Paʻu

Lisi o ituaiga taatele o lagenaria (igoa ma ata)

O le aso o le a matou faʻalauiloaina oe Lagenariya. I lenei tusiga e le gata ina mafai ona e faitauina faʻamatalaga manaia e uiga i ituaiga o lagenariya, ae vaʻavaʻai foi i ituaiga o laau ese i le ata.

O le Lagenaria laau e maua mai i le aiga Pumpkin, e pei ona molimauina i fua o le aganuu. O se laau lianoid lea e masani lava ona ola i totonu o le vaomatua. O Lagenariya o se vine fetolofi taʻitasi, o lona fua o se pamu teuteu o ituaiga eseese ma mea tetele (elongated, round, pear-shaped, etc.)

"Goose i apu"

Afai e te leʻi vaʻaia lenei ituaiga o lagenaria, o le ae le talitonu i ou mata. O le fua o le laau e talitutusa lava ma se kusi o loʻo punou ifo e togi le mutia. E leai se lanu paʻepaʻe o se meaʻai e pei o se manu ola mai se mamao. O fua o le lagenarii e le gata ina teuteuina, ae e talafeagai foi mo le taumafa tagata. O lea, o le a le gata ina e faateia ai o outou tuaoi ma aiga, ae fiafia foi i le manaia o le alalaupapa po o le popokinuka.

E te iloa? O lagenaria e faʻaaogaina mo ato lalaga ma oloa eseese.

Afai e te fiafia i le ituaiga o le pumpkin "Goose i apu" ma e te manao e toto i lau eria, ona matou o ai lea i se faamatalaga puupuu. O fatu o le laau ua faʻamaluluina mo le aso i le vai ma faʻafefete i le vevela o + 22-25 ˚US. O le faʻaaogaina o laau i le tatalaina o le eleele e faia ia Me ma Iuni. O aganuu totō e mafai ona i ai i le la ma i lalo o le paolo. Pe a totoina ni vao, ia tumau se mamao o le 40-50 cm ina ia le mafai ona tumu le lagenarii. Lagenaria amata ona fua mai i le aso 125 i le maea ai o le lulu o fatu.

O lenei, tatou talanoa e uiga i mea e uiga i lagenaria ituaiga "Goose i apu". O laau totino o loʻo i ai se fua maualuga. Mai le tasi vao e mafai ona aoina e tusa ma le 8-10 kulukini, o le tele e mafai ona oʻo i le 5-6 kilokalama.

E taua! O fua e oʻo i le umi o le 30-35 cm e fetaui mo le 'ai. O le seleseleina e faia ia Aokuso-Setema.
O le laau e le mafua ai le faʻafitauli i tulaga o le tausiga. Lagenariya e le o manaʻo e faʻaleleia eleele ma malamalama. I lenei tulaga, o le fausiaina ma le faʻaofuina e le galo lava.

E tatau ona matauina le lelei o le tausia o le paukisi "Goose i apu", lea e le afaina ai le tofo poo le vailaʻau e mafai ona tumau seia oʻo i le tautotogo.

Lagenariya "Serpentine"

Serpentine Lagenaria e ese mai le elekeni masani. Ae na o le taimi muamua na tilotilo ai. A maeʻa ona foliga mai o le fua, o le ae iloa ai o se mea totino lenei. Pumpkins ei ai se foliga lautele ma foliga tutusa le zucchini. I le taimi lava e tasi, o le umi e mafai ona oʻo i le 60-70 cm (o fua e aoina mo taumafa a tagata pe a oʻo i le 50 cm), ma o lo latou mamafa e oo atu i le 7 kilokalama. O le eseesega o fugalaau e manaia e le gata ona e maua ai fua mafolafola ma lelei ona fua, ae ona o loʻo i ai le malosi e toe faʻafouina ai vaega o le tino o loʻo i luga. O le laau toto e oʻo i le 2 mita le maualuga, e faʻatoga i le malamalama (paolo po o le malu puipuia) e le talafeagai) ma le susu. E mafai ona totōina uma i luga o le eleele ma i totonu o pusa i luga o le vaʻalele po o le falesa. I le laasaga muamua, o fatu e totoina ina ia maua ai ni laau ia Aperila. Germinate fatu e manaomia i le vevela o le 25-30˚C. I nofoaga tatala poʻo ni koneteina lapoa lagenaria na totō i le amataga o Iuni.

E taua! Afai e le mafanafana le eleele, ona maeʻa ai lea ona faʻapipiʻiina ile eleele, o le a faʻaulu i le Lagenaria ma mafai ona mate le fale.
I le kukaina, o fua ma lau o le serpentine lagenaria e faʻaaogaina. O le aano o le fua e suamalie ma vaivai, e pei o le zucchini i le tofo.

O Pusa

O le Botini Lagenariya na maua lona igoa e le gata ona o le foliga o le fualaau aina, ae ona o le mea moni e muamua ona faia ato ma ipu eseese.

E tatau ona maitauina o lenei ituaiga e seasea faaaogaina e avea ma meaai, talu ai o le pulupulu ei ai se mana faapitoa, e le fiafia tagata uma. Ae peitaʻi, afai e te faʻatali seʻi oʻo ina matua atoatoa le paukini ma aveese lemu le inisiua, ona e maua ai se "fagu" lautele e mafai ona e tuʻuina i totonu o le umukuka e pei o teuteu pe faʻaaogaina o se pusa mo vai poʻo vai.

E taua! Ina ia tuʻuina atu i le uka le foliga manaomia, i le taimi muamua e tatau ona tuu i le avanoa laupapa.

O laau lagenaria o lenei ituaiga e mafai ona ola e oo atu i le 3 mita le umi. O fua lava latou e mafai ona oʻo i le 20-25 cm le lautele ma oʻo atu i le 70 cm le uumi. O se mea manaia o le ituaiga "Pulu" e faapea afai e te tipiina se vaega o le pauki, o le a faaauau pea ona tupu atili. O le mea lea, e mafai ona e sau i luga ma fomu mananaia mo teuteuga i le lumanaʻi. Pe a totoina, e taua le iloa o le vine ua tupu fua. Ua totoina fatu ma toto i pusa ia Aperila ona taofia ai lea i le vevela e le itiiti ifo i le 20 ° C seia oo i le faaiuga o Me. Ia Iuni, e totogo laau i luga o le eleele ma maua ai le lagolago talafeagai mo pana. Mo le lelei o kukika mo tufuga, e lelei tele le totoina o lagenia i tafatafa o le uaea po o le lagolago i se nofoaga tele.

Afai e te manaʻo e kuka se ipu fagu, ona e aoina lea o fua pe a oʻo i le 40-50 cm le umi. E taua le matauina o paluka o loʻo i ai le tele o vitamini C, o le mea lea o le faʻaaogaina o lenei oloa e sili ona aoga i le taumalulu.

E te iloa? Lagenariya ua atiaʻe e le tagata mo le sili atu ma le 3.5,000 tausaga. E tele ituaiga o Aferika o loo faʻaaoga pea fua o le laau e fai ai ipu, paipa, ma musika.

Lagenarius "Kalebasa"

O Caleb Caleb Lagenarius o se elekeni e pei o le paina e foliga tutusa ma le Bottle Lagenaria. O lenei ituaiga laau toto e masani ona totoina mo le gaosiga atili o laʻau ma fagu. Afai o le foliga o le "Pulu" sa i ai le lautele ma le pito i lalo, ona sili atu lea o le fua o le pear-foliga i foliga o le fagu o loo tatou faaaogaina. O le tuputupu ae o lenei ituaiga e tutusa ma mea ua tuanai. Talu ai o fatu o loʻo i ai se peʻa malosi tele, e tatau ona latou susu i le vai aʻo le i totoina. Afai o loʻo e nofo i le itu i saute, e mafai ona vave faʻapipiʻi le lauʻeleʻele i le masina o Me (pe a vevela le eleele ile vevela ole 15˚C). I luga o le vaʻaia lelei e le mafai ona faia e aunoa ma se metotia fatu. O le laau e faia ai se fua e pei o le paina e mafai ona oʻo i le lua mita le umi. Ae ui i lea, o le tulaga masani o pumpkins e 40-60 cm. O le laina lava ia, faatasi ai ma se lagolago lelei, e oʻo atu i le 15 m.

E taua le manatua o le ituaiga o meaʻai e felafoaʻi e uiga i le malamalama ma le susu, ma o le tuputupu aʻe o le vaitau e tusa ma le 180-200 aso.

Lagenariya "Geese Swans"

O le ituaiga Geese-swans lagenaria ei ai lana lava tala, lea o loʻo taʻu mai ai le perenise ma le alo tamaʻitaʻi, oe na laveaʻiina mai le falepuipuiina o le swan geese. I le tauimasui, na liliu e le masiofo leaga ia manulele i ni pika, ao taofi pea foliga.

O le tele o fai togalaau ma fugalaau e faʻafememeaʻi lenei ituaiga ma le ituaiga "Goose i apu" ona o le foliga tutusa. Ae ui i lea, o le vine lava ia e eseese ma le fausaga o laulaau, ma le umi o mama. O le ituaiga e ola umi e oo atu i le 1.5 mita, e manaʻomia le malamalama ma le susu (lelei le inu ma naʻo se nofoaga lanu). O le vaitau vao o le lagenaria o le 150-200 aso.

O se mea manaia o le fatuina o fualaau aina, o le pikinskins o loʻo tautau i luga o le ea e maua saʻo "nonoa", ma oi latou o loʻo fesoʻotaʻi ma le pito i luga e maua ai le pito i luga o le fua.

E mafai ona e totoina se laina tuusao i totonu o le laufanua, ma e mafai ona e totoina fualaau. Pe a tupu aʻe mai le fatu, e le faʻapipiʻiina le faʻasologa mai meaʻai muamua. E tatau ona faʻalauteleina fatu ile sili atu nai lo le 3-4 cm i le eleele. Pe a suia le vao i totonu o le togalaau, i le va oi latou e tatau ona e alu e tusa ma le mita o avanoa avanoa.

O le fufuluina o laau ile eleele tatala e manaʻomia i le faaiuga o Me - amataga o Iuni. O fualaau lanumeamata e faʻaaoga i meaai e aoina i le taimi e oʻo ai i le 30 cm le umi. O le aoina o kulimi atoatoa ua tupu i le masina o Oketopa.

E te iloa? Lagenariya ei ai isi igoa, e pei o le "kukama Initia" ma le "Vietnamese kukama", ona e talitonu o lenei laau na faaulufale mai i Europa mai Initia ma Vietnam.

"Talola"

O le elekana lea e tutusa ma le ituaiga "Serpentine". I le taimi lava e tasi, o fua lava ia ei ai la latou lanu eseʻese ma e ese lava le eseese i le tele. O le faʻalavelave faʻalavelave faʻapitoa pe a totoina e manaʻomia ai le lagolago, lea e le o ni manogi tele (tusa ma le 15 cm) o loʻo pipii i ai. Faatasi ai ma le totoina lelei ma le tausiga lelei, o fualaau 'aina o le pumpkin e oʻo atu i le umi o le 2 mita.

O le isi mea talitutusa ma le vineine vine o le toe faʻafouina o le faʻaleagaina pe vavae ese vaega o le fua. O le tele o ituaiga e manaʻomia le malamalama ma le susu. O le vaitau o vaomatua e faʻalauteleina ma e 200 aso.

O le tele o taimi, o le vine e faʻaaogaina mo togalaau faʻasaina. Pumpkins e faʻaaogaina e gaosia ai ipu ma galuega eseese, faʻapea foʻi ma le kuka. O se fua e oʻo ile 40 cm le uumi e mafai ona faʻaaogaina e teu ai, piko, poʻo le faia o salakeke.

O le totoina o laau ma isi tausiga e talitutusa lava ma se ituaiga vao.

Lagenariya "Bulavovidnaya"

O le ituaiga na maua lona igoa ona o le matagofie o le fausaga o le fua, lea e foliga mai o se tina ua fesuiaʻi. O le eseesega tele i le va o le fualaau mai le foliga o le pear-shaped ma le "Bottle" o le pito i luga o le pito i luga o le fua o le fua, lea, e ui lava e faʻaaogaina le gaioiga o le pulupuni pipi, ae mafai ai ona fatuina se vailaʻau lelei poʻo se pulu mai le "mace". Lena e iai lanumeamata lanu meamata, fugalaau sinasina lapopoa, lea mai se mamao e pei o logo tetele. O lenei ituaiga e le iloga i le le mautonu ma, e pei foi o isi ituaiga o Lagenaria, e manaomia le vevela ma le timuga susu.

O fualaau o le kalapu e umi mai i le 25 i le 200 cm. O lenei eseesega i le tele e mafua mai i le tau ma le fuga o le palapala. O le vailaʻau o loʻo i ai se vaitau tuputupu aʻe faʻalautele, o le 160-210 aso, e fuafua i le vevela o le ea ma le vateatea. O fua o lenei laau e masani ona faʻaaoga mo mea teuteu nai lo le kuka.

"Cobra"

E seasea lava le eseese o lagenaria, lea e faigata ona iloa mai le "Goose i apu." O eseesega aupito sili ona taua o le faateleina o le thermophilicity (faasolosolo, tupu na o fatu laau) ma meaola.

O le eseesega mai ituaiga eseese e mafai ona i ai i luga o le "ua" o le fualaau aina, lea e tau lemu i le itu, faataitai i le ulu o se uila. O lenei ituaiga e faʻaaogaina e le gata i meaʻai poʻo le fatuina o ni mea mananaia matagofie. Eseese "Cobra" e iloga i ona faʻamalologa. Faatasi ai ma lenei elekeni, o faamai o le fualaau oona, faapea foi ma faamai o fatuga, o le cardiovascular system and obesity, ua togafitia.

Lagenariya "Polenovnaya"

O le ituaiga o Polenoid lagenaria e faigofie ona fenumiai ma le zucini masani i le amataga o le atinaeina o le fetal. O le elekone pollen e fiafia i fua tele e oʻo i le lua mita ma e oo atu i le 10 kilokalama. E faigatā ona talitonu e mafai ona tausia i luga o pupuvaga e pei o se paʻu mamafa. Ae peitaʻi, o le pauka o lenei laʻau e tupu na o tulaga sili ona lelei, o le umi o le fua o le a i le maualuga e 80 - 100 cm.

O le togavao e faʻalauteleina, o laulaʻau e lapopoa, sina laititi. O fugalaau e papaʻe, e pei o se logo logo. O le totoina o fatu i luga o laau toto e tutusa ma isi ituaiga o lagenaria. Ae peitai, e taua le manatuaina pe a faʻaleleia fualaʻau i le eleele tatala, e tatau ona e tausia le va i le va o fua (50 cm i le laina ma le 70 cm i le va o laina).

O le elekiniki pei o le elekiniki e faʻaaoga mo le kukaina, teuteuina o le lotoā poʻo le fugalaau.

E taua! O le eseesega autu mai le ituaiga o le serpentine e sili atu ona laugatasia laulauina o le fua, ma o le pumpkin lava ia e sili atu lona lautele nai lo le "Serpentine".

Lagenariya "Turban"

Paʻu "Pulu Turiki" e matua ese lava mai isi ituaiga e le gata mo ona foliga e le mafaagaloina, ae e le o se mea foi.

Sei o tatou amata i le mea moni e faapea o le vine ao le i faia ni fua o le a fiafia ia te oe i fugalaau samasama lapopoa o lapoa lapoa ma lau lanu lanumeamata e salalau atu i tafatafa o le pa, e pei o loo opoina.

Paʻu "Red turban" e maua ai fua talmidnye mataʻina e foliga mai o kuluma laiti e lua. O le vaega pito i luga o le fua o le a valiina i se lanu sili atu ona manaia, ma o le pito i lalo e lanu i le paepae. Afai o ituaiga muamua na fua mai ai fua o le telē lapoa, ona maua ai lea o tamai kuki ma se umi e oo atu i le 30-40 cm e tupu i Lagenaria "Turban".

O lenei mea itiiti e mafai ai ona faʻaaogaina fualaau mo le gaosia o kesi matagofie ma umukuka umukuka.

E taua! Mo togafitiga, o fualaau mamago e le faʻaalia i le malulu e faʻaaogaina. Pe a tipiina, e tatau ona tuʻu le fatu.

Ina ia mafai ona totoina le eletise Eastern Turban, e tatau ona toto fatu mo laau i potopotoga eseese e oo atu i le 10 cm i Aperila. I Iuni, ua siitia atu ai laau i le eleele tatala, e mamao ese le 30 cm i le va o laau toto.

Laʻau vaivai laiti na amataina ia Setema. Mo le taumafaina, e mafai ona vavaeeseina i le afa lona lua o Aukuso.

E te iloa? E tusa ai ma suʻesuʻega talu ai nei, o le lagenaria pulp o loʻo aofia ai mea e faʻalavelaveina ai le tuputupu ae ma le atinaʻe o sela o le kanesa.
Paʻu, faalagolago i le foliga o le fua, e mafai ona faʻaaoga uma mo le kukaina ma mo le teuteuina o le togalaau poʻo le faia o mea taulima mananaia. O lenei ua e iloa ituaiga autu o le lagenaria e mafai ona totō i totonu o le togalaau ma tagata faʻanofo-e ala i fua lanu ese. Totoina o liana i le fale, o le a le gata ina e totoina laau i luga o le fanua, ae mafai foi ona e fiafia i ipu suamalie mai fua o le pauki teuteu.