamata o le falaoamata.

Togafitiga o le vine vine e aafia i le milipovi

Ina ia puipuia le maʻi mai le faasalalauina ma ia aveese le taulaiga o le mea na tupu, e fautuaina e aveese ma susunuina vaega o loʻo aʻafia i le vine vine. E le gata i lea, mo le totoina o vine, e sili atu le filifilia o ia nofoaga e mafai ai e le vao ona maua le maualuga o le vevela o le la ma le malamalama, e oo lava i tulaga leaga o le tau.

Faʻataʻitaʻia lelei taua E mafai ona e faʻaaoga fualaau nei:

  • "Antrakol"
  • O se faʻafefiloi o le "Bordeaux liquid"
  • "Faʻatonu"
  • "Ridomil"
  • "Fiafia"
  • "Chloroxide apamemea"

E malie foi le faitau e uiga i ituaiga sili ona lelei o vine mamago.

E faʻapefea ona fesoasoani i vine e tetee atu i le "uliuli"?

Vaʻaia vaaiga o le faʻamaʻi

O se isi maʻi matautia faʻaleagaina mo le togavao. Pe a faʻamatalaina, o igoa e pei o Fomopsis poʻo le na o le oti o tipu e masani ona faʻaaogaina. E masani ona maua i luga o na tovine o loo ola i eria maualuga maualuga. Faʻailoa le nofoaga lanu uliuli i luga o vaega lanumeamata uma o le vao ma luga o vine mama.

Vaega o le faʻaaliga o le lanu uliuli i le tovine

O le faʻamaloiloga amata i luga o vaega o le vine vine. E masani lava, o lenei ituaiga o afaina e aafia ai na o le 6-7 internodes, e ui lava o loʻo i ai tulaga o le faaleagaina o le vao atoa i luga o le ogalaau. A maeʻaeʻa ma i luga o le vevela i luga o le 10ºС, e iai ni lanu uliuli i luga o nofoaga ua afaina - o tino o le namu poʻo le pycnidia.

Afai e pulea e le faamaʻi le loloto i totonu o le fafie, o le nofoaga o le liona ua pala ma mafai ai ona mafua le oti o le vaega atoa o le vine.

Nofoaga lanumoana e amata ona tupu mai ia Iuni, sasaina taʻi tausaga taʻitasi ma vaʻaia uiga ese, vali i le lanu uliuli-enaena.

A o tuputupu aʻe le paka, o nei manatu e salalau ma faalautele, ma mafua ai le vavao o le vine. O nisi taimi, o le faaleagaina o le paʻu e afaina ai laulaau ma pito i luga o fuifui. O laʻau afaina e amata ona liu mumu ma liliu lanu samasama ao lei oʻo i le tautoulu.

Auala puipuia e fesoasoani e puipuia ai le leaga o le leaga

E taua tele le iloa o vine e aafia i lenei faʻamaʻi masani ona o le faaleagaina o le vao. O le mea lea, o le teuteuina ma le le faʻaeteete poʻo le aveeseina ma le le faʻaeteete o tipu, nofoaga manua e sili ona faigofie.

Faʻatasi ai ma tulaga mataʻutia o le tau, o loʻo i ai tulaga uma mo le faʻamaʻiina o vine i le lanu uliuli. O le mea lea, teuteuina e le manaomia ona manatu o se tulaga mamaE taua le faʻafesoʻotaʻi i lenei faagasologa ma le tiute e tatau ai ma le taulimaina o mea e tipi.

Mo le puipuia o le nofoaga uliuli e fetaui lelei ma na fualaau faasaina ua fautuaina mo togafitiga ma le puipuia o le palapala.

Faʻafefea ona foʻia le nofoaga uliuli i lona tovine?

O metotia faʻafomaʻi e faʻafefe ai faʻaaliga o lenei faʻamaʻi e leʻi maua ai ni taunuuga lelei. E taua tele le aveeseina o le malie, aua o le taimi o le tautoulu e maeʻa ai le togavine ona togafitia lea i sauniuniga apamemea.

O mea uma nofoaga ua faaleagaina o le tovine ua vaeluaina atoa.

O le togavao e faasaga i le lanu uliuli e faia i le amataga o le tautotogo, faatasi ai ma le foliga mai o le 2-3 muamua laulaau i luga o le vao. Auā o le faʻamalosiina o fuluʻi mama e sili ona talafeagai. A maeʻa lena mea, e tusa ma le 3 taimi e faʻamalolo ai le togavao ma sauniuniga faʻapitoa, faʻapipiʻi togafitiga faʻamaʻiina mai le gaʻo ma le paʻu.

O le lamatiaga o le lanu uliuli o le o le faamai ua manatu e le tumau mo tovine. O le mea lea, afai ua aliali mai i luga o le vao, ona sili atu lea ma le tasi le tausaga e tau ai. Ae peitai, afai e te lava se taumafaiga ma faia togafitiga masani, e mafai ona e faaleleia atili le togavao.

Gau pala: auala e taulimaina ai le parataiso o le tovine?

O le a le uiga ese o lenei parasite?

Afai ua mafai e le manulele uliuli ona taia lau vine - o le a faʻaaluina uma ai le vaitau, aemaise lava pe afai o sao mai fafo e saofagā i lenei. E matua sili lava le lanu uma o se togavao ma laau taʻitasi taʻitasi e mafai ona aʻafia ai lenei faʻamaʻi.

Faʻavasega ole faʻatagaina ole gasegase ole tui ole laau ole afaina e le faatagaina, aua o le seleseleina o le lanu enaena e oʻo atu i le faʻatau. O le mea lea, na o se atinaʻeina o vaomatua o le a aafia i le faamai, ma i lenei tulaga o le a sili atu ona faigata le tauina o le parasite.

E faʻapefea ona iloa le lauulu uliuli i vine?

I tua i le tautotogo, ma le malulu ma le manava, o lenei parasite e aofia ai na o le fugalaau o mata ma lala, ma faia ai se tulaga faapitoa i luga oi latou.

Afai i le lumanaʻi o le ea o loʻo i luga o le vine vine e ola, ma o loʻo i ai le tele o le susu i luga o le ea, o le fulufulu lauulu e mafai ona ufiufi ai fuifui. I le taimi lava e tasi, afai e te paʻi i le afaina, o le a pefu.

O le mea lea, o le faʻamaʻi na matua faaleagaina ai le fua. afai e vevela le tau, e na o ni nai vine e faanenefu i le taimi e mafai ona maofa. Afai o le mea lanu enaena e afaina ai i lalo - i le tau vevela latou te feoti ma malogo, mauaina se lanu enaena.

O lenei faʻamaʻi e mafai ona mafua ai le liliuina o vine ma laumei o se fuifui vine.

Puipuia le lanu uliuli: o a mea e taua e fai?

  • I le tulaga lautele, o le puipuia o le lauulu enaena e tutusa ma le oumaum ma le paʻu: o sauniuniga lava e tasi e faʻaaogaina ma faʻatasi ai ma le faʻaauau ona faʻatinoina o mea e manaʻomia ai le faʻamaʻi masani e le faʻaalia le maʻi.
  • Ina ia aua neʻi mafua ai le foliga o le enaena eleelea ia oe lava, e tatau ona e amanaia o lenei faamai e afaina ai nofoaga o le oti ma nofoaga ua vaivai. O le mea lea, e tatau ona e gauai atu i le vao ma mulimuli lelei i ia nofoaga.
  • O se togavao vine e sili atu ona faigofie i le lauulu enaena pe afai e naʻo le faʻateleina ona fafagaina faʻamaʻi faʻamalosi.
  • E taua foi le iloa e tusa lava pe a paʻu le lauulu ma e taia au vine, ona oʻo lea i le amataga o le tau vevela o le tau e le toe salalau atu.

Togafitiga o le vine mai le faamai

Ina ia le faasalalauina le faamai i totonu o le vao, e taua aveese vaega o vine. E le gata i lea, i lenei tulaga, o le totoina o sauniuniga faapitoa o le a faʻamaonia. E tusa lava pe le o faʻaumatia e le vailaau le faʻamaʻi, o le a le toe tupu atili i lenei vaitau.

Anthracnose: uiga o le faatoilaloina o le vine vine ma le tau faasaga i le faamaʻi

Uiga o le maʻi anthracnose: o le a le mea matautia mo vine?

Anthracnose, faʻapea foʻi ma le toetoe lava o faʻamaʻi pipisi uma, e masani lava ona i ai se vaega tele na aafia ai. E faʻaalia i luga o laulaʻau ma lala o le tovine, ma i luga o fualaau, ma mulimuli ane i luga o vine.

O le faʻamaʻi na tupu i le lalolagi atoa, aemaise lava le lelei mo le mafanafana o le tau, pei o luga o le talafatai o le Black Sea ma le itu i saute o Ukraine.

O le itu sili ona leaga o lenei maʻi o lona le gafatia e sulufaʻi ai ma faʻaauau i le 5 tausaga. O le mea lea, e tusa lava pe leai ni faaaliga mai fafo, e mafai ona aʻafia vine i le anthracnose. E taua le matauina o le taimi o le tuputupu ae o se vaitau o le gasegase o lenei faamai e mafai ona gaosia pe a ma le 30 augatupulaga o ona spores.

O lenei faʻamaʻi e sili ona lamatia mo naʻo vaega fugalaau o le vao, pe afai i le taimi lava e tasi o le tau e limafoaʻi ma le vaʻaia.

Vaega o le faʻaaliga o le vine vine anthracnose

Lea o loʻo aʻafia i lenei faʻamaʻi e faʻaalia i le i ai o ni lanu enaena ma se uiga papaʻe paʻepaʻe. Ona o lenei natura o le faaaliga, o lenei maʻi e masani lava ona taua o mata o le manulele.

E masani lava ona fusifusia e stains. E pei o le oumati, o nei stains e mafua ai ona oti le laulaau. O aʻafiaga foi e aafia ai le mulivae o se lanu piniki piniki-lanumoana pe lanu-enaena.e pei o lua pagatia.

I luga o pupuʻu o loʻo faʻaalia foi i se tuaoi lanu. O laupapa ua afaina ua le mafai ona gasolo le taimi, o maʻi o le tino e foliga mai i luga o le vine. E masani lava ona vaeluaina le lanu, ma mulimuli ane - matua maeʻa lava. I le auala lava lea e tasi latou te tali atu ai i le anthracnose o vine ma laʻau laʻau ma tumutumu o vine.

O faʻalavelave faʻaletonu ina ua mavae le liona e le faʻamaʻi ua faʻamatalaina e enaena, mago. O aʻaʻaiga e aʻafia foi i lanu mūmū mūmūmū, ma se tuaoi faʻamaonia o se lanu uliuli. E mafai e le faʻamaʻi ona faʻaaogaina le fualaau aina ma leaga le tiga o le vao.

O le a le mea e faʻaaoga mo le puipuia o anthracnose vine?

O lenei faʻamaʻi e masani ona taatele i timuga. O le mea lea, a maeʻa le tau, e tatau ona togafitia le vine i fualaau.

E sili ona lelei le faʻaaogaina o fualaau oona lea e manaʻomia ona sosoloina i se togavao i le lua taimi ae leʻi fuga, ma pe a maeʻa, i le vaitau o le fausiaina o vine.

E sili ona lelei le filifilia o fualaau aina e matua lelei le tetee o anthracnose.

Togafitiga o le vine vine e aafia i le anthracnose

O le togafitiga o lenei faʻamaʻi e faigata tele, e ui lava o le manuia e mafai ona ausia. I le sauniuni mo le togafitia o le vao, o mea nei e faʻaaogaina:

  • "Antrakol"
  • "Faʻamaonia"
  • O se faʻafefiloi o le "Bordeaux liquid"
  • "Kuprosat"
  • "Ridomil"
  • Thanos
  • "Horus"

E taua le maitauina o le togafitiga e faia e pei o se fesoʻotaʻiga (o le togafitiga muamua i le tautotogo; faʻaaogaina apamemea) ma faʻapipiʻi (o mea uma mulimuli ane).