Nagami kumquat

Manatu o Kumquat ma a latou faʻamatalaga

O le siʻosiʻomaga laʻititi i le lalolagi e tele igoa: aloaia - solo, Iapani - kuki (auro moli), Saina - kumquat (apu auro). O uiga lelei o le moli, lemoni ma le mandarin ua faʻapipiʻiina i se tasi fualaau e tasi, e masani ona taʻua o le kumquat. O lenei fale matagofie e tele ituaiga, o le a tatou aʻoaʻoina atili.

Nagami kumquat

Faʻatoʻa ituaiga Nagami, poʻo Fortunella margarita (Fortunella margarita) - o le sili ona lauiloa o ituaiga uma o le kumquit. O se faʻagasolo lemu tele o laau iti po o se laau laʻititi ma se foliga lapotopoto ma o le lau o le lau. E mafai foi ona maua i lalo o le igoa Kinkan oval.

E fua mai i le tausaga atoa, e puipuia i le malulu ma e oo lava i le malulu, ae i le vevela tulaga, fua suamalie fua. O fugalaau o kumquat Nagami e paʻepaʻe ma manogi, e tutusa ma fugalaau o isi fualaʻau suamalie. O le lanu o le lau ma le fua o le fua e pei o se moli, ma o lona tele o se olive tele. Paʻu paʻu e tofo ai le feteenaʻi ma le pipi suamalie ma le suamalie o lemoni.

E taua! Kumquat Nagami e mafai ona ola i totonu o se fale mautotogi tetele, o se fale matagofie tele mo bonesai. O le eleele sili ona lelei e tatau ona avea ma mea manogi, ma o le faasusu e tatau ona taugofie i le taumalulu ma masani ai i le taumafanafana. E manaʻomia e le kuki le malamalama lelei.

Nordmann Nagami

Toa Nordmann Nagami E le o se mea na tupu mai i le masani a Nagami masani ma talu ai nei ma e seasea lava. Faʻatau pisinisi laiti, ua tupu i Kalefonia.

O lona uiga autu o le leai lea o fatu. O le laau lava ia i foliga vaaia ma meatotino e tutusa ma ituaiga tina o Nagami, o le malulu foi lea. Orange-fualaau lanu samasama e fai si foliga eseese, ae o le paʻu e suamalie foi. E susulu le laau i le taumafanafana, ma fua mai i le taumalulu.

E te iloa? I le 1965, i Florida, na maua ai e Siaosi Otto Nordmann i totonu o le citrus saplings na ia tuputupu aʻe ai e maua mai ni faʻamaʻi faʻamaʻi, o se Nagami kumquat laau faapitoa. O ona fua e leai ni lua. Mulimuli ane na tele ni laau na fafaga mai ai. I le 1994, na faaigoaina le ituaiga "Nordmann Bessemyanny."

Malay Kumquat

Malay Kumquat (Fortunella polyandra) ona maua lona igoa ona o le faasalalauina i luga o le Malae Vaalele. O le laau e masani ona oʻo i le maualuga o le 3-5 mita. E tele taimi e tupu ai mo ni mea teuteu ma faʻaaogaina e fai ma pa. O lau lanumeamata lanumoana uumi ei ai se foliga po o se lapotopoto. O fua o le Malay kumquat e sili atu nai lo isi ituaiga, ma o latou foliga e faʻapitoa. O le pulupulu e aofia ai le valu fatu. O le fua o le fua o le auro-lanu moli i le lanu, lamolemole ma susulu.

E taua! O le Malay kumquat e matua nofouta i le malulu, ma i itu lelei e tatau ona tupu i totonu o se fale kati.

Kumquat maeve

Mum's Kumquat Tree (Fortunella crassifolia) - o lona uiga, o loʻo i ai sona pale malulu ma ni tamai pepa paʻepaʻe. E talitonu o Kumquat Maeve ituaiga o meaola masani Nagami ma Marumi. O le vaitau o le fugalaau o le taumafanafana, ma o fua na aina i le faaiuga o le taumalulu. O se ituaiga malulu ma le malulu e pei o Nagami, ae o loʻo tumau pea i le maualalo o le vevela. Tetele tele i le paʻu o le zinc.

O fua e maua ai le manava susulu, o latou sili ona suamalie uma o kumquats, oval po o le taamilosaga, i fafo e pei o lemoni, o le lapoa tele. O mea o loʻo i fatu i le pipi e maualalo, ei ai fua e aunoa ma ni maʻa. O le laʻau mafiafia ma le suamalie oona e maua ai le suamalie suamalie. O le ituaiga sili lea mo le taumafa fou.

Hong Kong Kumquat

E matua vaivai lava ma faigata Hong Kong kumquat (Fortunella hindsii) totoina vao i Hong Kong ma le tele o vaipanoa lata ane o Saina, ae o loʻo i ai foʻi lona faʻaleleia foliga. O loʻo i ai ni laumei pupuu ma le manifinifi, o laʻau lapopoa.

O lenei laau laʻititi e masani ona faʻaaogaina e fatu ai le talo. O se tagata matua e le tupu aʻe i luga ae o le mita. O ona fua mumu lanu moli e 1.6-2 cm le lautele. O le fua e toetoe lava a le mafai ona faʻaaogaina: e le o se mea suamalie, ma i fasi pepa taʻitasi e iai fatu lapotopoto. I Saina, o nisi taimi e faʻaaogaina e avea o se taumafataga vevela.

E te iloa? O fua o le Hong Kong kumquat o fua pito sili ia o fualaau aina uma. I le fale, ua taʻua lenei laau o le "pi auro".

Kumquat Fukushi

O se tamai Kumquat laau Fukushi, poʻo Changshu, poʻo Obovata (Fortunella Obovata) e iai se pale faʻafefeteina e aunoa ma ni vao tuitui ma lau laʻau lapopoa, e mafai ona faapalepale le maualalo o le vevela. Fukushi fualaau aina e pei o se logo poʻo se pi ma se umi o le 5 cm. O le fua o le fua o le moli, suamalie, lamolemole ma le manifinifi, ma o le aano e manaia ma le vevela, faatasi ai ma ni fatu.

E taua! Kumquat Fukushi o se kopi lelei mo le tausia i totonu o tulaga o le potu ona o lona pepa faʻatusatusa, fugalaau manogi, foliga teuteu, le lelei ma le maualuga o fua.

Kumquat Marumi

Marumi Kumquat, poʻo Fortunella Iapani (Fortunella japonica) e tu i fafo e ala i le i ai o vao tuitui i lala, ma o foliga uma o foliga vaaia e pei o le ituaiga Nagami, na o laʻau ovalu e laʻititi laitiiti ma paʻu i luga. O le laau e malulu malulu. O fualaau o Marumi o auro-lanu moli, lapotopoto po o le faʻamafolaina, laʻititi laʻitiiti, ma le paʻu manogi manaia, pulupulu pulupulu ma fatu laiti.

E te iloa? O le uluai faʻamatalaga atoa o lenei ituaiga o Citrus japonica ("citrus sapani") na lolomiina i le 1784 e le tagata Suetena Suet Peter Thunberg i lana tusi "The Japanese japan".

Faʻasologa o le kumquat

Vaevaega eseese ole kumquat (Variyegatum) na faamauina i le 1993. O lenei laʻau faʻasolosolo faʻasolosolo o se faʻaleleia suiga o Nagami kumquat.

O le kumqut eseese o se tamai laau ma le tele o laʻau ma le leai o ni tuitui. O laulaau ei ai le lanu samasama ma le kulimi, i luga o fua o lanu samasama ma lanu lanumeamata. Pe a fua le fua, e mou ese atu, ma o le paʻu lamolemole o le fua e liua moli. O fua o lenei ituaiga o mea manogi lava, o le moli moli moli suamalie ma malie. Latou te matua i le taumalulu.

Kumquat mo le tele o fafo fafo fafo mulimuli ane E mafai ona e tupu aʻe i le fale. Filifilia o se ituaiga talafeagai mo oe lava ma le tausiga o togalaau, e mafai ona e fiafia i le tofo o le citrus o le "apple apple" i le fale.