Faʻatautaia tekono o le pateni

Aoao e totoina pateta e faaaoga ai tekinolosi Holani

E totoina uma e le fai togalaau ia pateta, ae na o le toatasi le tagata mai le 10 e maua ai le seleselega lelei.

I le uma, ua masani uma i tatou, o lenei laau e le o se mea e sili ona manaia.

Ae, e masani lava ona tupu e aunoa ma le tele o taumafaiga ma le taunuuga e le maua.

O le asō tatou te fia faʻamatalaina auʻiliʻilia le uiga ma foliga o le faʻatoʻaga faʻatoʻaga ma le fesoasoani a tekinolosi Falani.

O le toatele oi latou na faʻalogo i se mea e uiga i ai, talitonu e talafeagai lelei mo le gaosiga o masini faʻapitoa.

Ae ui i lea, masani i lenei tekinolosi o le a aoga ma masani ai fai togalaau, talu ai o le tele o ona elemene e mafai ona faʻaaoga i luga o moega laiti.

O le natura ma eseesega eseese o le tekonolosi a Dutch i le totoina o pateta

O lenei tekinolosi e tele vala taua e masani ona tatou le amanaiaina.

I le mea moni, i le mea moni, toetoe lava o faifaatoaga uma e talitonu e lava lava le na o le faʻapipiʻiina o le mea totō faʻatasi ma le faʻalaʻau ile palapala, pe tasi pe faalua, ma i le tau e te selesele ai.

Ia, o le isi itu o le Colorado potato beetle, lea e masani lava ona matua leaga tele le aveesea o lenei meaola.

O le mea lea, i le seleseleina o se fualaau o le 250 kilokalama pateta mai le lalaga, e masani lava ona nofo malie le au fai togalaau, e aunoa ma le iloaina e oo atu i le 450 kilokalama o le lelei o tubers o lenei laau e mafai ona seleseleina mai le eria.

Ma o le vaega autu lenei o le totoina o pateta e faʻaaogaina ai tekonolosi a Holani - o se gaosiga maualuga maualuga.

Ma e mafai ona ausia e ala i le faʻatinoga ma le usitaʻia o mataupu faavae nei:

  1. Mo le faʻaleleia o pateta o loʻo faʻaaogaina le maualuga o le gaosiga ma le maualuga o ituaiga o Dutch. E tusa lava pe oʻo i le fua o laʻau e oʻo ile 40 tone i le hectare. I le auala, e le faigata tele nei ituaiga meaola, aua o aso nei ua uma ona sili atu le faʻatau atu o pateta tanu i le silia i le 70 atunuu o le lalolagi. Aemaise lava, o nei ituaiga eseese e sili ona lauiloa i Belarusians. Faatasi ai ma:
    • "Anosta";
    • "Auzonka";
    • "Marfen";
    • "Mona";
    • "Toe Toe";
    • "Ramono";
    • "Paʻu".

    Afai e te feiloai i isi ituaiga - ia e masani lelei ma o latou fuaitau, gafatia faʻatino, ma afai o nei mea uma e mafai ai ona e ola i se mea eseese i lau 'upega tafaʻilagi - lagona le saoloto e taumafai.

  2. O le tekinolosi e aofia ai le faʻaaogaina o mea totō e totoina lelei.

    E le tele ni tagata e manatu o le tuputupu ae o le ituaiga lava lea mo le tele o tausaga i le laina, e le na o ona fua e faaitiitia, ae e mafai foi ona tulai mai faamai eseese. O le mea lea, o pateta ua filifilia mai seleselega muamua e avea ma avega o le pala, paʻu, ma le tuai.

    O le mafuaʻaga lenei i tausaga uma e lima E fautuaina e suia le togi. I le tekonolosi a Dutch, o pateta mo le totoina ua filifilia naʻo le tasi le lapoa, 3-5 inisi le lautele, ma le 100% germination.

  3. O se matafaioi taua o le faia e le polokalame o le totoina o pateta, faʻapea foi ma a latou gaioiga mai meaola faʻamaʻi ma faʻamaʻi. Manatua o nei manaʻoga ua manatu o le faavae e sili ona taua mo le mauaina o gaosi lelei.

    E le gata i lea, o le fafagaina o pateta e le tatau ona na o le faatinoina, ae tatau ona faia e faavae i manaoga o le laau lava ia ma se ituaiga faapitoa. O le tekonolosi faʻapitoa foi ona faʻamatalaina pe faapefea ma le taimi e tatau ona faia ai le mauga, ma le maualuga e tatau ona fausia ai luga.

  4. Totoina vave. O le faʻamatalaga autū o le seleselega lea mo le gaosia o meaʻai fatu o le a faia i le toeitiiti atoa le masina muamua atu nai lo pateta mo meaʻai. O le mea lenei e maua ai le lelei o le germination i le lumanaʻi.

O le mea moni, e le o ona uiga uma lenei, aua o le a matou faʻamatalaina e uiga i le tagata taʻitasi i lalo ma i auiliiliga. Ae talu ai mai luga o loʻo i luga, e manino lava le tele o taumafaiga e tatau ona faia ina ia maua ai se seleselega lelei, aemaise lava pe afai e te fuafua e faʻatautaia le tele o le gaosiga o lenei laau.

E malie foi le faitau e uiga i le totoina o pateta i lalo o le vaomago

O a aiaiga e totoina ai pateta ina ia maua ai taunuuga o tagata faifaatoaga Dutch?

E pei ona lauiloa, o eleele e sili ona lelei e fetaui lelei ma pateta, o le faamamafa lea o loʻo faia i le tekonolosi ua faamatalaina. E tusa lava pe leʻi totoina fatu i totonu o le palapala, e tatau ona faʻaleleia lelei le mea mulimuli, totoina pe mumu.

Ona o lenei mea, ua tumu i le okesene, lea, i le itu, ua faatelevaveina ai le tulaʻi mai o laau. Ae le gata o le palapala o le tulaga autu lea mo le tuputupu ae lelei o lenei laau, o lea o le a tatou mafaufau ai i isi.

Matou te faia tulaga sili ona lelei mo le tuputupu ae o pateta

Muamua, o le Dutch e taoina ina ia mautinoa i luga o le fanua o loʻo totoina ai pateta, o se faʻaaogaga masani o fua o le fanua e faia. O le nofoaga lava lea o le a mafai ona tuʻuina atu ai lenei fale ma ia lava meaʻai pe afai e totoina i luga i le tasi taimi i le tolu tausaga. I le taimi lava lea e tasi, o vailaau sili ona lelei mo pateta o le a avea ma taumafataga o le taumalulu.

E i ai foi tulaga manaomia mo mea e tatau ona avea ma toomaga o le eria mo le totoina o lenei faatoaga. Aemaise lava, e sili ona lelei filifili nofoaga mafolafola e aunoa ma ni mea e le mafai ona e. O le mea moni, o le susu e le tufatufaina atu i luga o mauga, ma pe a le maua e nisi o laau, o isi e mafai ona i ai ni faasiliga.

E tusa ai ma le ituaiga o palapala, o le i ai o le humus i totonu o lona palapala, e le itiiti ifo i le 2-2.5%, o le a tele sona sao i le fuaina o pateta.

Saunia o mea totō e totoina ai mo le tuputupu ae: o vaega autu o sauniuniga

I le tekonolosi a Dutch, e tele le taulai atu i le totoina o mea, talu ai o le seleselega atoa o le a faʻalagolago i ai.

Ma e tusa lava pe e te totogia le tele o lau silasila i le pateta, pe a le lelei le totoina o fatu i le eleele, o le a leaga.

E faʻapefea ona filifili se mea totō totoina: faʻavae ma uiga

I luga, matou te maitauina o lenei tekinolosi ua saunia mo le filifilia o fatu o le laititi, lea e faapitoa lava mo le totoina o le lumanai.

O le mea moni lea e taua le taulai atu e le gata i faifaatoaga, ae faapea foi i le au faifaatoaga masani na totoina lenei laau i luga o le fia selau.

E manatu le au faifaatoʻaga Dutch e faʻamaonia faʻaoga mo le totoina o mea tau le soifua maloloinalea e le o se vailaʻau o faʻamaʻi ma vailaʻau faʻamaʻi pipisi.

O le mea lea, e na o le maualuga ma le lelei o fatu pateta ua faʻaaogaina, aʻo filifilia le tele o ituaiga o meaʻai. Aemaise lava, o le tosina atu e tosina atu i tulaga nei:

  • lapisi o tubers mai le 3 i le 5 senetimita;
  • varietal mamā, lea e le aofia ai le avanoa o le faʻaalia i le lumanaʻi o fua o uiga lelei o isi ituaiga o pateta;
  • 100% faʻamalosi mea;
  • Faʻaleleia maualuga - o le tele o le vao ma le numera o fatu i lalo ifo, le tele. O lenei vaega e faʻaaogaina foi ia manatu e pei o le "super elites" ma le "elite", e aunoa ma le filifilia po o le a le faʻaaogaina le pateta e avea ma mea e gaosi.

O se isi itu taua tele o tekinolosi a Holani totoina o pateta ua uma ona totoina. O le mea moni, o lenei mea moni o le faʻamaoniga lea o le fatu e 100% germination.

E na o le taua lava o le totogo e le lava le taimi e aapa ai i le sili atu nai lo le 0.5 cm, a le o lea o le a latou gagau i le taimi o le tautuina o masini, lea, i se isi itu, e ono faaitiitia le numera o laau na maua.

O loo tatou punouai i le sauniaina o le eleele mo le totoina o pateta

O le sauniuni o le eleele e tatau ona amata ona auai i le tautoulu. I le taimi lea, e tatau ona lūlūina i le loloto e 22 i le 27 centimita.

E sili atu le faʻaaogaina o laʻau e mafai ona afifi ai luga o le palapala, e pei lava ona matou faia pe a eliina moega i se suo. Afai e le faia lenei mea ia te oe, ona maeʻa ai lea o le togavao, faʻapala pe faʻaputuina foi togi i luga o le fanua.

O le tagata e totoina le pateta e lelei tele le faʻaaogaina o se pu masani, lea e lava le malamalama mo le eleele.

I le tautotogo, pe a toeitiiti lava oo i le taimi e toto ai pateta, e tatau ona e palapala e amata ai se faleoloa po o se faga vine, lea e ono faia le palapala i le loloto o le 12-14 centimita.

Talu ai e faʻaaogaina avega mamafa e avea o se mea e gaosi ai meaʻai mo le tagata tipi, faʻatasi ai ma le tatalaina ma le suaina o le palapala, e faʻafefe foi ma faʻapala. I tulaga o le togaina o le pateta, o le gaioiga mo le moega e mafai ona faia i tui masani, ma le mamao o le 2-3 cm i le va o nifo ma le alo o le nifo 0 le 0.5-0.6 centimita.

O ituaiga taʻavale e masani lava ona i ai se tulaga faʻapitoa faapitoa, o lea o le a faigata tele ona galulue faatasi ma i latou.

O le natura o sea suʻesuʻega eleele papaʻu i le tautotogo e mafai ai ia tausia capillaries palapala lea na fausia talu mai le autumn. O le matafaioi a le vaega mulimuli mo pateta, lea o le a totoina i le lumanaʻi, o le auala lea o le a tafe atu ai le susu i le fatu pepe.

O le mea lea, o le laau o le a lelei ona maua i le susu, o le a maualalo ifo mai le malulu. E le gata i lea, o le eleele e galue ai ma se tagata tipi o le a maua ai se avanoa tele i le tulaga o le kukaina o pateta, o le faatelevaveina o lenei faagasologa pe a ma le 7-10 aso.

Totoina pateta: o le faʻaogaina o tekinolosi a Dutch

Pe a totoina: talanoa i aso sili ona lelei

O le tele o fai togalaau e faʻaaogaina e amata ona totoina le pateta e toetoe lava mai le amataga o le tautotogo. O le faitioga autu e masani lava ona manatu o se tulaga o le palapala palapala, seia amata ona pau ese mai le suo. Ae ui i lea, e le tatau ona tatou faʻagaloina le vevela o pateta ma le mea moni e tatau ona totōina i totonu o se eleele vevela lava.

O o tatou tamamatua sa i ai se faʻamaoniga saʻo lava, lea na mafai ai ei latou ona amata le suotosinaina o le eleele ma lafoina pateta i totonu - o le amataga lea o laʻau birch.

Ae mo le Dutch, o nei faʻamatalaga a le malo o tuutuuga mo le totoina o pateta e le taua tele, e ui lava o loʻo i ai le sini lava e tasi, ma o le taunuuga o, i se tulaga lautele, tutusa. Ae ui lava i lea, o se metotia lelei o le faʻasalaga lava ia i le setete o le palapala.

E leai se mea e tatau ona faia e se tagata se va i le va o le saunia o le eleele ma le totoina o pateta, talu ai o lenei mea o le a mafua ai ona faʻamago le muamua ma leiloloa ana meatotino autu.

Totoina pateta pe a "vela" le eleele. Mo le fuafuaina o lenei matua, e tatau ona e tago i se lima lima o le palapala i lou lima, faapipii i lou alofilima ma lafo i le eleele mai le maualuga o lou fusi. Afai o le paʻu pa'ū e pa'ū ese mai le lavea o le eleele, o le a faʻaalia ai le matua o le palapala, pe afai e leai, faʻatali seia maeʻa sina mea itiiti.

O ia ituaiga o togalaau e maua ai e le laau le avanoa e fausia ai le pito i luga o le lau laau (lea e faʻateleina ai le gaioiga o laau laau), ma o le a fesoasoani foi i le tuputupu aʻe vave o fatu.

Totoina o le Potato Bushes i Dutch Technology

O tekinolosi a Dutch e le faʻafeiloaʻi ai le totoina o le fatu o pateta. E talitonuina e tasi le m2 e le mafai ona totōina e sili atu ma le 30 laina o lenei laau, a leai o le a matua mafiafia le togavao.

O le mea lea, i luga o se nofoaga e selau sikuea mita (100m2), e mafai ona toto mai le 400 i le 1,000 fatu. Talu ai o le mea e totoina ai e leʻo tele, o lona uiga e le talafeagai le faʻaaoga loloto - e sili ona lelei le auina atu i le loloto o le 4 simita.

Ae, ina ia sili atu le tele o le pateta e leʻo i luga o le fogaeleele, i le taimi lava pe a uma le germination, e faia ai se eleele i luga o le vao, lea e aofia ai le fausia o ni pito i luga e oo i le 25 sima le maualuga.

Ae mo laina-vaʻa, e sili atu ona lelei le tuua i le va oi latou se avanoa e 65-80 senitimita. O le mea moni, o le toʻatele o le a filifili e tele naua, ae o sea ituaiga o vaega o le a lava lea mo le lelei o mea taumafa o le pateta ona o le mamao i le va o fatu i le laina tutusa e manatu e le tele.

E manaʻomia e le pateta le tausiga ma o lona uiga moni: tali i fesili autu

E manaʻomia le tausiga o le patoto, aemaise lava pe afai e te manaʻo e faʻamaeʻaina le laina fuafuaina e tupu ai le faʻaaogaina o tekinolosi. Ua i ai i le 14-18 aso talu ona totoina, e tatau ona amata ona faia le uluai gaioiga i le va o laina, aua o le tele o vao o le ai ai le taimi e tulaʻi mai ai ma o le totogo o pateta o le a oʻo mai luga aʻe o le eleele.

O lea la, o lau galuega autu o le aveese vao leagaina ia latou le faalavelave i le tuputupu ae o pateta. Mo vaega tetele o faatoaga mo lenei faamoemoe, faʻaaoga se tagata faifaatoʻaga o loʻo i ai se tuatusi muamua.

O le lautele o le uʻamea i luga o sea masini e 3 mita, lea e mafai ai ona faʻavavevave le gaosiga o laina o laina. A maeʻa ona lafoaʻi alalaʻau trapezoid, e oʻo i le 25 inisi le maualuga, faʻapena ona ufiufi ai laau toto ma se laʻau o le eleele mama.

O le lelei o lenei ituaiga o togavao i le va o laina e le gata ina aveesea uma vao, ae o le maua mai o le trapezoid crests, e mafai ona sili atu le tufatufaina o le susu i tafatafa o le pateta.

Aemaise lava, o le tele o le susu o le a ulufale atu i luga o le tumutumu e aunoa ma ni faafitauli (talu ai ona o lona eleele e matua leai lava), ma o le a tafe atu le tele i totonu o le uamea e aunoa ma le afaina ai o le aʻa.

E le gata i lea, o le tekonolosi ua faʻamatalaina e le maua ai soʻo se fefaʻatauaʻiga i luga ole vaeluaga, ae manatu i faiga nei e tatau ona faʻamaonia gaosia o pateta:

  • Faaaogaina o vaovao. Talu ai ona e le o toe faia le togavao, ma e le taofia ai e le vao lo latou tuputupu ae, o le eleele foi e togafitia ma sauniuniga faapitoa mo togalaau.
  • Feteenaʻi ma le paʻu. Mo lenei faʻamoemoe, naʻo vailaau faʻaaoga e faʻaaogaina, talu ai e le mafai ona aʻafia i isi aʻafiaga. A o faagasolo le vaitau 5-6 togafitiga e faia. O le faʻaalu muamua o le taimi muamua e na o le taimi lava e faʻaalia ai e laau laau muamua faailoga o le faʻaalia o le maʻi.
  • Lafoaina o pateta. Fesoasoani i le itiiti ifo ma le 3 taimi i le tasi vaitau. O le suāsusu muamua e faia aʻo lumanaʻi le amataina o le vao, o le lona lua 10 aso talu ona maeʻa fugalaau, ma pe a ma le 20 aso le tasi.

Tatou amata amata le seleseleina o pateta: o le taimi ma le teuina o paluga

O le taimi e selesele ai mai le fanua e taua tele. E le gata i lea, o le taimi o totogifuapauina o le a faʻalagolago i le faʻamoemoega e te manaʻomia ai le seleselega e maua ai: mo fatu poʻo mo meaʻai. I le tulaga muamua, o le faamamaina o loʻo faia i le amataga o Aokuso, ma i le lona lua - i le faaiuga o le masina lava lea.

O le isi itu taua: o le aveeseina mai le fanua, muamua e te manaʻomia pito, ma a maeʻa le 10 aso, ma pateta latou lava. Ona o lenei mea, o le a sili atu le malosi o le pulupulu ma gaosia o le a teuina umi atu. Mo le teuina e taua tele le tuʻuina atu o le maualuga ma le maualuga o le potu ma se mafanafana lelei. Ae sili i mea uma, pateta e le o teuina i taga, ae i totonu o fafie laupapa.