Currant

E faʻafefea ona tausia currants, ma pe faʻapefea ona saunia le vao mo le taumalulu

Currant o se mea manogi suamalie, lea e na o se tagata e le masani ai le mafanafana ma le fai togalaau e mafai ona fai e aunoa ma le ola. O fualaau o lanu uliuli ma le mumu, lea e faʻaaogaina i meaai i fualaau vevela, faʻamago ma faʻamalositino, o se punavai sili lea o vitamini ma le tele o isi mea aoga mo le tino o le tagata. O laʻau o nei laau totō o loʻo mauʻoa i minerale ma e faʻaaogaina mo le gaosia o lauti, o mea manogi mo le faʻasaoina. O le tuputupu aʻe o currants i lau fuafuaga e faigofie, ae o lenei faatoaga togalaau, pei o le tele o isi, e manaʻomia foi le tausiga faifaipea. Seʻio tatou tilotilo totoa i le auala e tausia ai o ia i le tautoulu.

Aisea e taua ai tausiga faapitoa

O le mea e sili ona fiafia i ai soʻo se tagata e suʻeina fualaau aina, o le seleselega lelei lea o fualaau aina tetele ma le lelei. Mo le ausia o le tele o fualaau aina, e tatau ona tausi laau e le gata i le tautotogo, ae faapea foi i le autumn, ona o le tele o galuega na faia i le vaitau o le taumafanafana e afaina ai le seleselega i le lumanai.

O le lavelave o gaoioiga o le fuaina o fualaau o fualaau o fualaau aina e masani ona taulai i le faamautinoaina o le lelei o le eleele ma le maua o le okesene i le aʻa, faapea foi ma le faaleleia ma le toe faafouina o le laau, saunia mo le taumalulu.

E te iloa? O ituaiga sili ona lauiloa o currants e lanu uliuli, lanu mumu ma papae, e ui o le mea moni e sili atu: o lanu moli, lanu viole, lanu samasama ma lanu meamata o lenei mea.

O vine, lala ma laulaau uliuli, lanumumu ma le paʻepaʻe o loʻo i ai faʻalapotopotoga faʻamalolo ma masani ona faʻaaogaina i vailaʻau masani.

Auala e saunia ai currants mo le taumalulu: tulafono o tausiga

I le tautoulu, o currants e manaʻomia le gauai atu ma taumafaiga i vaega nei:

  1. Pulea vao.
  2. Faʻamama ma faʻafefe le eleele.
  3. Feteenaʻi ma faʻamaʻi ma faʻamaʻi.
  4. Totoina vao.
  5. Faʻafou ma sui mea tuai.
  6. Lisiina ma laei.
  7. Puipui puipui.

Tausia togavao ma eleele mai maʻi faʻamaʻi ma le taofiofi o manu

O le aʻafiaga leaga o faʻamaʻi faʻamaʻi ma meaola faalafua e mafai ona taʻitaʻia e le gata i le maualalo o fua o le laau, ae oʻo lava i le oti o se togavao uma, o le mea lea e tatau i le tagata fai togalaau ona taulai tonu i le tulaga o le soifua maloloina o currants. O se suʻesuʻega maeʻaeʻa o laau toto o le a faʻavanoa le taimi e faʻamaonia ai le taufaʻatau ma faʻamalo lelei ai.

O faʻamaʻi faʻaleagaina masani o:

  • paʻu paʻu;
  • anthracnose;
  • lapisi (uʻu ma le pulou);
  • septoriosis;
  • terry
Powdery Mildew i luga o Currants

Matou te fautuaina oe ia iloa pe faʻafefea ona taulimaina faʻamaʻi ma meaola faalafua o currants: otaota tioata, paʻu palapala, lanu mumu i lau, talipupuni, moa.

O le muamua ma le autu i le mauaina o se faʻamaʻi o le faʻaumatiaina o lau o maʻi ma pine, lea e tatau ona susunuina e puipuia ai le salalau atili o le faʻamaʻi. A maeʻa lena mea, e mafai ona togafitia le laau i fomaʻi talafeagai (fofo o le nitraphine, suavai paʻu, ammonium nitrate, soda).

O faʻamaʻi masani e sili ona taatele o loʻo fiafia i luga o vao vavao: o pusi moa, fuʻa ma se pusa tioata. I le tautoulu, e tau ma i latou, e masani ona lava e faʻaumatia ai vaega o le gasegase o se laau, ona sosoo ai lea ma le eliina o le eleele faataamilo.

E te iloa? I le taimi muamua, sa lauiloa le fua "popo monasoni", na ola uma i le toetoe lava o monasteries.

Totoina vao

O le teuteuina o fualaau aina e taulai atu i lona tulaga tatau mo le mauaina o fua sili ona lelei. E mafai ona gaosia i le amataga o le tautotogo, ae i lenei tulaga ei ai se tulaga lamatia o le misi o le taimi o le vevela, ma a uma le teuteuina o le autumn, e le tatau ona totogia e le laau malosiaga i luga o le tuputupu ae o lala e manaomia ona aveeseina i le tautotogo. E le gata i lea, i le tautoulu, e masani lava ona maua e le au fai togalaau le tele o taimi avanoa e fai ai le teuteuina, lemu ma le le faalavelaveina e ala i le totoina o galuega.

Aoao pe faʻapefea ona faʻapipiʻi lelei le currants.

O tamaʻi vao e vaʻaia ma se faʻamalositino le saogalemu, ma matutua - mo le toe faʻafouina. Mo le faʻatinoga o le teuteuina e manaʻomia se meaʻai pipi poʻo se faila faila.

O le a le mea e tatau ona teuteuina:

  • lala e aafia i faʻamaʻi faʻaleagaina poʻo faʻamaʻi aʻafiaga;
  • tuai (tolu poʻo le lima tausaga) vaivai vaivai fua;
  • Laʻau tuputupu ae ma faʻamalo le laau;
  • lala fetolofi i luga o le eleele;
  • lala paʻu ma le vaivai, tuʻuina atu aʻa moa.
E taua! E mafai ona teuteu currants lanuuli pe a uma le seleselega, ma isi ituaiga e mafai ona tipi i le tau o le autumn i le taimi o loʻo momoe ai.
Ina ia faʻaaogaina le taameni, ua vavaeina lala tuai i tafatafa o le palapala. E tatau ona togafitia ia fasi laau mama ma togalaau. Mo le faafouina o le togavao, ua fautuaina e teuina mo le tolu tausaga, ma aveese le tolu o lala. E tusa ai ma le taunuuga o le teuteuina, e fa tausaga e tolu ma le tolu-tausaga lala e tatau ona totoe, faapea foi ma le fitu tausaga le mama. I lenei auala o le a amata ai ona fausia le vine lelei atoatoa.

O lala o ituaiga ma le totogo lelei e fufulu pe afai latou te sili atu i le 25 cm le umi, ma i ituaiga e maua ai le vavae vaivai, e na o ni tagata matutua e le matutua e mamago. O mūmū mūmū mūmū ma le paʻepaʻe ua faia i se foliga o le ipu, ma o le umi o latou lālā e mafai ona tusa ma le 1 m.

Fualaʻau fualaʻau

I le taimi o le tautotogo ma le taumafanafana, lea e mafua ona o le tuputupu ae malosi o tipu, fuifuga ma fualaau aina, o le taua o mea taumafa o le palapala i lalo o le vao ua faaitiitia le tele. Ina ia mautinoa le lelei o le seleselega i le tausaga a sau i le tautoulu, e tatau ai ona faʻasusu le fua.

Aoao mea ma auala e taulima ai currants i le tautoulu i le maeʻa o le seleselega.
E taua tele lenei mea mo laau toto e ola i le tasi nofoaga mo le tele o tausaga. O le filifiliga sili mo le fafagaina o le faʻaaogaina lea o le faʻamalosi o meaola ma minerale.

Mo le fafagaina o se togalaau i totonu o se pakete o le moa fasia faaopoopo 100-150 g o le superphosphate ma le 30-40 g o le potassium chloride. Ona faʻaalu lea o nei paluga i totonu o le laau ma eli (i lalo ifo o le vao, ma pito i fafo o lona pale).

E taua! Nitrogen fertilizers e fafaga ai currants i le tautoulu e le tatau ona faʻaaogaina, aua latou te faʻaosofia ai le tuputupu ae o lala iti, lea e aʻafia ai le teteʻe o le laau.

Lafoaia ma le galue

O le aoga o le mulching o le eleele e faigata ona faʻamaualuga. O se vaega o le mulch e maua ai le aʻa o le laau ma ni tulaga lelei mo le atinaʻe: o le faʻaaogaina o meaʻai, faʻasaoina o le susu ma se tulaga mataga o le eleele, e mafai ai e aʻa ona "manava."

A o leʻi amataina le autumn, o le eleele i lalo o le fualaau aina ma i le va o laina e tatau ona eliina i luga o se faatanoa vai i le loloto o le 15 cm. I le taimi lava e tasi, tuusao i lalo o le togavao, e tatau ona tuʻu le suo i se pito i lalo ma eli e le sili atu i le 8 cm ina ia le faʻaleagaina le aʻa. E le talafeagai le talepeina o palapala o le eleele e sili atu ona lelei le susu i le palapala.

Afai o le tautotogo e matutu, aʻo leʻi amataina le tau malulu, e tatau ona faia se faʻatagaina o le faʻamaina o le vai, aua o le fua o le currants e matua nofouta i le le lava o le susu. Mo le faia o lenei mea, e tofu le togavao ma suavai (mai le tolu i le lima pakete vai), susu le eleele i le loloto o le 50 cm.

Le togi sili o fuamoa mo lau 'upega tafaʻilagi.

A uma ona eliina ma faʻafeinu, o le eleele o loʻo siomia ai le vao ma le radius e tusa ma le 60 cm le uʻu ma le peat poʻo le faʻafefiloi o seisi ma se ipu fafie. O le laʻau o le mulch mo lona lelei sili atu e tatau ona i ai ile 5 cm le mafiafia. Lafoina ma le sawdust

Totoina o se vao mai le malulu

I le masani ai, o le fualaau aina e masani ona maua i le taumalulu-o le faʻamaina o togalaau aina e mafai ona tatalia le vevela i lalo -25 ° C e aunoa ma se faʻaopoopoga faaopoopo. E moni lenei mea mo ituaiga faʻalapotopotoga ua faʻatautaia i le tau o lo latou itulagi. Atonu e le mafai e toleniga a Europa ona talia le taumalulu i Siberia ma isi itu i mātū, poʻo le oti foi. O le mea lea, i nofoaga ma malulu malulu o le malulu, e tatau lava ona totogi le mafaufau i le afifiina o vao.

O le malutaga lelei mo currants ma isi laau o le kiona. Mai le amataga o le kiona e tatau ona e amata amataina le kiona seia oo ina ufitia le vao i se peleue kiona. Ae peitai, ina ia le paʻu lala i lalo o le mamafa o le ufiufi o le kiona, e fautuaina ia togi lelei i le eleele i le taimi muamua, faapipii i piliki poo tui, pe nonoa foi i luga o se manoa, ma tuuina atu ai se afifi. I eria e iai le malulu ae leai se kiona, e mafai ona afifi i le nila, mea faʻapitoa mea e faʻaaogaina, atigipusa, palanikeke tuai, ma isi.

E taua! E le mafai ona afifi fualaau vao i le polyethylene ma isi mea e le mafai ona pasia le ea.
A maeʻa le vevela muamua o le tautotogo, ufiufi mea e tatau ona aveeseina ina ia mafai ai e le currants ona faʻasaʻoina pupuʻu i le taimi. Afai e sili atu lau togavao i se nofoaga malulu, e mafai ona faʻalavelave le tuputupu aʻe o le vaomatua o le laau, lea o le ai ai se aafiaga le lelei i le fua. Fala o le togavao

Le mea e le tatau ona e faia: mea masani masani a le au fai togalaau

O le fualaau e taua o se togalaau aina e le lelei ma i luga o eleele lafulemu i lalo o le lelei o le tau, e mafai ona fua lelei fua mo se taimi umi, ae o le a itiiti sina gauai mai le tagata fai togalaau e manaʻomia pea mo lenei laau. Sei o tatou mafaufau po o a mea sese e le mafai e le fai togalaau ona faaleagaina ai fualaau aina:

  1. Faʻamasa le talafeagai. E tele taimi e le faʻaogaina e fai togalaau le vai i luga o laulaau mai luga pe faʻaaoga vai malulu mai le alavai. Faʻasusu currants, pei o isi laau toto, e tatau ona i ai i le aʻa, faʻaaogaina vai ma se vevela vevela.
  2. Toe loloto lolotolea e mafai ona faaleagaina le aʻa.
  3. Totoina lala nai lo le teuteuina mafua ai le mamafa o le atuatuvale i le laau, lea e faaitiitia ai le malosi o le malulu.
  4. Faʻaofuofu pito i luga ile manulele fou i le taimi o le tautoulu faʻamalosia le tuputupu aʻe malosi o le laau ma atili atili ai ona vaivai ile malulu. I le tau o le autumn e pei o se faʻamala, e mafai ona e faʻaaogaina le fusi vao.
  5. Nofoaga e teu ai mea e leai ni meae le manava.
  6. Le lelei le teu. O le televave po o le le lava o le teuteuina, faapea foi ma le tuua o maʻi mama ma vaivai, e mafai ona i ai se aafiaga le lelei i le tulaga o le laau.
  7. Le tausia o laau tuai. Faatasi ai ma le matua, o le vao e amata ona le fua mai ni fualaau aina, ae o le teuteu taimi ma le toe faafouina e mafai ona mautinoa ai le mautu o fua o le tausaga. I lenei tulaga, o currants lanu uliuli ua manatu o ni paranesi tuai ua sili atu nai lo le tolu tausaga, ae o lanu mumu ma paʻepaʻe ua faatagaina e tuua le ono tausaga i le palealii.
O le tausisia o nei fautuaga faigofie o le a mafai ai ona e totoina ni laau siliva lelei o le a faamanuiaina ai lou soifua maloloina i tausaga uma, ma aumai ai oe i fualaau suamalie ma lelei.

Vitio: Currant Care in the Fall