Mea aoga

O le a le mea e aofia ai Pasila ma e aoga mo tamaitai

Masalo o le toatele oi tatou e masani i Brazil nusi - o lenei oloa gaosi ua maua i soo se mea, talu ai ua maua lona faaaogaina i le toetoe lava o vaega uma o taumafataga. E mafai ona faʻaaogaina naʻo oe pe avea o se mea lelei atoatoa i ituaiga uma o mea suamalie ma suamalie. Ae ui i lea, e le o le toʻatele o tagata latou te iloa lena mea, e ese mai i mea taua mo tagata e maua ai le tofo, o lenei kulimi e maua ai le tele o mea aoga e aoga mo le tino o le tino. O le mea lea, i lenei tusiga o le a tatou taumafai e faʻamatala atili auiliiliga o meatotino o lenei oloa, faʻapea foi ma le iloa pe a mafai ona e faʻaaogaina ma pe faapefea ona filifili.

O le a le kuka o le Brazilis

O fua o Pasila nut, pe, e pei ona taua ai, bertoleci, o se oloa sili ona manogi e maua i le tele o ipu e fiafia uma i ai tagata matutua ma tamaiti.

E te iloa? O le laau na maua lona igoa faasaienisi "bertoleciya" mo le faamamaluina o le tagata tomai faapitoa Farani o Claude Louis Berthollet.

E foliga foliga

Pasila nut e tupu i luga o se tasi o laau sili ona tele i le laufanua malulu o le Amazon. O lenei meaola e oʻo i le maualuga pe a ma le 40 mita, ao le lautele o le ogalaau e mafai ona eseese i le va o le 1-2 mita. E masani lava o le ogalaau e saʻo, ma o lala o le itu e ola latalata i le pito i luga: o le mea lea e fatuina ai se pulou masani o foliga saʻo. O le paʻu e lamolemole, o lona lanu e tele lava le lanu. O laulaau e faigofie, atoa, i nisi o tulaga e ono faʻamalosi, faʻaloloa. O le umi e tusa ma le 20-35 cm, ma le lautele e 10-15 cm. I le vaitau o le fuga, ua ufiufiina le pale i tamai lanu lanumeamata-paʻepaʻe e tusa ma le 10 cm le umi.

A maeʻa ona toto i luga o le laau ona tele ai lea o pusa-pusa ma le umi o le 10-15 cm, ua ufiufi i le paʻu mafiafia o paʻu. O lona mafiafia e masani ona oʻo i le 10 cm. O le foliga mai o le fua e pei o le niu, o le mamafa o ia fualaau aina e oʻo atu i le 2 kilokalama.

Saili mea aoga o le uliuli, arasi, kulimi, Manchurian, nutmeg, faʻapea foʻi ma cashews, pecans, hazelnuts, hazelnuts, macadamia ma pistachios.

I totonu o le fualaau aina e aofia ai le 8 i le 24 nai fatulaiti tafatolu e tusa ma le 3-4 cm le umi, lea i foliga o le lapisi sosolo. O le fua o le tagata matutua i le vaitau o le tuputupu ae e mafai ona maua mai pe a ma le 300 kilokalama o fua.

O fea o loʻo tupu

O le sone faaleaganuu mo le tuputupu ae ma le auina ese atu o lenei oloa ua manatu o le itulagi o le vai vevela o Amerika i Saute. O le tele lava o le teritori o Peru i sasaʻe ma Bolivia, Pasila, Venesuela, Guiana. O iinei, o le laau e tele i totonu o vaomatua ua totoina.

E mafai ona e feiloai i laau tuulafoaʻi i Rio Negru, Orinoco, faʻapea foi i le Vaitafe o le Amasone, i Sri Lanka ma Trinidad, ae i le vaomatua, o lenei ituaiga o vao e maua i Amerika i Saute.

E te iloa? O Bertoletia o se tasi o nai meaola faʻatoʻaga o loʻo faʻaaogaina i totonu o le vao. O le mafuaʻaga lea e aʻafia ai e Pasila pipi ni oloa faʻalelei.

Tatau

Mo le toʻatele o tagata i le itu i mātū, o le tofo o lenei fualaau aina e sili ona lelei, ona o lona eseesega tele mai i isi isi fatu. I le tele lava o tulaga, o lenei oloa e mafai ona iloa ona o le uiga o le tofo - o nei mea ua taua o "earthy" o talatala, lea e na o le tertoletia grains e maua ai. Ae ui i lea, e tele gourmets i le salafa o le lalolagi latou te fai mai o se fua lelei, e ese mai i le faavae masani, ei ai le tofo lelei o le tofo lea e maua ai le tutusa i vavao. O lenei tuufaatasiga le faʻamaonia o le mafuaʻaga autu lea o lona faʻalauiloaina i le tele o paranesi o le lalolagi.

O le tuufaatasiga ma le taua o mea taumafa o le Brazil nut

I le faaopoopo atu i ana faamaumauga o meaola, ua paʻulea Brazil i lona taua, ma le tele o mea aoga mo le tino ma elemene taua. O le mafuaaga lea e fautuaina ai e le tausosiga o meaʻai e aofia ai i taumafa i aso taʻitasi i soʻo se matua, e toetoe lava leai ni tapulaa.

Faʻafiafiaga kalori

O le fatu o Bertolecium o siamupini ia o latou meaʻai, o lea na o 2-3 fasi fua o nei fua e mafai ona faamalieina ai le fiaai mo se taimi umi, faapea foi le faamalieina o le tino ma le tele o le malosi. Ma e le o se mea e ofo ai, talu ai o le 69% o le mamafa o le kulimi e faʻalavelave tele. O le mafuaaga lena e 100 g nati e aofia ai le 700 kilokalo, e tusa ma le 3000 kJ o le malosi atoatoa.

E te iloa? E ui lava i le mea moni o le olaga i aso faisoo o fua o le bertoleci e taua o ni fatu, o le laʻau o aso nei e faasino atu i fatu, talu ai ona o le nutimomoia o le atigi vae ua vaevaeina i ni afa, ma ua vavaeeseina le pulupulu, e le o matauina i lenei fua.

Suavai, Vailaʻau, Puipuia, Carbohydrate

100 g o le nutisilisa o loo aofia ai:

  • proteins - 14.3 g;
  • gaʻo 66.4 g;
  • carbohydrate - 4.8 g;
  • vai - 3.4 g;
  • mono - ma le le malie - 2.3 g

Vitamini, minerale ma isi mea

O le oloa e mauoa i le tele o microelements, faapea foi ma vitamini aoga, o le mafuaaga lea e sili atu ona aoga mo le tino o le tino.

O se vaega o le kulimi e maua:

  • vitamini - B1, B2, B5, B6, B9, C, E, PP;
  • elemene elemene - seleni (faamaumauga o faamaumauga), manganese, apamemea, zinc, iron, phosphorus, potassium, sodium, magnesium, calcium.
  • filifili;
  • amino acids - arginine ma petaini;
  • o le tele o fiva e fesoasoani e faʻamamaina ma lagolago i le mea o le meaʻai.
O le selenium foi e maua i meaʻai e pei o le garlic, sana, fuamoa moa, pi, pi, ma le kāpuni mumu.

O le a le faʻaaogaina o ni fatu mo fafine

E pei ona taʻua i luga, o le faʻaaogaina i aso taitasi o le Brazil nut e iai sona aafiaga aoga i le tulaga lautele o le tino, ma le gata i lea, e mafai ai ona aloese mai le tele o maʻi, faʻapea foi ma le faʻaitiitia o le gasegase o faʻamaʻi tumau.

O le mea pito sili ona taua mo le tino o tamaitai taʻitasi o meatotino nei:

  • o loʻo i ai se aʻafiaga e le faʻamalosia - ona o le maualuga o mea e maua ai le seleni, o le oloa e fesoasoani i le faʻasalalau o vailaʻau maʻoti eseese o le tino puipuia;
  • faʻaleleia le faʻamaʻiina ma le gastrointestinal activity - ausia ona o le maualuga o le fiber ma ona aafiaga faamama i luga o le inumaga;
  • aveese le toxins faigata - o meaʻai nut e mafai ona fusifusia ma vave aveʻesea ni metale mamafa mai le tino, e aofia ai le arsenic;
    O le faʻaaogaina o le fiva, daikon, amaranth, horseradish, plum, fig, o le meli o le pumpkin, o le fale, o le lofanta tibet ma le suauʻu o le suauʻu e fesoasoani foi i le aveesea o toxins mai o latou tino.

  • puipuia malu o le tino - o vaega o le oloa e puipuia ai suiga faʻaleagaina i le kulupu;
  • puipuia mai le atherosclerosis ma le maʻisuka - ausia i le faʻaitiitia o maualuga maualuga o le suka i le toto;
  • faaumiumi le talavou ma puipuia mai le matua o le matua ona o le le faʻamalosia o faʻamalolo saoloto.

E taua! O le atigi pusa oona o loʻo aofia ai le tele o vailaau oona mo le tino, o lea afai ua e mauaina ni fualaau e leai ni pulu, e tatau ona e aveese ma le faaeteete le paʻu ma aloese mai le faʻaaogaina mo soʻo se tamaoaiga.

I le faʻaopoopoga, o le oloa e lagolagoina le lauroid gland, lea e matua taua lava i le taimi o le maitaga, e tuʻuina atu le tino ma le vitamini E, e aunoa ma se mea e le mafai ai ona faʻaleleia foliga vaaia o le paʻu, lauulu ma fao, ma faʻaitiitia ai foi le maualuga o le cholesterol i le toto, .

Eggplants, uʻamea, siakiina, goji vine, apples, safflower, calendula, musika auro, pi, lagenaria ma blueberries o le a fesoasoani e maualalo le cholesterol.

Eseese e uiga i aoga o seleni

E pei ona taʻua i luga, o le Brazil nut o le faamaumauga lea mo le mea e aofia ai se elemene taua e pei o le seleni, e aunoa ma le galue malosi o totoga ma mamanu. O mafutaga e faavae i luga, o le vaega autu lea o le tele o gaioiga o le toto i totoga ma siama.

A aunoa ma latou, e le tatau ona maua ni enzymes talafeagai, o le mafuaaga autu o le tele o toilalo i le tino. O le selenium e taua foi mo le gaosia o le tino, talu ai o se tasi o nai elemene e mautinoa ai le maitaga saogalemu.

O lona toesea i lenei vaitau ua lamatia ai maʻi tuga o le fetus, le faʻaipoipo, ma faʻaititia ai le puipuiga o le tino o le tino mai faʻamaʻi pipisi. I le faʻaopoopoga, o lenei uiga o loʻo aʻafia i le atinaʻe ma le matuitui o fuamoa.

O le selenila e aofia ai i le tuufaatasia o ia mea taua mo le tino o le tino:

  • selenoprotein P - o se mea e puipuia ai le puipuiga lea e fesoasoani e puipuia le tino i le taimi o le atuatuvale, e iai foi sona malosi malosi e tetee ai i le tele o toxins;
  • selenoprotein W - o se mea e nafa ma le galuega a maso. A aunoa ma se aofaiga tele o le tuufaatasiga, o le gaogao o le muscle o loo mataituina, lea e tau atu ai i le matua matua, faapea foi ma le faaputuputuina i le tino o mea e sili atu ona lelei;
  • Iodithyrinine - o se amino acid lea e faʻamalosia ai le lelei o le faʻatinoina o tulaga o le hormonal.

E mafai ona ou faʻaaogaina le Brazil nut i le taimi o le maʻitaga poo le susu?

O le tele o fomai tipitipi ma tagata faʻatau meaʻai e aofia ai Pasila nati i totonu o oloa e sili ona taua mo le tino i le vaitaimi o le pepe, tusa lava pe o le a le taimi. A aunoa ma le arginine, lea e mauoa i le oloa, e le mafai ona tupu atoatoa le pepe, ma i le leai o se sene, e le mafai ona e saogalemu.

E le gata i lea, o le tino o se tamaitai i se tulaga e ono afaina i le tele o faamai pipisi, o le mea lea, o le puipuiga o le tino o le tamaititi i lenei vaitaimi e le mafai ona suia.

E taua! Pasila nut e mamafa tele mo le manava ma le fetusua maualuga, e le tatau i tamaitai i le tulaga ona faʻaleagaina: e mafai ona afaina ai le tino o se fafine maʻitaga ma le soifua maloloina o le tamaititi.

Pe a fafagaina, o mea aoga aoga o le oloa e taua foi: o le Brazil nut e mafai ai ona toe faʻafoʻi le paleni o mea talafeagai e leiloa i le taimi o le fanau mai, ma faʻaleleia ai foi le pule o le susu.

Ae ui i lea, ao faagasolo le vaitau o le susu e faʻaogaina ai le lauloki, e tatau ona matua faʻaeteete, aua e ono aʻafia ai le ola maloloina o le pepe fou.

A faʻaaoga le Brazil nut i le taimi o le lactation, e tatau ona e mulimuli ma le faʻaeteete i fautuaga nei:

  • o le aofaiga o fualaau aina e le tatau ona sili atu i le 6 fatu i le aso;
  • 'ai le lelei o fatu i lona foliga mamā, i le va o meaai autu;

  • 'ai faʻamaʻi ma se manava oona e faʻasaina;
  • E tatau ona teena le oloa pe afai o se tasi o aiga vavalalata e afaina mai se allergy i soo se ituaiga o nati.

Faʻalavelave ma faʻasaʻo

E pei o le tele o isi meaai, o le bertolecii e le o se oloa saogalemu atoatoa mo tagata uma, o lea e taua ai le faʻaaogaina ma le faʻaeteete.

Aua e te aʻafia i nusi mo le manua, ma le maitaga ma le lactation. Faʻaaofia ai meaai i le meaʻai e le tatau ona faʻamaʻi i soo se ituaiga o fatu ma le maualuga o le toto, aua o lenei mea e mafai ona mafua ai ni aʻafiaga ogaoga o le soifua maloloina. Ole sili sili ona lelei mo le faʻaaogaina o le oloa e le sili atu i le 2-3 nusi i le aso - o lenei aofaiga e mafai ona faʻamamafa atoa ai le tino ma mea e tatau ai ma o le a fesoasoani e lagolagoina lelei le taimi o le beriberi. I le taimi o le maitaga, o lenei fua faatatau e mafai ona faateleina i 5-6 vaega i le aso.

Ae ui i lea, e le tatau ona e faʻaleagaina le ola maloloina, a leai e mafai ona tupu:

  • ogaoga faʻamaʻi tino i le tino;
  • vevesi o le paʻu, fao ma lauulu;
  • taoto, vomiting ma isi maʻi gastrointestinal;
  • pneumonia;
  • afaina o le ate po o le gasegase;
  • gasegase;
  • fenumiai

E taua! I le tulaga o se pepe allergies ona o le taumafaina o le susu, mauoa i vaega o le Brazil nut, e talafeagai taofi le faʻaaogaina ma Saili le togafitiga faafomai i se taimi vave e mafai ai.

Faʻafefea ona filifili ma teu fatu

I le taimi nei, o le maketi ua masuasua ma ni ituaiga o meaʻai, ma e le o faʻasalalau Pasila. E mafai ona maua i supermarkets ma faleoloa faapitoa, ae le o taimi uma e maua ai le maualuga o le oloa faatauina.

O le mea lea, aʻo leʻi faʻatau, ia mautinoa ia faamasani oe lava i le faʻamatalaga e uiga i le auala e tatau ona foliga ai se togi. O le mea e masani ona faʻatau atu o nusipepa. Ina ia iloa o latou uiga lelei, e tatau ona e tago i ni nai nati ma luluina - o se faailoga o se fualaau vevela o se tuʻituʻi masani i totonu.

O lona uiga o oe o se toeaina, ua mamago ma e matua le talafeagai le meaʻai meaai, e pei o ni uiga maualuga pe a lūlū le lulu. Filifilia le fufuluina o fua e sili atu ona faigofie.

O le mea muamua lava e tatau ona e gauai atu i ai o le faʻaalia lea o nati: e tatau ona lafoaʻi, tino, mamafa ma faʻatasi ai ma se manogi aloaʻia. O sina eseesega mai faailoga o loʻo i luga e taʻu mai ai le le atoatoa o le lelei o le fua. O fale e faatauina mai fale e sili ona tausia i totonu o se tioata, falanua poʻo se mea uʻamea ma se tapuni i se mea matutu, pouliuli ma malulu, ese mai mea manogi. I ia tulaga, e teuina ia Pasila mo le 2 tausaga.

O sina vaega itiiti o fualaau aina e mafai ona teu i totonu o se pusa palasitika po o se tagapepa i totonu o le pusaaisa, ae i lenei tulaga, pe a mavae ni nai aso, o le a latou tofoina uma meaʻai o meaai lata ane.

E taua! Ona o tuutuuga o le atinaʻe, o fualaau bertolecium e aofia ai le eletise eletise eletise (i le aofaʻi 40 i le 260 Bq / kilokalama), o le mea lea, o taimi malolo o le 'ai o fatu e tatau ona tuʻufaʻatasia ma meaʻai e maua i le antioxidants.

Pasila O le kulimi o se mea taua ma maloloina lea e mafai ona aofia ai i au meaai i aso taitasi. O lona tuufaatasiga e aofia ai le tele o mea e matua galue malosi lea e fesoasoani e faaumiumi le autalavou ma faaleleia le tulaga o le epidermis, fao ma lauulu.

E le gata i lea, a o maitaga e taua tele, ona o ona vaega e fesoasoani i le sao o le faagasologa ma le lelei o le atinaʻe o le tamaititi. Ae e le tatau ona e aafia i Pasila pulu, ona o le tele o le saturation o le tino ma ona vaega e mafai ona afaina tele ai le soifua maloloina lautele.