Faatoaga faatoaga

Chickens Rhode Island: o a foliga ma lelei o le fanau?

O le fafagaina o moa e matua aoga lava. A uma, o le faʻafetai i nei manulele i totonu o lou fale o le a avea pea ma fuamoa fou ma aano o le aano, lea e sili atu lona lelei ia i latou e faatauina atu i supermarkets. A uma, o se aiga o taimi uma lava o se faʻamautinoaga o le natura ma le faʻaleleia o le siosiomaga, lea o loʻo taumafai tagata maketi ma tagata faʻapitoa a le PR e faʻataʻitaʻi lelei i luga o le televise.

O le mea lea, o le isi itu o aoga o moa gaosia avanoa e faʻatau atu ai a latou oloa i tau o tauva. Ia, o lenei ua matou vaʻaia le folafolaga o se ituaiga o galuega, e aoga le agai atu i le filifiliga o se fua tele e mafai ona faamalieina ai manaoga sili ona maualuga. O se tasi o ia ituaiga o Rhode Island Chickens, ma o le a matou faʻalauiloaina oe i lalo ifo.

Faʻamatalaga auiliili o le ituaiga ma uiga mo tagata amata ma le au faifaatoaga e sili ona lauiloa

O le ituaiga Rhode Island i aso nei o se tasi o mea taatele. I le faifaatoʻaga o manufeʻai e tatau ona ia faʻafetai faʻafetai i ona uiga matagofie o manufasi, mafai ona faamalieina mea e sili ona maualuga.

O le talafaasolopito o nei moa e amata mai i le seneturi lona sefuluiva i le Iunaite Setete, pe a fai e fafagaina i luga o koluse faigata o se tele o ituaiga eseese. Muamua lava, na sopoia ai moa a le atunuu i setete o Massachusetts ma Rhode Island ma sui o Red Malaya ma Shanghai.

O le taunuuga na maua mai manu felelei, lea na toe faʻataʻapeʻapeina faatasi ma pusi a le Brown Leggorn breed. O se taunuuga, i le faaopoopo atu i uiga lelei, o le ituaiga fou na avea foi ma tagata e umia se lanu mumu mumu ma se lanu manaia.

Faʻalapotopotoga faʻasalalau i le amataga o le seneturi lona 20, i totonu o le 20 lea na muamua faʻafeiloai ai le Atu Rhode i le teritori o le Tsarist Russia. O le mea lea na viia ai i latou i le taimi nei e tagata e ona fanua ma nuʻu masani. I lenei itu, i lenei aso o lenei ituaiga e masani ma masani ai toetoe o tagata uma, e ui lava e le o mafaufau tagata uma e uiga i lona igoa ma lona amataga.

Mo a uiga lelei o le fanau e sili ona fiafia: o aoga sili ma lelei o moa Rhode Island

E taua le maitauina o le Rhode Island breed e lauiloa e le gata i totonu o fale moa, ae faapena foi i le au faifaatoʻaga, aua e maua ai mea sili ona lelei. O le mea lea, mai le faʻamatalaga faʻamatalaina i isi augatupulaga, e le gata o faʻataʻitaʻiga o le gaosiga o oloa e masani ona faʻasalalau, ae faʻapea foi uiga o foliga vaaia ma lanu o fulu.

O le mea lea, o le ituaiga o Rhode Island o le punavai lea mo le mauaina o le lauiloa Sagorsky lauiloa, o le ituaiga o New Hampshire ma Pervomayskaya. O ia laasaga e aunoa ma ni faafitauli e mafai ona faia i le fale. Mo se faʻataʻitaʻiga pe a laasia le ituaiga o moa ma le Kuchinsky anniversary roosters, latou te avea ma tagata e sili ona lelei ma e sili atu le manaia o meaʻai ma uiga lelei o manu.

Ae e le o le aoga mulimuli lea o le ituaiga. Faatasi ai ma isi uiga lelei o Rhode Island o:

  • lelei ma vave fuamoa. O fuamoa moa a Rhode Island e amata i le matua, e tusa ma le 210 aso (7 masina). I le taimi lava e tasi, e aʻafia ai le tele o fuamoa, ae o le mea moni foi e mafai e nei moa ona faʻafefe i le gasologa o le tausaga, tusa lava pe o le a le tau ma le tau. E masani lava o fuamoa uma e maua mai i moa, o loʻo faʻasaina, lea e mafai ai ona latou totoina le isi augatupulaga mai a latou lava oloa;
  • O le tupulaga talavou o moa ua i ai se maualuga maualuga, lea e matua faafaigofie ai lo latou totoina. O chicken o le Rhode Island e maualalo le mafatiaga ma maua ai se puipuiga mausali faasaga i le tele o faʻamaʻi masani i moa. E le gata i lea, latou te tuputupu ae, lea ei ai foi se aafiaga lelei i lo latou gafatia. O le mea lautele, e taua le matauina o le saogalemu o le tupulaga talavou e tutusa ma le 95%, ma tagata matutua - e tusa ma le 86%;
  • leai se mea e fafaga ai. O lenei ituaiga ua lelei le faʻaleleia o le fafagaina o meaai o loʻo i lalo oo latou vae. I le taimi lava e tasi, o ia ituaiga meaai e sili ona lelei le faʻaalia i le maualuga ma le mamafa o meaʻai i moa. O le mea moni, o lo tatou tulaga maualuga, e maua ai se taumafa i le gasologa o le tausaga e le mafai, o le mea lea, talu mai le taumafanafana, aemaise lava mo moa, o vao mamago e tatau ona seleseleina;
  • Lelei mo le faʻatupulaia o aiga taitasi. A oʻo ina tupu aʻe i luga o faatoʻaga tele e le maua ai ni taunuuga maualuga o le gaosiga. E mafua ona o nei uiga uma e lua, ma le fafagaina. O le mea lea, e mafai ona tatou faʻamaonia e taua tele mo sui o le Rhode Island ituaiga e maua ai avanoa tetele, e le gata mo le savali ae totonu o le fale;
  • le mautonu ma le tumau o moa, lea e faigata ona faatusatusa i le tele o isi ituaiga. O le manatu o nei manulele e mafai ona teuina i totonu o fale moa faigofie, e tusa lava pe leai ni mea faʻapitoa faapitoa ma nofoaga mo nofoaga. E le gata i lea, e mafai ona latou faigofie ma faʻafetaui vave i uiga sili ona eseese ma tulaga fesuiaiga o le taofia, lea e faʻamalosia ai lo latou fausiaina.

Latou te talia le maualalo o le malulu o le malulu, e ui o le taimi lena e tatau ona vaavaaia ma le faaeteete manufelelei, saunia o vai mafanafana ma meaai fou. O le mafanafana o le fale mo le taumalulu o le a le sili atu foi ona le lelei.

O a ni faaletonu o sui o le ituaiga o Rhode Island?

O le faʻamoemoe o le tuʻuina atu lea o lau au faitau e le gata i uiga lelei o le ituaiga, ae ia faʻafesoʻotaʻi foi oe i ona vaivaiga. O le mea lea, i totonu o le aiga, o le hens o le faʻataʻitaʻiga o faʻataʻitaʻiga o loʻo faʻaalia ai se faʻavaivai vaivai.

E oo lava i tagata na amata ona faʻaalia le naunau e faʻatau fua mai fua talu mai le tautotogo e le o taimi uma latou te galulue ai ma le maelega i lenei galuega. O le mea lea, o le pasene o le puʻeina mai Rhode Islands e maualalo 70-75%. O le mea moni, o lenei pasene e tele lava ina faalagolago i le faʻamalosia o fuamoa, ae o le matafaioi a le hen e tumau pea lona taua.

Matou te faamasani i le auiliiliga auiliili o uiga autu o le Rhode Island

O le gaioiga faʻapitoa e tosina i ai le fulufulu o nei moa, talu ai o le uluaʻi ituaiga faʻasologa lea e vaʻaia ai le Rhode Islands mai isi faʻalauiloa ma tutusa. O latou fulufulumanu e susulu, faʻafeiloaʻi ma i totonu o le mea e fesoʻotai i le fesoʻotaʻiga. E leai ni uluga i le fulufulu. O le lanu sili e tumu i le mumu-lanu enaena. O le mea moni, faatasi ai ma le matua o le manulele, na te paʻu laitiiti, ae o loʻo tumau pea lona lalelei ma le faʻaaloalogia.

O se uiga taua e faapea o le totonugalemu o fulufulu o le ituaiga ua faamatalaina o le lanu mumu po o le sami.. O nisi taimi o sui o le fulufulu paʻepaʻe o loʻo maua i lenei ituaiga, ae e le masani ai.

Mo le au faifaatoʻaga moni, e sili atu le taua o le plumage, ae o uiga o le manulele ma ona vaega. A uma, e mafai foi ona latou taʻuina atu le tele o lona gaosiga ma, ioe, tusi i le ituaiga:

  • O le tino atoa o Rhode Island e faʻaalia i le malosi tele, o le faʻamaoniga lea o uiga lelei o manu. O le foliga o lea mea e faʻasolosolo, faʻapipiʻi i luga. O le pusa e lautele, maso;
  • o le ulu e tutusa lona laititi ma le lapotopoto, e teuteuina i se foliga saʻo lelei i nifo lanu, e masani ona lima. E masani lava, o le pito i luga o le Rhode Island ei ai se lanu mumu, ae i se tulaga e le masani ai, o tagata taitoatasi e maua ai le piniki piniki ua maua foi;
  • O sui o le ituaiga e faʻaeetia foi i le mana o le ua, e le gata mo le 'au, ae faʻapea foʻi mo moa. E umi le umi, ae ona o le mane matagofie ma le susulu, e foliga mai e lapoa tele;
  • o le gutu e matua laitiiti lava. I le foliga, e siʻosiʻomalie lava i le pito i lalo, vali samasama;
  • Ona o le telē tele o le tino ma lona mamafa tele, o vae o le Rhode Island ituaiga e matua malosi ma puupuu, lea e maua ai ei latou le tulaga lelei lelei ma mafai ai ona latou gaoioi faigofie. Leai se fulufulu i luga o vae;
  • apaʻau e laʻititi i le telē, ae e iloga i latou i fulufulu lautele;
  • o le siʻusiʻu e faʻaleleia ai manu felelei ma elitism, e ui lava e le eseese i le telē tele. E pupuu, lapotopoto ma lelei ona afifi. O le lanu o fulufusi fulufulu e masani lava o le uliuli, ae o la latou uila o lanu lanumeamata, lanu po o le lanu viole;
  • o le lanu o mata o sui o le ituaiga ua faamatalaina e mumu, e pei o taligalu;
  • o sauniga o le Rhode Island e lanu samasama, maualalo, leai ni fugalaau, e avea o se vaega faapitoa o le ituaiga o le mumu lanu moana e faatagaina i itu.

I totonu o le faleoloa o le moa, o loʻo i ai le tuusaʻoina o manaoga mo ituaiga, ma afai o uiga uma o Rhode Island o loʻo taʻua i luga e le o aofia i se tagata faapitoa, e mafai loa ona vave teena.

O loʻo i ai se lisi atoa o faʻailoga e masani lava ona maua i totonu o fanau o le faʻamatalaina, ae o ni faʻamaoniga o le pa'ū o le fanau, o le i ai o le faʻasaga i isi manulele. O lea E le mafai ona taliaina le le taliaina o nei moa:

  • le foliga o le ata i le foliga o se tafatolu;
  • vevela vevela;
  • e tele naua i ponaivi vavae;
  • lalo ifo o tua ma tua siʻusiʻu, faʻapea foʻi le taualuga o le taualuga poʻo le maualuga;
  • toe i tua i se pulou po o se tele lapoa;
  • foliga faʻalanu luga;
  • mata lanu lanu;
  • aluga o loʻo i totonu o le fulufulu manu o manulele;
  • sili atu le malamalama po o le faʻafefeina o lanu lanu;
  • patina i foliga o specks i luga o fulu o apaau;

E tele foʻi mea eseese e mafai ona maua e chickens ma roosters. Aemaise lava, o se avanoa sili ona lelei o le ituaiga Rhode Island o le mafai lea ona fuafua le itupa mai le matua.

E fesoasoani i le faia o se gaʻo faapitoa o le auro, lea e faʻaalia i le aso muamua o le ola o le moa ma tuʻuina atu le saʻo o le fuafuaina o lana itupa e oo atu i le 80%.

Ina ia faia lenei mea, e tatau ona e suʻesuʻeina foliga o le lanu o le fulu i luga o apaau: i sui mamā o le ituaiga, e mafai ona eseese fesuiaiga - mai le lanu enaena ma sili ona pogisa ma lanu ma lanu uliuli. O lea, afai e ufiufi apaau i le paʻepaʻe paʻepaʻe - o loʻo i ou luma se faʻailoa, ma pe a lanu enaena ma paʻu paʻepaʻe - ona avea lea o se moa. E le gata i lea, o fafine e masani ona i ai ni avanoa i tua o le ulu.

Sei o tatou talanoa e uiga i le gaosia o moa Rhode Island i numera

E pei ona uma ona tatou taʻua, o lenei ituaiga o se ituaiga o gaosiga o meaʻai. O lenei mea e saofaga i le tele o le fausiaina o fulufulu manu felelei, faapea foi ma a latou mamafa tele:

  • i le averesi, e mafai e le 'eleʻele ona oʻo atu i le 3.1-3.9 kilokalama i le tausaga e tasi ma le afa tausaga, e ui lava i le gaʻo lelei, e mafai ona faʻatupulaia tagata e 4-kilokalama, e ui o loʻo i ai nei le fefe i le meaʻai;
  • O pou i le tausaga lava e tasi e mamafa tele, ona o latou laiti foi, e na o le 2.5-2.9 kilokalama.

O le mea lea, e tusa lava pe tasi le tino oti o se moa masani e mafai ona e maua se aofaiga tele o aano o manu. O lenei oloa o Rhode Island e maua ai le agaalofa ma le lelei tele.

O le fua faatatau o fuamoa o fuamoa o moa o le ituaiga o faʻamatalaga ua maualuga foi, ma o le aofaiga e 160-170 fuamoa i le tausaga. Ae ui i lea, i nisi tagata, o loʻo i ai na o faamaumauga-solia i le fuainumera o le faʻatauina o fuamoa - e oo atu i le 215 i le tausaga. I le taimi lava e tasi, o le mamafa o fuamoa o fuamoa e 58 kalama, o nisi taimi e sili atu le mamafa e tusa ma le 63 kalama. Ole lanu enaena e lanu enaena, o nisi taimi e enaena.

Aʻo faʻamatalaina moa o le ituaiga Rhode Island, e masani lava ona taulai tagata atamamai i uiga lelei lelei o fuamoa o lenei ituaiga, lea, pe afai e faʻaleleia lelei, e toetoe lava o le 100% e maua ai fanau fou.

O a itu e eseese moa feʻaveaʻi o Rhode Island?

E tusa lava pe o le a le leai o ni moa ua atiaeina i moa o lenei ituaiga, e matua faigofie lava ona atiae ni augatupulaga fou. O le galuega e faafaigofie e fuamoa lelei, lea o sui o le ituaiga o le a maua ai se aofaiga tele o oe i le tausaga.

Afai ei ai se matuamoa i totonu o Rhode Islands o loʻo naunau tele e faʻaleleia ia fuamoa, e mafai ona e faʻaaogaina ma le saogalemu, sili atu ona o le a ia tausia lelei le tausiga o tina. Afai e te le maua sea avanoa, e tatau ona e faʻaaoga se moa o se isi ituaiga poʻo le tuʻuina o fuamoa i totonu o se mea faʻapipiʻi.

O le vaitaimi o le faʻafefeteina o fuamoa mo lenei ituaiga e tutusa ma isi hens - 20-21 aso. E le manaʻomia le tuʻuina atu o le silia ma le 15 fuamoa i lalo o le iʻuga o le hen, aua o le a faigata mo i latou ona faʻafefe ma faʻamafanafana i latou. E sili ona lelei le tuʻuina atu o le 13. E sili ona lelei le totoina o le moa i le ogatotonu o Aperila, ina ia iloa ai moa i le amataga o lenei vevela o Me, ma faigofie atu ona tupu.

Tulaga manaomia mo moa ma tagata matutua

Muamua lava, o moa e manaʻomia ona tuʻuina atu i ai meaai. E mafai ona e tuʻuina atu ia i latou ni suauu, sana ma meaʻai susu. E le gata i lea, mai le lua vaiaso e tatau ona e amata e faʻalavelave i le 'ai o meaʻai lanumeamata.

Faatasi ai ma lenei taumafataga, o le a vave ona latou tuputupu ae ma maua ai le mamafa. O le taumafa o tagata matutua e sili atu ona eseese ma e tatau ona aofia, e faaopoopo atu i meaai maloloina, oloa e aofia ai le tele o elemene e aoga ma talafeagai mo le soifua maloloina o manu felelei. Ina ia faia lenei mea, latou te faʻatau ni faʻaopoopoga faapitoa, tuʻu ni atigi, po o fuamoa fuamoa, taumafai e faʻaaoga le tele o meaʻai gaosia.

O vaega sili ona taua o le taumafa a Rhode Island e mafai ona:

  • se ituaiga o fatu, mai le saito i sana, lea e tatau ona avea ma faavae o meaʻai uma;
  • fualaau faisua, matala ma kuka;
  • fualaau aina ma fualaau aina, ae i ni aofaiga faatapulaaina;
  • vao mamago, alfalfa, vao masani vao lelei e fefiloi ma isi meaʻai;
  • vai mamā ma vai mama, lea e tatau ona i totonu o le fale ma lata ane.

I le amataga o le malulu o le tau, e tatau ona e tausia se fale moa lelei, a leai o le a le mafai ona e fiafia i le soifua maloloina o moa ma le maualuga o le fuamoa. O le vevela i totonu e le tatau ona paʻu ifo i lalo ifo o le + 10ºС. E ui lava i le taumafanafana, e tatau foi ona e tausia lelei le ea, lea o le a fesoasoani e faaitiitia ai le vevela o le taumafanafana. I le taumalulu, o malamalama faaopoopo o le a fesoasoani e faatumauina le fuaina mai o manulele ma a latou feusuaiga.

Ina ia maua lelei le gaosiga, e fautuaina foi i le faaiuga o le taumafanafana poʻo le amataga o le tautoulu, e faʻavasega le faitau aofaʻi o moa. E tatau ona filifili na o na moa laiti latou te faʻaalia lelei le gaosiga o fuamoa, o le isi e masani ona faʻatagaina mo aano o manufasi.

I totonu o mea o nei moa, e taua tele le tuʻuina atu ia i latou e masani ona savavali i luga o avanoa tetele. Ma, i le tau mafanafana, e mafai ona e faʻasaoina tele meaai.

Aua neʻi galo e faʻapipiʻi se vaʻa faʻapitoa i oneone poʻo le lefulefu i tafatafa o le fale, lea e mafai ai e moa ona "taʻele": fufulu o latou fulu ma fufulu faʻamaʻi eseese.