Berries

Auala e faʻagogo ai le rose i le fale e faʻasaoina lona aoga

E uiga i mea faʻamalolo o le rose vao na iloa i aso anamua. Ma mo togafitiga faafomaʻi sa latou faʻaaogaina e le gata o vine, ae aʻa foi aʻa, lau, fugalaau. I togafitiga faʻale-aganuʻu, o nei laau talatala ua taʻua o le televitamin o laau totino, o le antibacterial, diuretic, hemostatic ma faatonutonuina le galuega o le gastrointestinal tract. Sei o tatou talanoa e uiga i le auala e faʻagogo ai le afu o le rosa, o a mea aoga e aoina ma pe a sili ona lelei.

O aoga aoga o loʻo tulaʻi i luga i le faʻagogoina?

O le fufuluina o fua o le rose vao o le auala pito sili lea ona tuai o le gaosia o vine mo le teuina umi. I lenei fomu, o lo latou paʻu ua faʻanoanoa, o elemene elemene i le faagasologa o le pa'ū o le susu o loʻo faʻamalosia lelei, ae le faʻaumatia o latou uiga faʻamalolo.

E taua le faʻapipiʻi lelei o le faiga o le faʻamago ina ia le vave faʻaitiitia le vai mai fua o lenei laau toto, ae faifai malie e aunoa ma le susulu o le la. Faatasi ai ma le faasaoina lelei o mea tau vailaau faʻasaina, o le aso e muta ai le rosehip i le tino ua maeʻa e oʻo atu i le 3 tausaga. I se nofoaga malogo ma lelei, atonu o le a umi atu le sua, ae o tausaga uma e vaivai ai lo latou mana faamalolo.

E faʻamalosia malosi tagata fomaʻi e faaopoopo i ai fua e le sili atu ma le tausaga, i mea uma, e aunoa ma se faʻasalaga, totogifuapauina faafomai.

E te iloa? Laʻau o le Rosehip, pe a faatusatusa i isi vaega o le laau, i le tele o mea e maua ai meaʻai. I la latou tuufaatasiga na maua: vitamini A (2.6 mg), PP (0.6 mg), E (1.7 mg), C (650 mg), uʻamea (11.5 mg), manganese (19 mg), apamemea (37 mg), molybdenum (4.3 mg), zinc (1.1 mg), potassium (23 mg), calcium (28 mg), magnesium (8 mg), sodium (5 mg), phosphorus (8 mg ), pectins, sucrose, pentosans ascorbic ma le citric acids, riboflavin.

O le a le taimi ma le auala e piki ai ni atigi ulu e faʻamago?

O le tele o vitamini i totonu o le laau e faalagolago foi i le taimi o lona aoina. I le tele o fua o vine e sasaa mai i le mumu lanumumu mumu ma avea ma mea vaivai. O ia kopi e le toe talafeagai mo le faʻamago. E sili le vavae ese fualaau lema. Ina ia malamalama pe o le a le ituaiga o rose vao e mafai ona aoina, o le a fesoasoani i le paʻu o le paʻu ma se lauulu susulu pe matte. Mo le faʻamagoina, o faʻataʻitaʻiga lapoa faʻatasi ai ma vaʻa tetele e fautuaina. Afai o loʻo tapunia o latou pito i luga o puipui o le pi, e amata vave le seleselega - e manaʻomia e le patele le taimi e sili atu ona lelei.

I totonu o le ato e tatau ona tuʻu uma ai vine, ma ipu ma tuʻuga. I le aluga o taimi, pe a uma le mago, o le a faigofie lava ona mou atu. Ae o lenei ata o le a fesoasoani tele i le puipuia o le vitamini C, lea o le a faʻaitiitia i le taimi o le faʻagogo.

E taua! O le Rosehip ua faʻasalaina mo tagata o loʻo mafatia i le thrombosis, thrombophlebitis, endocarditis ma le faʻamalositino.

A e alu e aoina risisi, filifili nofoaga e faʻafefe ai le siosiomaga, e ese mai auala eleelea ma vailaʻau kemisi. Mo mea faʻaaoga e alu i totonu o le vao, aua o soʻo se laau toto e mafai ona aʻafia ai toxins mai le siosiomaga. E le o se togafitiga e aoga.

O le tele o le vao e masani ona taatele i totonu o lo tatou atunuu, ma, talu ai ona o se mea e le mautonu i tulaga o le galueaina, e maua i soo se mea. Le aoina mai, filifili laau toto i luga o le vaomatua, slopes ma le vaomatua. Fuafua lenei galuega i totonu timu vevelaa leai, o le a sili atu le faigata o le sua mama, o le a atili ai ona tumu i le susu ma i nisi tulaga e mafai ona latou faamalulu. O le vaitaimi o le faatauina mai o meafaitino mataʻutia o le laau ua faʻamaonia e amata ia Setema ma tumau ai i le masina atoa o Oketopa. O le mea autu e puʻeina le aoina aʻo leʻi amata le tau malulu.

E ui lava e eseese manatu e uiga i lenei mea: o nisi e fautuaina e selesele fua o vao vao ina ua uma le kiona muamua. I lenei talanoaga pe ono mafai ona aoina vao vao pe a uma le malulu, na fai mai ai saienitisi le upu mulimuli. I totonu o le fale suesue, na latou faamaonia ai o le maualalo o le vevela e i ai se aafiaga leaga i luga o nisi o fualaau oona ma fuamini C.

Laʻau tupugo vao e le tutusa i luga o le tuufaatasiga o vitamini. E mafai ona iloa le maualuga o le rosehip mai le itiiti o le vaitamini le tasi i sepals. I le muai vaaiga, o latou pito ua agai agai i luga, ma le mafiafia o loimata, e tumau ai pea le avanoa i totonu o le ipu. I le ituaiga lona lua (e lauiloa e le "dog rose"), i se isi itu, o laulaau i luga o ipu ua punou i lalo. O le pauu ese, latou te tuua ai i tua o se tulaga agavaʻa pentagonal.

Ma o le taumalulu e mafai ai ona e 'aina le tele o fua ma fua, taumafai e faʻamago lauulu, cherries, dogwoods, gooseberries, apples, pears, apricots.

Sauniuniga o fua mo le faʻamago

O le laasaga sauniuni e le tele se taimi, ae manaʻomia le gauai ma le faʻamaoni. E le gata i lea, e le talafeagai le tolopoina o lenei galuega mo se taimi mulimuli ane, talu ai e masani lava ona paʻu vave fua o vine. O le seleselega e tatau ona faʻavasegaina e ala i le filifilia o mea talafeagai mo le faʻamago. O le a se mea e tafe i le matutu, o le a e malamalama i ai, o le gau o mea pala, o mea e vevela ma solia. Ona filifili lea o suʻega filifilia i totonu o se falala ma fufulu i totonu o le vai tafe. E tatau ona faia ma le faʻaeteete lenei mea ina ia aua nei galo ai fagu i luga o sepals, a le o lea o le a faʻafefete le vai ma meaʻai.

O le isi, tuʻu laʻau mamā i luga o le umukuka ma tuʻu faʻamago mo le itula. Ina ia faatelevaveina le faagasologa, e mafai ona e fufulu ese i luga ma solo. Afai e manaʻomia, ma afai ei ai sou taimi, e mafai ona e tipi le fua i le afa ma aveese ia fatu. I lenei fomu, e sili atu le vave ona faʻamago ma ua faigofie mo le gaosia.

E te iloa? O se vaega o le ova vao rose ascorbic acid e 50 taimi sili atu nai lo lemoni.

E faʻapefea ona vego le taifau i le fale?

O vine ua saunia ua afaina faamalosi faamalosiA le o lena, o le a le mafai ona teuina mo se taimi umi, e le lelei ma e le talafeagai. Ma o le vave ona e faʻamagoina, o le tele o meaʻai o le a latou tumau ai. E tele metotia o le vave faʻaleleia ma le faʻaleleia lelei o le susu - mai i mea muamua i tekinolosi tekonolosi. O le a tatou malamalama atili i auiliiliga o mea e mafai ona fai ma le taʻifau ma i le a le auala.

I totonu o le ogaumu

Ina ia amata, tufatufaina fua o fualaau aina i totonu o se polo lakapi i luga o se pepa tao tao.

E fautuaina le amataina o le faiga o le faʻamamaina i le vevela o + 40 ... + 45 ° C, faʻagasolo malie le liliu o le taimi i + 60 ... + 70 ° C. Aua nei tapunia faitotoa o le ogaumu, a leai o le a le toe mamago le maile, ae taoina. Vaʻaia taimi taʻitasi i le setete o mea e gaosi ai, faʻavevela ia faʻamamago ma aua le mu.

O le a faia le taualumaga atoa mai le 8 i le 10 itula, o lea aua le tuua le umukuka mo se taimi umi.

Pe a sauni ia vine, aua le faanatinati e teu i taga. Muamua lava, tuu i latou e malulu i luga o se pepa tao, ona tuʻu lea i pusa pepa ma tapuni vavalalata mo le 2-3 aso. E faia lenei mea e oʻo lava i le maualuga o le susu i fualaau aina ma le siosiomaga. A maeʻa uma nei faʻataʻitaʻiga e mafai ona aveʻesea i se nofoaga tumau o le teuina.

E taua! O fualaau mamago lelei e le pipii faatasi ma teu ai la latou lanu, manogi ma le tofo.

I le eletise eletise

I le tutusa o le auala e faʻagogo ai sulu i le ogaumu, o lenei faagasologa o loʻo faia i masini faʻapitoa faʻamago. Mo faʻamatalaga auiliiliga e uiga i le taimi ma le vevela tulaga pe a faʻamago se fomaʻi faapitoa, o tagata gaosiga e faʻaalia i totonu faatonuga mo le faʻaaogaina. O le mea lea, e leai se uiga e talanoa ai e uiga i tulaga, talu ai o ituaiga taʻitasi e iai ona lava uiga.

O le mea e sili ona taua o le vevela e le maualalo ifo nai lo le + 50 ° C ma e le maualuga atu nai lo le 70 ° C, ma e tatau ona e amata i le maualuga o tau. O lenei mea o le a mafai ai e le sua ona faʻavave vave ma faʻamalosi le peel. A maeʻa le 2 itula, e mafai ona e fesuiaʻi i le tau maualalo.

Afai e faʻatumu atoa le eletise eletise i fua, o le pito i lalo vave ona malogonai lo luga. Ia saunia mo lenei mea, ma aua le tuua le masini i luga. Mo le sauniuni atoatoa o le fua o le a ave pe a ma le 7-8 itula. I ni nai itula ao lei oʻo i le iuga, ia e manatua pe o le a le vevela na amata ona e faʻamago ai le rose vao ma faʻatulagaina le ala talafeagai.

O le mea moni e mafai ona faʻamamago lauulu mo le taumalulu (opu, pasili, cilantro, uʻamea o le kalama, sorrel, spinach, celery) poʻo namuni e masani lava o tagata uma, ae mo le tele, o le melonipolo mama poʻo le squash o se mea e ofo ai mo le toatele.

O a isi auala o loʻo iai?

O isi tekinolosi e aofia ai le faʻamagoina o vine i se nofoaga matutu ma vaʻaia.

O le mea lea, o le taifau na oso i luga o se laupapa malulu poʻo se fasi ie ma tuʻu ai e faʻamalu le susu, alu ese mai ave o le la. O le mea moni o le ultraviolet ei ai sona aafiaga faʻaleagaina i vitamini ma minerale o loʻo i totonu o fua. O le mea lea, o le faapaologa ma le alatele e tu vave lava e le aofia.

O nisi o faʻailoga pe a sauniuni ni fualaau aina mo le lauti e faʻafefiloi ai i latou i le vavao o laau vavao poʻo le faʻamaʻi ma le namononi. Tagata nonofo ile atunuʻu mafaufau ile ogaumu o se filifiliga sili mo na mea na tutupu.

I totonu o taulaga, e mafai ona e faia i se ogaumu gas. Ae o nei metotia uma e manaʻomia ai le tele o le taimi e ausia ai le iuga, nai lo le faʻaaogaina o se ogaumu ma le eletise eletise. Aua nei galo o le televave o le vevela e tupu, o le tele o vitamini o le a tumau i totonu o fua.

E te iloa? E pei ona taʻua i tala anamua a Eleni, o le olive vao e maua ai se lanu mumu mumu ona o Aphrodite, o le na tamoe i le nofoaga o le maliu o lona pele, ma tuituiina ona vae i le toto ma na te le matauina foi pe faapefea ona galo lona tino i le vao vao.

E faapefea ona teuina le vao vao mamago?

A maeʻa ona e iloa mea faʻaogaina uma o le sauniuniga o vailaʻau faʻamalositino, seʻi o tatou mafaufau i le auala e teuina ai se rosa malogo, sauniuni mo le taumalulu. O le mea muamua e te manaʻomia e aveese ai le aʻa. Ina ia faia lenei mea, faigofie lava ona fufuluina ia fua i se auala e puipuia ai lo latou faamaoni.

Ona faʻataʻapeʻapeina lea o fua mama i le mama pusa e faʻapipiʻi ai. O le taofiofia o le vailaau faʻatau fua e le aoga, aua e mafai ona faasolo ina leaga.

Afai e leai ni koneteina talafeagai, e mafai ona e faʻaaoga taga taga poʻo soʻo se pusa tioata. I le lomiga mulimuli, o le kulimi e tolu-o le a talafeagai mo le ufiufi.

O se nofoaga lelei mo le faʻamagoina o meafaitino e seleseleina, o se potu pogisa ma lelei. I le taimi lava e maeʻa ai le faʻagasologa, e le fautuaina le fuaina o fua, aua e tatau ona tuʻuina atu ia vine pe a ma le 3-4 aso ina ia latou gaoioi.