Fua o le gaosiga

Siberian Iris: o mealilo o le manuia o le galueaina

Siberia irises (lat. Iris sibirica) - o le sili ona tumau ma le aoga o sui uma o lenei ituaiga o laau. O iria Siberia sa masani ona faʻaaogaina i togalaau aina.

O lenei fugalaau e matua le lelei lava i tulaga o le tuputupu ae ma e mafai ona ola masani e aunoa ma le tausiga mai le fai togalaau.

O lenei tusiga e tuuto atu i foliga o le totoina ma le toe gaosia o laau toto, tausia lelei.

Faʻamatala puupuu

O loʻo i ai le tele o faʻamatalaga e uiga i le iris Siberia, o le tele o ata eseese o lenei faʻalapotopotoga ma le eseesega o faʻamatalaga, ae masani lava o nei tusiga o loʻo i ai faʻamatalaga e uiga i afaina ma Siberia ona o lo latou tutusa tutusa. O le a tatou taumafai e filifili mo i tatou lava le uiga o lenei fugalaau.

Siberian Iris - o se laau laʻau o le ituaiga mutia, o lona maualuga e oʻo atu i le 70-110 cm O laulaau, e pei o se tulafono, e sili atu ona puupuu nai lo le uʻu: o le umi e oo atu i le 50-80 cm, ma le lautele e oo i le 4 cm. vaivai tele i le paʻi, lanu lanumeamata.

E te iloa? Faaliliu mai le Eleni "iris" o lona uiga "nuanua".

E iai ituaiga eseese o laau totō e iai lanu eseese - lanu violē, lanumoana, violē, samasama, violēlū, o nisi taimi e mafai foʻi ona e vaʻai i lanu moli ma le lanu enaena. O fugalaau taʻitasi e oʻo i le 4-7 cm le lautele, o ona lobes i fafo o loʻo i ai se foliga tutusa lautele, ma e leai se suiga faʻalauiloa o le fao i totonu o le ipu.

Crocusia, saffron, freesia, gladiolus o le aiga o Iris.

E faʻafefea ona filifili se mea e faʻaleleia ai le lelei ma le faʻatau

Pe a faia se faʻatauga, e tatau ona e suʻeina ma le totoʻa mo le faʻamalieina. le taʻiala lenei:

  1. O le aʻa e tatau ona malosi i foliga ma e leai se mea e faaleagaina.
  2. E tatau ona i ai ni fatu laiti ma lelei ona atinaʻe ile itu.
  3. Faʻalogo lelei i le lanu o laulaau: e fautuaina e faʻatau le delenki, o laʻau o loʻo i ai se paolo lanu uliuli maulalo.

E taua! Afai o loʻo aʻafia le aʻa o le fatu, e tusa lava pe laʻitiiti, e tatau ona lafoaʻi le faʻatau o ia mea totō, ona o lenei mea e faʻaititia ai le lamatiaga o le a le taliaina e le laau talavou le totoina ma o le a oti.

Laulaau lanu samasama i luga o laau toto e iloa ai ua mamago aʻa o le laau mo ni nai aso. O ia ituaiga faʻamatalaga e talafeagai mo le totoina, ae o le tele o vaʻavaʻaleʻaleʻa i totonu o cellophane bags, lea e masani ona amata ona pala.

Filifilia se nofoaga e tulaueleele ai

O lenei fugalaau e mai i laau mama, o lea e fautuaina ai e filifili nofoaga matala ma le tele o le susulu o le la mo le totoina, ae e tatau ona manatuaina afai e totoina i latitu latalia, o le sola malosi e mafai ona faaleagaina ai se laau talavou. O le mea lea, i le itu i saute e taua tele le totoina o lenei fugalaau i totonu o le paʻu o le laau lea o le a susulu ai le laau i na o taeao po o afiafi.

E te iloa? I Iukureini, ua taʻua irises ia "pivniki" - "keli". O le igoa "Iris" na oo mai i Rusia i le afa lona lua o le seneturi sefuluiva, ao le i taʻua lenei laau "iris".

O irises Siberia e masani lava ona i ai e oʻo lava i tulaga o le malu malu, ae o le fuga o le faagasologa i ia tulaga e ono le amataina. O le faʻaitiitia o le malamalama, o le taimi mulimuli ane ma le faʻasaua o le a totogo ai le laau.

E mafai, e aunoa ma le fefe, totoina i latou i nofoaga e afaina, ona latou te le fefefe i le tatagi ma le matagi. O fuga o lenei fugalaau e le pala, o laulaau e masani ona pipiʻi i le lagi, ma o fugalaau e le motusia.

Sauniuniga i le nofoaga

Mo le totoina o lenei fugalaau o le a fetaui ma soo se eleele. Ona o le natura le lelei o le iris, e ui i lea, e taua tele le aloese mai le le mativa, eleele malosi pe eleele foi.

O le sili atu ona lelei mo le iris o le a lelei le vai, vaʻaia, eleele faʻamaʻi faʻamaʻi ma sina mea faʻapitoa pe le faʻaituau, mo se faataitaiga, loam ma se maualuga maualuga o humus.

O laufanua e tatau ona muamua i le fanua e eliina ma fetuutuunai ona uiga i le tulaga o sea manaoga, mo se faataitaiga, e 200 g o fafie laupapa e tatau ona faaopoopo i le sikuea sikuea o le eleele e toe faʻaleleia le pH faalenatura. I le faagasologa o le eliina e tatau ona filifili ma le faaeteete uma aʻa o vao.

Faʻasologa o le faʻaleleia o auala

I le va o fugalaau ma iuni e tatau ai ona tumau se mamao e le itiiti ifo i le 60 cm. O nei fugalaau i tausaga taʻitasi e fausiaina atili ma sili atu lush fugalaau i latou lava, ma le tele o tausaga mulimuli ane e sili atu i le 2 sikuea mita. m Fautuaina lau tulaʻi i le vaitaimi mai le afa lona lua o Aokuso i le ogatotonu o Setema poʻo le amataga o Me.

E taua! I taimi o le tautotogo, i le vave ai o le tala, o aʻa o le irises e mafai ona oso i luga. I lenei tulaga, latou te manaʻomia vave ona ufiufi le eleele ma taumafai e tanu.

O le totoina o togalaau i tulaga masani e faapenei:

  1. O le lua ua eliina, o le tagata lava ia mo laau taʻitasi: o le loloto e faavae i luga o le faavae - o le umi o le aʻa o le seedling + 3-5 cm; lautele ma le uumi - 0.4-0.5 m.
  2. I le totoina o le lua, ua tanumia ai ia laau, matau ma le faaeteete e le punou le rhizomes.
  3. Ona ufiufi lea o le laau i eleele lauusiusi, faʻapipiʻi faataamilo i fugalaau fugalaau ma faʻafeinu.
  4. Ufiufi le eleele faataamilo i le nofoaga o le ogaumu ma le mutia mūmū, peʻa poʻo le faapalaga (gaogao 3-5 cm).

Faʻaaoga i le mamanu laufanua

Siberian Iris ua maua le lautele o le faʻaaogaina i le mamanu. Lalo o manatu mo le faʻaaogaina i le teuteuina o lau 'upega tafaʻilagi:

  1. I tua o le mixborder po o le ogatotonu o le motu e fuga mai. E sili ona lelei i nei faatoaga o loʻo tuʻufaʻatasia ai ituaiga o Siberia ma fugalaau paʻepaʻe paʻepaʻe po o le lanumoana e faʻafeagai ma tua o lanu lanu mupavok.
  2. I totonu o le faʻalavelave o togalaau fugalaau, e mafai ona e totoina lenei fugalaau i se tulaga o loʻo i lalo ifo o le faʻatoʻaga o le tele o togalaau i totonu o se moega fugalaau. Mai lea ituaiga o gaioiga, o le togalaau fugalaau o le a faʻaopopo atili i le lelei o lona faʻaleleia.
  3. Afai e te fuafua e fai se faʻavaega kulupu, lea o le a naʻo ni irises, e tatau ona e filifilia ituaiga eseese ina ia o gatasi ma lanu ma fuga pe tusa o le taimi tutusa. Lelei lelei le faʻaalia o fugalaau o lanu eseese o le lanu e tasi. I lenei tulaga, o laau totő e sili ona fugalaau e tatau ona sili aʻe nai lo le isi.
  4. O se tasi irisisi irisi o le a foliga lelei i tua o le mutia po o le puipui.
  5. Ia mautinoa ia taumafai e faʻaaoga lenei laau e teuteu ai le vaituloto. O lau o foliga o le xiphoid, e pei o vao, e foliga mai e masani lava i tua o le vai.

O tagata manuia mo irises - o Rogers, laureate, astilbe, carnation Chinese, arabis.

Fesoasoaniga mo togafitiga vave

E pei ona taʻua muamua, o le iris Siberia o se laau e le lelei tele, ae o le a maua ai ni taunuuga sili ona lelei i lona totoina, e tatau lava ona e faia ni nai fuataga e tausi ai fugalaau, sosoo ai ma le taui aupito sili mo le fai togalaau pe a fuga mai le iris Siberia.

Faʻasa

E faʻaalu le vaʻaia e le masani ma pe a tulaʻi mai le manaʻoga, ia faatumauina le siosiomaga atoa o le eleele ma i le vaitau vevela vevela. Siberia e le fefefe i le lamala, peitai, o le a latou tali atu ma le mautinoa i le faʻaleleia atili o le susu i le taimi o le tuputupu ae.

O le a fesoasoani i le ausia o le tulaga aupito sili ona lelei o le eleele ma faʻaitiitia le manaʻoga e faia le faguvai i aso taʻitasi o le mulch 3-5 cm centimeters matamata, e sili ona lelei mai le mutia moa poʻo le afu o pine.

O le taimi aupito sili e faatino ai le faʻaleleia o lenei laau ua manatu o le vaveao (e sili atu nai lo le aoauli) poʻo le afiafi, pe a uma le 17:00. A faʻamaligiina, ia fautuaina e aua le maua le suamalie i fugalaau fugalaau, aua e mafai ona saofagā i le leiloa o latou uiga matagofie.

Laʻei pito sili

Aofai mo le tausaga na faia tolu laei lenei fugalaau. Muamua - i le amataga o le tautotogo, faatasi ai ma le fesoasoani o le faʻamaʻaina atoatoa o minerale, lea e salalau faataamilo i le vao. E mafai ona e faʻaaoga, mo se faʻataʻitaʻiga, "Kemira-universal" i se fualaau o le 60-80 g i le fugalaau. O faʻalaʻau e tatau ona faʻapipiʻi ma le faʻaeteete ma le fesoasoani a se tagata faʻataʻitaʻi i le eleele, ina ia latou le paʻu i luga o le mama ma e le afaina ai lo latou atinaʻe.

O le fafagaina faalua e faia i le vaitaimi o le faʻavaeina o le pua, ua fuafuaina e faʻalautele ma faʻaleleia le lelei o le fugalaau ma fesoasoani i le laau e gaosia ai fugalaau tetele pe a mafai ai. O mea uma e lua o minerale ma organic (meaʻai, pulu, otaota vao) e talafeagai mo lenei laʻei pito i luga.

O le lona tolu o taimi e lūlūina ai le vaomatua pe a maeʻa le vaitau o le fugalaau - o loʻo faʻamatalaina lenei mea e le manaʻoga e toe faʻafoʻi malosiaga na faʻaaluina i luga o le fauina o fugalaau. O meaʻai e maua mai le palu-phosphorus ma mea aupito sili ona maualalo o le gaosiga o mea taumafa i totonu (e lelei, e aunoa ma lea) e tatau ona faʻaaoga i lenei fafaga, mo se faʻataʻitaʻiga, o le ponaivi po o le superphosphate.

Teuteu

O teuteuga uma o le aveese lea o fugalaau pe a uma le vaitau o le fugalaau ma saunia mo le taumalulu e ala i le tipiina o lau laau. O le mea mulimuli e tatau ona amata ina ua maeʻa le oʻo mai o matagi mataʻutia, pe a maeʻa le faʻagasologa o le fauina o fugalaau, ma amata ona amata le kulimi muamua ile laulaau.

O lau e tipi i le maualuga o le 10-15 cm, ae aua nei vave faia, aua o le vave teuteuina e mafai ona oʻo atu ai i le faʻavaivaia o le fua i le tausaga e sosoo ai. Afai e te le o mautinoa pe o le a le taimi e teu ai - tuʻu le mataupu lenei seia oʻo i le amataga o le tautotogo, e mafai ona faia ni teuteuga i ni nai aso ao le i fafaga muamua.

Saunia mo le taumalulu

O le igoa e tautala mo ia lava - Siberian, o lona uiga ua fesuisuiaʻi atoatoa ia tatou manumalo. I le faaopoopo atu i le teuteuga na faʻamatalaina i luga, pe a sauniuni mo le taumalulu ma ufiufi le rhizome, pe a oʻo mai i luga, faatasi ai ma le fesoasoani o le mulch poʻo se vaega lalelei o le eleele, e leai ni isi fuataga e manaʻomia.

Suiga ma vaevaega o rhizomes

Siberian iris na o le ituaiga vegetativeI le avea ai o se tulafono, e totoina laau laiti pe a uma ona vavae ese le rhizomes. O le vaitaimi sili ona lelei mo le faʻatinoga o le taimi lea e taʻua o le malologa, lea e sau i le masina pe a maeʻa le vaitau o le vavao.

O le vavaeeseina o le vaomatua ma le gaosiga e mafai ona faia i le vaitau mai le ogatotonu o Aokuso seia oʻo i le amataga o le tautoulu, ma i lalo ifo o tulaga lelei - e oʻo lava i aso mulimuli o Oketopa.

O le taualumaga mo le vavae ese o le tina tina e pei ona taua i lalo: ua oti le ie puipui i le tasi vaetolu o le maualuga o laulaau ma aveese le vao mai le eleele, taumafai e taofi se paluga eleele i luga o aʻa. Ma le isi, o le uʻamea ma se suo poʻo se naifi e vave ona vaevaeina i delenki, e tatau ona aofia uma ia le 3-8 tagata fiafia.

Mo irises, faʻamagoina o aʻa e mafai, ae afai na faia, e tatau ona faʻafesoʻotaʻi seia maeʻa faʻafouina le fulufulu aʻo lei totoina. O le galo o aʻa e tatau ona faia mai le tele o itula i ni nai aso - e fuafua i le tele o le faaleagaina ma le tikeri o le faʻamamaina o aʻa. Orisisi Siberia o se fugalaau manaia, e talafeagai lelei mo le faʻaaoga i le teuteuina o le fanua. O le le mautonu i tulaga tau le siosiomaga ma le faigofie o tausiga ia avea ai ma sui sili ona lelei mo le tulaueleele i soo se nofoaga. O le mea lea, pe afai e te fuafua e fai lau fanua - lagona le saoloto e faʻatonu oe lava i fualaau o lenei fugalaau.