Broccoli

Faʻafefe o le broccoli mo le taumalulu: o se laasaga taʻitasi i le laasaga ma ata

Ua taʻua Broccoli o le aiga vavalalata aupito lata ane - o se fualaau faisua lea e matua taua tele meatotino mo le tino o le tagata. O loʻo i ai le tele o porotini, tele vitamini, amino acids ma minerale, faʻapea foʻi ma le tele o fiva. Fautuaga faufautua e aofia ai lenei oloa i le taumafa a tagata o loʻo i ai faafitauli i le cardiovascular system. E le gata i lea, o lenei oloa e mafai ona maua ai se puipuiga mai le kanesa.

I le fesoʻotaʻi ma le tele o uiga lelei o le broccoli, o le fesili e tulaʻi mai i le mafai ona teuina, aua e le o taimi uma e faʻatau ai se oloa fou o le lelei lelei. O se vaifofo talafeagai o le malolo. Sei o tatou aʻoaʻoina pe faapefea ona togiina le broccoli i le fale, oa faʻamanuiaga o lenei auala e teu ai ma o le a le mea o le a fai.

Le lelei o le metotia

O le lelei o le faʻamaisa e tele, ma o mea autu e pei o lenei:

  1. Fale talimalo. O le kosi faʻafefe o lenei ituaiga e le tele se avanoa i le pusaisaisa, e le aʻafia ai mea manogi ma e mafai ona taofia uma ona meaʻai mo se taimi umi.
  2. Faasaoina o meatotino aoga. O le malulu, e le pei o isi metotia o le teuina o oloa, e mafai lava ona toetoe lava ina ia puipuia le tele o uiga aoga ma le tele o uiga lelei. Afai e saʻo lelei le faʻaaogaina, faʻapipiʻi i faatonuga, o le a le mafai ona ese mai le mea fou i le tofo, lanu, po o fualaʻau. E taua tele lenei mea mo i latou o loʻo fuafua e kuka le sukalapi mo se tamaititi, aua e matua aoga tele le faʻavelaina o fualaau faisua mo le taumalulu ma faia ai se meaai manaia.
  3. O le oloa o loʻo i ai i taimi uma, lea e teu ai le taimi. O le a le talafeagai le asiasi atu i le faleoloa i taimi uma e saunia ai se taeao lelei mo le taeao po o le aoauli mo le aiga. O Broccoli o le ai ai i le fale i le tulaga ua saunia atoatoa mo togafitiga faʻamafanafana ma tautua.
  4. Faʻasaoina tupe. E le o se mea faalilolilo o fualaau faisua i le vaitau taumalulu sili atu ona taugata nai lo le vaitau. O le mea lea, o le faatauina mai o meaai i le taimi e taugofie ai le tau, ma faʻafefe ai, i le taimi o le taumalulu e mafai ona e faʻaaogaina le broccoli e saunia ai meaʻai uma, ae le faʻaaluina le paketi a le aiga i oloa taugata i le faleoloa.
E mafai ona e togiina toetoe o soʻo se oloa gaosi, ae e taua le faia o mea lelei uma e teu ai le tele o meaʻai i fualaʻau.

E te iloa? Suesuega talu ai nei na fai mai e le o se ituaiga kapisi i le ituaiga o kapaila e le o se taunuuga o le evolusioni masani, ae ona o galuega filifilia. Faʻamatalaga o le aiga i le itu i matu o le Metitirani. I le taimi muamua sa latou totoina se aganuu faapena i Roma anamua. Mo se taimi umi i fafo atu o Italia e leai se mea na iloa e uiga ia te ia. Naʻo le taimi, na oʻo mai le fualaau aina i Take (ona Byzantium) ona salalau atu lea i le salafa o le kelope.

Meafaigaluega i meaʻai

Ina ia togiina le broccoli i le kuka i le fale, o le a e manaʻomia:

  • laupapa tipi;
  • pelu maai;
  • pan (faʻatasi ma le tapuni);
  • pesini tetele;
  • ato mo le taʻavale i totonu o se apa o le tele talafeagai;
  • colander

Filifilia ma le saunia o le broccoli

Aʻo leʻi amata ona e malolo, e tatau ona e filifilia mea saʻo saʻo. E toʻatele e sese, ma talitonu e mafai ona e auina atu soʻo se mea, e oʻo lava i le maualalo o meaʻai i totonu o le pusaaisa. O ia teuina e faʻaititia ai tau uma mo le faʻatauina i le zero. E tatau ona malamalama e naʻo le tamaititi laititi o lanu lanu meamata e mafai ona teuina mo se taimi umi ma e le maumau ona uiga lelei. E taua foi le mataʻituina e le o aafia i le tele o faamaʻi ma iniseti.

E taua! O le leaga o le uiga o le uluai oloa, o le itiiti ifo o taimi e mafai ona teu ai, ma le lalo ifo o le togi.

I le masani ai, o le filifiliga pito sili ona lelei o le aoina ma faʻamalo le oloa, lea o loʻo potopoto i lana lava togalaau. Ae talu ai ona o lenei "tamaoaiga" e le o avanoa mo tagata uma, e mafai ona e pikiina le broccoli maualuga i le supermarket ma le maketi masani fuavao. E matua le talafeagai lelei mo mea e faʻamalo ai:

  • ma afu afu;
  • faatasi ai ma le i ai o le sili ona vaivai i luga o mea e tutupu i luga o le eleele;
  • faatasi ai ma faailoga o le faaleagaina o meaola;
  • sosolo ma samasama.

I le faʻaaogaina o le metotia o le maluluina, e mafai ona e fiafia i le taumalulu o le taumalulu, vine, cherries, apples, tomatoes, sana, musipolo, peʻa lanumeamata, eggplants, uka.

Broccoli Frost: Laasaga e ala i Laasaga Laasaga

Broccoli meli o se faagasologa e manaʻomia ai sina taimi, ae masani lava e faigofie ma e le faigata ona faʻaaoga. Mo le faigofie, tatou te ofo atu laasaga ma lea laasaga mo le sauniaina o le broccoli mo le taumalulu:

  1. Muamua e te manaʻo e faʻatau pe aoina broccoli, mulimuli i fautuaga o loʻo i luga. Le taimi sili ona lelei: Iuni-Iulai. E tatau ona matua mataga, e susulu le lanu meamata. Fualaau faisua ma mea e faaleagaina ma suauʻu e le talafeagai mo le teuina umi.
  2. Ona fufulu lelei lea o oloa. E taua tele le aveesea o mea uma e afaina ai, ona o le lumanaʻi o le a saunia le oloa e aunoa ma le fufuluina. Afai ei ai masalosaloga e uiga i le i ai o meaola faalafua po o anufe i le broccoli, e mafai ona e salu le oloa i le vaifofo salima, tuu i totonu mo le afa itula. O le mea lea, o le a le mafai e le gata ona faʻaumatia faʻamaʻi, ae ia faʻaosofia ai foi i luga. A uma ona matua le fualaau faisua i le vaifofo, ole a manaʻomia ona fufulu ile vai mama. I le faaiuga, e tatau ona aveese uma laulaau.
  3. Ma le isi, e tatau ona e tipiina fualaau faisua i totonu o mea e le lelei, pe a ma le 2.5 cm le lautele. E tatau ona tipi le kalo i se naifi malosi i fasi kene 0.6 kalama. E tatau ona lafoai le pito malo o le broccoli.
  4. Ona tatau lea ona tuʻu uma vaega i totonu o se pesini tele ma sasaa vai malulu malulu. I le oloa o loʻo fautuaina foi e ulu atu i le sua o le afa o lemoni ma tuʻu ai e selesele mo le 5 minute. O le elemene o le a fesoasoani e puipuia le lanu susulu o le broccoli.
  5. Ole taimi nei e tatau ona sasaa mea uma o le pesini (e aunoa ma ni fualaau faisua) i totonu o le apa. O le a manaʻomia foi le faʻaopopo atili o vai ina ia fufulu uma fualaau faisua i le vai ona o se taunuuga. E ufiufi le ufiufi ma se tapuni ma o mea e aofia ai e faʻapipiʻi ile vevela vevela. O se tapuni e fesoasoani e faatelevave le faagasologa.
  6. I le taimi nei, e manaʻomia le tuʻuina atu o le kapaila i totonu o se ato-steam ma, pe a oʻo i le vai i totonu o fagu, tuʻu lenei ato i totonu o le apa. E tatau ona toe faʻapalaina le vai (toe i lalo o le tapuni) ma mea o loʻo kukaina mo le 5 minute. Afai e leai ni ato, ona tuʻuina lea i luga o fualaau faisua i totonu o le vai inu. Ae i lenei tulaga, o le faapaleni e tatau ona toe tusa ma le 2 minute.
  7. Ma le isi, e tatau ona e aumai fualaau faisua mai le pusa ma vave ona faatofu i le vai aisa ma aumai le vai malulu i lalo o le vaitafe. O le auala lenei o le a vave ona faʻamalolo le oloa. E mafai foi ona e faʻaaogaina se mea e teu ai meaʻai mo lenei faʻamoemoe, pe a leai se ato-vaʻa.
  8. A maeʻa ona faʻamafanafanaina le broccoli, e tatau ona e faʻafefe uma le suavai, faʻaputu sina fualaau faisua ma faatulaga i polyethylene bags faapitoa, lea ua fuafuaina e teu ai meaai i totonu o le pusaaisa. E fautuaina le tuʻuina atu o falaʻau i vaega o le aofaʻiga o le a faʻaaoga lelei i le lumanaʻi mo le saunia o se taumafataga se tasi. I lenei tulaga, o le a leai se mea e tatau ona faʻaumatia ai ni oloa e sili atu nai lo le mea e tatau ai, talu ai e le tatau ona faʻasalalauina le broccoli, ona le mafai lea ona toe faʻaalu le vaega e le o manaʻomia, o le a faʻaleagaina ai le faʻaalia o le oloa, ae faʻapea foi lona tofo.
  9. I luga o siaki taitasi ua fautuaina e taʻu mai le aso na faia ai le taisa. E fautuaina e faʻaaoga fualaau faisua i totonu o le iva masina e sosoo ai, ma o ia tafaoga faamasani o le a fesoasoani e aua neʻi galo ia uiga.

E taua! O se mea iloga o le broccoli o le mea moni o le togafitiga o le gaosiga o le oloa e faʻaleleia ai le tele o meaʻai paleni o le fualaʻau. Elemene e le gata ina tumau i le tuufaatasiga o le oloa i le taimi o se poto masani, ae ua faasaʻoloto foi talu ai ona o le vevela o le afi o loʻo faʻaleagaina ai mole mole mole.

Aiseā e leʻi faʻasaʻo ai

O le laasaga tatau o le pisipisa pisipisa e avanoa. O se fua talafeagai lea e mafai ai ona e faʻaumatia uma enzymes e faʻaosofia ai le faʻamaʻiina, ma o lenei mea o le a fesoasoani e faʻateʻaina ai le faʻasolosolo o le le lelei o le tofo ma le le masani ai.

E talitonuina e ala i le maluluina o na kapeti e mafai ona e faia e aunoa ma le vevela o togafitiga, ae i lenei tulaga, o le tele lava o taimi, o le a le mafai ona avea le pala ma le efuefu, ma o le oloa pe a uma le talatala e mafai ona lafo ese.

Taimi o le teuina

O le malulu o nei fualaau faisua e mafai ona iloa i le vevela o le taamilosaga -18 ° C. O ia tulaga vevela i totonu o le pusaaisa o le a sili ona lelei ma o le a mafai ona teuina le oloa mo le toeitiiti atoa le 12 masina.

Afai o le vevela i totonu o le pusaaisa o le a teu i le vanu mai le 0 ° C i le -8 ° C, ona mafai lea ona faʻaaoga fualaau faisua i le isi 3 masina e sosoo ai.

Matou te fautuaina oe e faitau e uiga i metotia o le seleseleina o tamato, kukama, zucini, squash, pepa, aniani, kākale, kāpeti lanumumu ma le falesa, peasini lanumeamata, rhubarb, fatu asparagus, physalis, seleri, horseradish, suauu, pulou paʻepaʻe, talipolo mo le taumalulu.

E taua le malamalama o fualaau faisua ua maeʻa pe a maeʻa e le mafai ona toe faʻamaʻi. O le mea lea, pe a faʻamamaina le pusaaisa, o le a tatau ona tuʻu faʻasalaga fualaau faisua i totonu o se palanikeke mafanafana, ma faʻafaigofie ai le vevela ma tausia le oloa ile tulaga talafeagai. A uma ona fufulu le pusaaisa, e tatau ona toe faʻafoʻi i le faleisaisa i se taimi vave e mafai ai.

E te iloa? I Siamani, ua taʻua le broccoli "Braun Kopf", o lona uiga, "ulu enaena".

E tatau ona ou toilalo

A o leʻi kukaina le broccoli, leai se mea e tatau ona faʻaaogaina. Afai e te faʻaaoga fualaau faisua, o le a leai se foliga, e vaivai, ma, atonu, pe a maeʻa le vevela o togafitiga o le a latou tutusa ma se mush. Ua lava lea e aveese ai le oloa mai leisaisa, pe a tatau ai, vaevae mea e le o se naifi ma le vavae ma alu i le kuka.

E faʻafefea ona kuka

O le kukaina o le broccoli i le aisa, faasaoina o le tofo ma le manuia, e tatau ona e iloa pe faapefea ona fai saʻo.

E mafai ona e kukaina sea ituaiga fualaau faisua i se pusa masani ma se tapuni, faʻapea foi ma le faʻaaogaina o se kuka taofi ma, ioe, vaʻaia.

Ina ia kuka i totonu o se fagu, e tatau ona e faʻafefe muamua le vai ma faʻaopopo sina masima. Ona togi lea o le kasikoli tioali i le vai inu. I lenei tulaga, o le tele o vai e le aoga le liligiina, e tatau ona na ona aofia ai fualaau faisua.

Saili pe faʻapefea ona e faia ni aniani lanu meamata ma laulaula lanumeamata mo le taumalulu, o laau afaina: anufe, pasili, cilantro, arugula, meaʻai, gaʻo.

O le taimi o le kuka e faalagolago i le maualuga o le faʻamaisaina o le oloa, faʻapea foʻi ma le tele o vaega na vavaeina ai fualaʻau. O le tele o taimi, o le sauniuniga e tusa ma le 5-7 minute, ae sili ona lelei le siakiina o le sauniuni o le oloa i le lua minute ma le vavae, e tipi ai le broccoli ma lona pito. E saunia fualaʻau pe afai e pasi le tui i totonu o le ala e aunoa ma se faʻafeagai.

E taua! Ina ia faia fualaau aina faisualaua pe a uma le kuka, e fautuaina e tuu i totonu o le vai malulu i le taimi lava e uma ona aveeseina mai vai inu.

E mafai ona faʻaaogaina le sukalakoli i lona tino mamā, faʻaaogaina ma masima ma mea manogi. E mafai foi ona e kuka le kuka siisi mo lenei fualaau faisua pe fai foi se batter faigofie mai fuamoa ma fuʻa mo le falaoa. Ma o fualaau faisua ua saunia e mafai ona fufuluina i le sua o le tipolo, faaopoopo almonds, ma isi.

Fautuaga aoga

Matou te ofoina atu ni numera o fautuaga o le a fesoasoani faʻafaigofie le faagasologa o le faʻamalositinoina ma faʻasaʻo mea uma o taumafa o le oloa.

  1. I le broccoli e tumau ai lona mafiafia ma lona tofo, e tatau ona na o se mea malogo.
  2. O le kulimi poo le sua o le lama o le a fesoasoani e puipuia le lanu lanumeamata lanumeamata o fualaau faisua e tusa lava pe maeʻa a latou togafitiga vevela.
  3. E fautuaina le faʻaaogaina o le fagu vailaʻau faʻanatura, lea o loʻo faʻapipiʻiina ma se tagata e uu lima. O sea seto o le a sili atu ona faigofie ona faʻaeʻe ma alu ese mai le tane.
  4. E le faatagaina le tuʻuina o le broccoli i totonu o le microwave.
  5. E tatau ona ave le tausiga pe a galue ma le uu e aloese mai le mu. E sili atu le faʻaaogaina o totigilima puipui.
  6. E tatau ona tipiina fualaʻau i luga o se isi laupapa, e leʻi faʻaaogaina mo le tipiina o meaʻai aano.

Ina ia mafai ona e faʻamalolo i le taumalulu ma fualaau suamalie ma fualaau suamalie, ia tausia ni avanoa mai apu, pears, plums, blueberries, cranberries, strawberries, gooseberries, currants (red, black), yoshta, chokeberries, i le taimi.

E pei ona mafai ona e vaʻavaʻai, o le broccoli i le malulu o se galuega faigofie. O le mea taua o le filifili lea o le oloa saʻo ma mulimuli i fautuaga uma o loʻo i luga. O sea ituaiga fualaau faisua o le a avea ma se faaopoopoga lelei i taumafa taumalulu, aua e le na o le faaopoopoina o ituaiga eseese o tofo ma lanu i meaʻai, ae e fafagaina ai foi le tino i se mea faigata o mea aoga.