Fuafuaina o fanua

Mea uma e tatau ona e iloa e tupu ai le gerenini

O Gelenium e tele lona uiga. O lenei laau o se sui o le aiga Compositae ma ua maua i aganuu talu mai le 1635. Peitai, o le fugalaau na muamua faamatalaina i le galuega a Karl Linnaeus i le 1755. O laau uma o lenei ituaiga e mafai ona ese le maualuga o le vao, ma faalagolago i le ituaiga, e eseese mai le 30 i le 150 cm O lanu e masani lava ona faia i lanu mafanafana ma e mafai ona tasi le lanu po o le lua-lanu po o le suia foi. Lanceolate leaves.

O le kiliane sili ona lautele na maua i North and Central America. O le taimi nei i le lalolagi e tusa ma le 30 ituaiga o keleniini faʻalauiloa, o lona faʻatoʻaga e le aʻafia ai i ni faʻafitauli faʻapitoa.

E te iloa? E talitonu tagata e maua e le laau lona igoa e faamamalu ai le faletua o Menelaus - Helena, lea na mafua ai feeseeseaiga ma taua i le va o Troy ma Eleni.

Tulisone tuputupu aʻe mai fatu

O le Gelenium o se fofo sili ona lelei mo i latou oe mananao e teuteu la latou togalaau ma fugalaau o lanu o le autumn i le taimi na tele ai fugalaau (o lenei mea e sili ona taua pe afai e te manatu o le tupu aʻe o se fugalaau mai fatu e faigofie, e ui lava e le o se lauiloa tele i fugalaau).

O le mafuaʻaga o le maualalo o le fiafia i le totoina o laau e taʻoto i le mea moni e faapea i le taimi o le toe gaosia o le sianium o fatuga e maumau ai ona uiga eseesee masani lava o se mea le lelei tele. Ae o le fesili "O le a le taimi e totō ai fatulalini?", O le mea muamua lava e tatau ona filifili pe faʻapefea ona e totoina le gelenium: lūlūina fatu mo le totoina o fatu, poʻo le lūlūina o fatu ile laufanua. A o tuputupu ae i le metotia o fatu, o le taimi mo le luluina o fatu o le faaiuga lea o Fepuari po o le amataga o Mati, ma pe a lūlūina fatu ile laufanua ile amataga o le tautotogo. I luga o le auala e faʻaleleia lelei ai le metotia o fatu o le gelenium, matou te talanoa atili.

Lauina o fatu mo laau toto

A o le lūlūina fatu mo fatu laau, e tatau ona faʻasaoina. O lenei faagasologa e amata mai i le 1 i le 1.5 masina. I le mea e totō ai laau, e tatau ona lūlū fatu ma faʻamama le eleele, ona ufiufi lea i se ata tifaga ma tuʻu i se mea malulu, pouliuli (e sili atu le pusaaisa mo lenei faʻamoemoe) mo le 6 vaiaso. A mavae le tasi ma le afa masina, o le pusa e iai fatu e tatau ona lafo i se nofoaga mafanafana, o le vevela o loʻo i ai i le + 18 ... + 22 ° C. O fatu e tatau ona i lalo ifo o le moli (faʻamalamalama o le mumusu o le filifiliga pito sili lea). Pe a oʻo mai le 'au i le 2-3 mea moni, laulaʻau ua atiaʻe, e mafai ona totoina totō i isi ipu.

E taua! Toe toto laau mai le tanema e le manaʻomia ona faʻamalo le aʻa o le eleelelea na faʻaaogaina ai le laau.
Pe a totoina laau i le eleele tatala (e sili ia Me, pe a maeʻa le mafanafana o le eleele), o le loloto o le toto toto e tatau ona lua pe faatolu ona sili atu nai lo le tele o le eleele. A o lei totoina, o aʻa o le laau e tatau ona matuai suamalie ma tuu i se mamao e 25-30 cm mai le tasi. A uma ona totōina moega e mulumulu ma peʻa pe humus.

O le tuputupu aʻe o le geletini o fualaau o le a le mafai ona e faʻaleleia i le vaitau muamua, o lea e tatau ai ona e onosai ma faʻatali mo fugalaau mo se isi tausaga.

Totoina saʻo fatu i luga o le eleele

Afai e te le maua le taimi poʻo le gafatia e faʻaleleia fatu mo se metotia o fatuga o le toe gaosia, e mafai ona e totoina saʻo le kenimonia i totonu o le eleele. O le uluai galuega mo lenei faiga e le manaʻomia ai le tele o taumafaiga. Pau lava lou manaʻo e eli se nofoaga mo le totoina ma sina faʻamagaina i le humus, manure poʻo le tof, ia mautinoa e faʻamalosi fatu. E sili le amataina o lenei faiga aʻo lumanaʻi, aua o lona umi e tusa ma le masina. A faʻataunuʻuina, o le fatu o loʻo i totonu o se pusa eseese e fefiloi ma le mafanafana susu ma tuʻu i totonu o le pusaaisa (po o se isi nofoaga malulu) mo le masina. A maeʻa lena mea, ua sauni le meaʻai fatu mo le luluina i totonu o le palapala.

E te iloa? O le vave pe a uma le seleselega e faʻamalosi ma lūlūina fatu, o le maualuga atu lea o le lelei o laau.
I le eleele, e tatau ona e faia ni togi, po o ni lua, loloto o le 3-5 cm ma luluina i totonu ia i latou fatu. O le mamao i le va o ia laina / lua e tatau ona i ai le itiiti ifo ma le 25 cm. E tatau ona mulimulitaʻi fatu fatu ma peat poo humus, lea o le a puipuia ai laau mai le vevela vevela ma le malulu. O le a e maitauina muamua piuga i le 2-3 vaiaso.

Filifilia se nofoaga mo le tuputupu ae o le gerenini

O Gelenium e foliga matagofie ma o le galuega autu i le totoina o se fugalaau o le teuina, o le mea lea o le totoina ma le tausia o lenei laau e tatau ona faia i le tausisia o tulafono, o le muamua o se filifiliga lelei lea o se nofoaga mo le totoina o se fugalaau. I le gelenium e lagona le mafanafana e sili atu ona lelei le tuʻu i luga o se nofoaga mafanafana ma lelei. Ae ui i lea, o le a le oti le laau i le paolo po o le malu malu, e ui o le tele o le fugalaau atonu e faaitiitia.

Le tuufaatasiga o le kenetini ma isi laau

Gehlenium i le ata o le laufanua e le mafai ona avea o se vaega taua o le tuufaatasiga ae teuteu lau togalaau "taitoatasi". Mo se faʻataʻitaʻiga umi taloni e sili ona lelei mo atunuʻu taʻitasi e faasaga i le lautele o le fuafuaga. E le gata i lea, o laʻau eseese e fetaui ma teuteuga puipui, poʻo le faia o "puipui". Afai e te totoina ituaiga eseese, e mafai ona faʻaaogaina mo le teuteuina o itu ma togalaau. Pe a faʻatoʻaina ni gaugani umi ma pupuu, e mafai ona faʻafefiloi ma rosa, chrysanthemums ma logo. Faatasi, o nei fugalaau o le a fausia ai se alofa matagofie o le alofa tunoa ma le faigofie. O ituaiga o mea e maualalo le tuputupu ae e foliga mai i totonu o le kamupani ma galo-au-nots: o le tuufaatasiga o ufanafana mafanafana ma le malulu o le a faaopoopo ai sina mea lilo i le mamanu.

E te iloa? O le seleselega o le gelanium e le totogo i le vai, lea e tatau ona amanaia pe a seti teuteuga.

E faʻapefea ona tausia le gerenene i nofoaga tatala

O le tausia o le gelenium e le manaʻomia ai se tele o taumafaiga poʻo se tupe faʻafaigaluega. Ua lava le faia o mea uma i le taimi, ma le faʻaeteete ma le faʻaeteete i manaoga masani, ona teuteu lea e lau fugalaau le togalaau mo se taimi umi.

Faʻasaʻo le suavai

O le mea taua e tatau ona e iloa pe a tupu le gerenisini e le mafai ona faapaleni eleele matutu. O le mea lea, pe a fausua, e tatau ona amanaʻia tulaga masani o le tuputupu ae o le geunetini ma, aemaise lava taimi vevela, e faia ai le masani ma faʻateleina le suāsusu. Ae ui i lea, i le taimi lava e tasi, e le talafeagai le faatagaina o le faʻamaʻalogaina o le vai i totonu o le palapala, lea o le a fesoasoani e aloese mai le pala.

E taua! Mo le faʻataunuʻu o le gelenium e faʻaaogaina le faʻaaogaina o auala e faʻavaivai ai.
O le puipuia o le suavai i le palapala i le palapala o le a fesoasoani i le taimi e tatala ai le palapala. E fautuaina le faʻatinoga o lenei faʻataʻitaʻiga vave pe a uma le faʻamaʻa, ina ia oʻo atu ai le okesene i aʻa o le laau, faatasi ai ma le susu. O le veleina e manaʻomia foi e le laau toto, ma e tatau ona faʻatatau 3-4 taimi i le vaitau, ona o vao e faʻapueina palapala ma faʻafefe ai le susu. Ina ia aloese mai le foliga mai o se tele o vao mutia, o taimi uma lava e te tatalaina ai le eleele, e tatau ona e sasaa se apa o mulch i lalo o le togavao, o lona tiute e fetaui lelei mo peat poo humus.

E faʻafia ma pe faʻapefea ona fai laei

Gelenium, pei o soʻo se isi togalaau aina, e manaʻomia ai meaʻai faaopoopo.

Fertilizer mo le gelenium e manaʻomia i ni vaega se tolu:

  • o le taimi muamua e fai ai lavalava i le sefulu tausaga muamua o Me, pe a amata ona galue malosi le vaega lanumeamata o le laau (i le taimi nei e mafai ona e faʻaaogaina urea po o soo se mea e gaosia ai le suamalie, ma mai le mea o meaola e talafeagai ai le fusi o mullein);
  • Ole taimi lona lua, e tatau ona fafagaina le kalamene e faʻaleleia ai le vaʻaiga (sili ona lelei le faʻaaogaina o se vai: faʻaopopo 10 lita o le vai i le 10 lita o le vai, 1 tbsp o Agricola-7 ma le 1 tbsp o Agricola-fantasy);
  • o le lona tolu o taimi e fafagaina ai le laau e fesoasoani ai ia "malosi" aʻo leʻi oʻo i le taumalulu (i lenei tulaga, faʻaaogaina le suauu e faʻatatau i le superphosphate ma le sulfate sulfate e tatau ona faʻaaogaina).
E te iloa? O le "gaogao" e le mafai e le laau, ona o le a mafua ai le tuputupu ae malosi o le lanu meamata, ae o le fuga o le a itiiti le tele.

Faʻasalaga faʻaulu

E le manaʻomia le faʻapipiʻiina o meaʻai e fai ai se togavao, ae ia faʻaleleia le lelei o le fuga. O le mea lea, ia tipiina ni nai mea laiti ma pine, ae tape uma na mea e le aoga. Ua lava lea e tipiina ai le leaga o lala laiti. O le isi togafiti: afai e te aveesea ia pupuʻa ua uma ona fuga, ona fuga mai lea o fugalaau fou i lo latou nofoaga.

E taua! Afai e te manaʻo e faʻapipiʻi le laʻau, faʻapipiʻi pito i luga.

Auala e taulimaina ai faʻamaʻi ma faʻamaʻi o le gelenium

E ui lava i le mea moni o loʻo ola le kesilani i le lauʻeleʻele avanoa, e matua puipuia lava i ituaiga uma o faʻamaʻi ma faʻamaʻi. Ae ui i lea, o le mea aupito sili ona matautia mo le laau o le chrysanthemum nematode - o se maʻi lea o loo i ai lona alo ona o le foliga mai o lanu enaena i laulaau ma pulupulu, ma i le aluga o le taimi, ua le toe mafai e le hilinium ona gafatia lona fuga. Afai e te vaʻai i lenei faafitauli i luga o se tasi laau, ona e manaʻomia lea e taulimaina laina uma. Ina ia faia lenei mea, ua sasaa le vevela (e oo atu i le +50 ° C) i le vai, ma le eleele faataamilo i le togavao ua nini i le lime po o le sulfur.

O le isi faʻamaʻi e masani ona faʻaalia ia lava i le gelenium o le pala. Ina ia aloese mai ai, e tatau ona mulimuli i tulafono o le faʻamaina manino, ma afai o loʻo i ai le faafitauli, e mafai ona e faʻaaogaina e ala i le tatalaina o le palapala ma togafitia le togalaau i fuluʻi.

Ae mo iniseti, e mafai ona vave faʻaleagaina e ala i le togafitia o le laau i vai fasimoli (i le amataga) pe faʻatasi ai foi ma iniseti (i le taimi o se osofaʻiga tele).

E taua! O le autu o se laasaga i le puipuiga o faamaʻi ma foliga vaaia o meaola faalafua o lo o veleina taimi, faapea foi ma le faamamaina o laulaau lalo mai lalo o le togavao, aua o le tele o siama ma iniseti e ola i vao ma paʻu paʻu.

O afea e aoina ai ma pe faʻapefea ona teu fatu fatulane

Afai e te filifili e saunia fatu mo le faʻaleleia o le gerenini, aoina mai mai lau fugalaau, ona e manaʻomia vave ona fai, aua o le timuga timuga timuga latou te pala. O fugalaau pupuuli ma fugalaau ua leva ona paʻepaʻe i le taimi ua saunia ai fatu o le a "taʻu" ia oe e uiga i le tikeri o le sauniuni o le fatu mo le seleseleina. E sili ona lelei le teuina o fatu i totonu o se taga lino, pe a uma ona tuu i se nofoaga malulu. E fautuaina e tautau le fusi i le maualuga pe mafai, pe tuu i luga o le fata ina ia le mafai ona alu i le kiore.

E ui lava i le mea moni e faigofie lava ona maua i totonu o faleoloa o le kenetini le faigofie, e faigofie ona latou aoina e oe lava. Ae ui i lea, o le tele o faifaatoʻaga e masani ona faʻaogaina fualaau fugalaau, ona o le totoina o fatu e le maualuga tele, faapea foi le saogalemu o uiga "matua".

Galu o le gelenium

O lea e mafai ai ona e fiafia i le fuga o lau kenetini ma a maeʻa le taumalulu, e tatau ona saunia lelei le fugalaau. O le tipi o le sianium e tipi ina ia le sili atu i le 10 cm le mafai ona vaaia mai le eleele. O le moega e faʻaogaina ai le kelenila e tatau ona mulumulu i sawdust, peat or humus, faʻapipiʻi le laʻau i le itiiti ifo ma le 5 cm. Afai e te nofo i se vaega o le kiona, e tatau foi ona e ufiufi fugalaau i le lutrasil, ae le o le kiona e puipuia le laau mai le malulu.

Suiga ma vaevaega o laau tipi

O le tele o fai togalaau, o loʻo ola i le gelenium, e popole i le fesili: "O afea e toe toto ai le fugalaau?". E tatau ona fai lenei faʻatinoga i le tasi taimi i le tolu tausaga, talu ai o le taimi sili lea ona talafeagai mo se fuainumera talafeagai o aʻafia laiti e fai ma mo tumutumu o fugalaau e le "alu ese" i luga o le palapala. O le vavaeina o laau o le aranium e sili atu ona faigofie ona ausia nai lo le faia o le galuega lava e tasi mo se isi lava mea taua, ona o le totoina o laau vao e vaevaeina i totonu o laupepa. O le a le faigata ona vavaeese mai le togavao o le tina: o le laau ua eli mai le eleele ma faʻamamaina lelei mai le eleele, taumafai e le faʻaleagaina le aʻa. Ma, i nofoaga e vaeluaina ai le vaomatua, o le tipi ua faia i se meafaigaluega mataʻutia, vave ona lūlūina le tipi i le koale poʻo le togafitia i togalaau teuteu, pe a uma ona totō le gelenium i le eleele.

Fausia ituaiga o gelenium

E tusa ma le 30 ituaiga o laau o loʻo faʻamatalaina, e na o ni nai vaega o loʻo ola malosi i togalaau, e tofu lava ma ona lava lelei. I nisi auiliiliga e uiga i laʻasaga sili ona lauiloa o le a tatou talanoa atili.

Gelenium Bigelow

Gelenium Bigelow (Helenium bigelovii) - e le taatele nai lo isi. O le lauʻeleʻele o lenei ituaiga o loʻo taʻua o le itu i sisifo o Amerika i Matu, pe a oʻo i le 80 cm le maualuga. O laulaau o nei ituaiga o meaola e le faʻatauvaʻa, atoa. E tele naua mea leaga - e oo i le 6 cm le lautele. O laʻau fugalaau e lanu enaena ma o fuga fugalaau e lanu samasama. O lenei ituaiga e amata ona totogo ia Iuni, ma e faaauau pea seia oo ia Iulai.

Gelenium Spring

Eleni Eleni Eleni (Helenium vernalis) - o le vao laʻau e oʻo i le maualuga o le 1 mita. O laulaau e le faʻamalosi, atoa, foliga faʻalelei, lanu lanu meamata. Fugalaau e telē lava, e oo i le 7 cm le lautele. O fuga fugalaau e manaia lanu moli ma o fugalaau fugalaau e lanu enaena. O le fugalaau e amata muamua nai lo le "Bigelow" (mai i le ogatotonu o Me) ma tumau seia oo i le faaiuga o Iuni.

E te iloa? Gelenium "Faʻapogai" - e fetaui lelei lava mo Siberia ona o le maualuga o lona toʻa.

Gehlenium Gupesa

Helenium Gupesa (Helenium hoopesii) - o se vaovao maualuga, ausia le 90 cm le maualuga. Lea lanu lanu-lanu meamata, atoa. I luga o se uumi umi o se tasi o le lanu samasama lanu samasama, e oo i le 9 cm le lautele. O le fuga e tumau mo le masina: mai Iuni ia Iulai.

Gelenium Autumn

Gaulenium Autumn (Helenium autumnale) - o se ituaiga e sili ona talisapaia e le au faifaatoʻaga, ma sili atu i mea uma, mo le tele o ituaiga. O fua o nei ituaiga e oʻo i le 160 cm le maualuga. O laulaau e laiti tele, "teuteuina" e'ie. E iai le lanu lanu samasama, ma o fuga fugalaau ei ai le lanu samasama (o le paolo malu) ma e faʻapipiʻiina e se uʻamea mumu.

E taua! O lenei meaola e fuga mai mo le lua masina: mai ia Iulai ia Setema.

Gasegase o Gelenium

Helenium x hybridum) - o se 'au o ituaiga uma "leaga" o le angular. Pau lava le sootaga i le va oi latou o le uluaʻi faatulagaga - Autumn Helenium. E pei ona mafai ona e vaʻaia, e mafai e faifaatoaga uma ona maua se tele o gelenium "i lona fiafia." O fugalaau fugalaau e matua faigofie lava, ma o latou foliga vaaia o se faʻalavelave tuʻufaʻatasi o foliga mama, faigofie o fugalaau vao ma le lanu o le la. Geleniums o le a avea ma se faʻaopoopoga sili i soʻo se mamanu o le laufanua ma o le a fiafia ia te oe mo le tele o tausaga. Ua lava le tuu o se mataua o le alofa ma le tausiga i fugalaau.