Toto ma tausi

Mea uma e tatau ona e iloa mo le tuputupu ae o Colonseum (Kolhikum)

Colchicum (lat. Colchicum), aka Kolhikum poo Osennik - o se laau totino o le ituaiga o fugalaau vavalalata. Colchicans o loʻo i totonu o le aiga, ma o la latou tufatufaga o Central ma Sisifo Asia, Europa ma le Metitirani, ma Aferika i Matu. O le Latin igoa o le crocus autumn e mafua mai i upu Kolkhis, o lona uiga o Kolkhida. Colchis o se Vai Paʻu Moana, lea e taatele ai ituaiga o crocus autumn. I aso nei, o le Crocus autumn ua tupu i le toetoe lava o vaega uma ma se tau le lelei. I le avea ai o se tulafono, o le taimi e fuga mai ai le fuga o le autumn crocus i le tuai o le autumn (faaiʻuga o Setema - i le amataga o Oketopa).

Kolhikum, o ia o le crocus autumn, o se togalaau lauiloa. E mafai ona faigofie ona iloa e le tele o laumei pupuʻu ma lau lapopoa lapopoa, e mate i le amataga o le taumafanafana. O le fuga o lenei laau e masani lava ona tupu i le tautoulu, e ui o nisi o ituaiga o autumn crocus e totogo i le tautotogo. I le taimi o le fuga, tasi, fugalaau fugalaau ola mai luga o le palapala. Fugalaau e 20 cm le umi. O le autumn crocus o se mea oona, o le Greek naturalist ma le pharmacologist Dioscorides na tusia muamua e uiga i lenei mea.

Sei o ese mai uiga o le autumn crocus i le faʻamatalaga o le metotia o le totoina o lenei laau.

E te iloa? I tagata lautele, o le crocus autumn e taua o se fugalaau matagofie, o se puao pinoa, togafusi fafie, aniani o le dog, falaoa pati ma popo oona.

Nofoaga ma palapala mo crocus autumn

O le crocus autumn e sili ona lauiloa i le va o le au fai togalaau amata ma tagata tomai faapitoa i ata. Autumn crocus alofa mo lona vaitau o fugālālā, e faʻamavaeina i le taimi na faʻaumatia ai le tele o fugalaau i aso ua leva. I le tautotogo ma le taumafanafana, o laʻau lapopoa, matagofie o Kolkhikum teuteu le togalaau. E mafai ona natia lala paʻu ma paʻu o le autumn i totonu o isi laau. Mo lenei mea ua lava lea e totoina ai se colchicum i le va o laau fetolofi e pei o le periwinkle ma le zhivuchka.

Colchicum e manaʻomia le talafeagai lelei ma le tausiga. Amata i le faailoaina o se nofoaga e tulaueleele ai. O lenei laau e fiafia i nofoaga manaia ma se tamai penumbra. E sili atu le aloese mai ata malulu, talu ai o loʻo i ai le tele o slugs o loʻo osofaia le crocus autumn.

O se crocus autumn e manaomia se eleele mama ma le matala ma le lava o meaai.

E te iloa? O le igoa "autumn crocus" na tuuina atu i le laau ona o le mea moni o nisi o ona ituaiga e fuga mai i le leva o le tautoulu, ma o le pusa fatu e atiina ae le totogo lea e sosoo ai.

Totoina o se pulu crocus autumn i luga o le eleele

O le totoina o le taimi o le autumn crocus e oʻo mai pe a vavae uma puʻu o laau i Iuni - Iulai, faʻamaʻaʻaina lelei ma mamago. Autumn crobs bulbs prepared, ma e te mafaufau pe o le a le taimi e totoina ai i latou i le avanoa avanoa? O le taimi sili mo le tulaueleele o le afa muamua o Aukuso.

Tili ni tamai lua e tusa ma le 30 cm le loloto, ma o le mamao i le va o lua e tatau ona tusa ma le 15-20 cm. A uma ona tuʻuina pupufana i totonu o lua, faʻafefeteina lemu ile palapala, ona sasaa lea.

Ua fautuaina e le au fai togalaau togalaau totoina lau lau o le autumn i vaega laiti ma vaʻavaʻa. O le leai o se masalosalo o le vaega o vaomatua, o le taimi muamua lea e na o le tasi fugalaau e solo ai le crocus autumn. O laau tetele e fausia ni tumutumu fou e maua ai ni fugalaau papaʻe, piniki po o le lilac. O ia mea faʻalelei ma malamalama e avea o se matagofie matagofie o lau togalaau togalaau.

E taua! O vai faʻafefe e afaina i le autumn crocus, ia siaki ma le totoʻa lau eria ma faʻaaoga uma pu ia mafai ona faʻaleleia ai le vai.

Filifiliga o tuaoi mo crocus autumn

O se fugalaau kukcus autumn e mautinoa lava e te fiafia pe a fai e totoina le togalaau ma se "tuaoi" filifili lelei. O le a lelei lava ia tuaoi o le fugalaau hellebore, peony ma vine A maeʻa ona totogo, o le crocus o le autumn o le a ufitia ai laau fetolofi (fetolofi loume, obrietta).

Kolhikum e lelei atoatoa mo le totoina o kulupu i moega fugalaau faʻatasi ai ma meaʻai, faʻapea foʻi ma le faʻaleleiina o rockeries, togalaau, faʻatoʻa totoga ma ala i tafatafa o vaituloto. E le gata i lea, e mafai ona totoina se laau toto i totonu o fagu, o loʻo faʻaaoga i luga o le auala, balcony, poʻo le autu o se teuteuga i totonu o le fale.

4. Faʻafefea ona tausi le crocus autumn

O le uiga iloga o le autumn crocus o lona tulaga le lelei. Faʻasagaina o le laau e tatau ona naʻo le taimi o le tuputupu aʻe o le vegetative ma faʻamago malosi le palapala. I le taimi o le fuga o le kuki o le autumn, e le manaomia le vai, ma o le crocus o le autumn e tupu i totonu o fagu e le o faasusuina foi.

Kolhikum e mafai ona osofaʻia e slugs o loʻo 'ai fugalaau o laau totō i lalo o le malu po o le paʻu. Mo lenei mea e tatau ona e siaki pea ma e masani ona maua ai meaʻai.

Faatasi ai ma isi gaioiga mo le tausiga o le laau - o le aveeseina o matala matala ma laʻau paʻu, faapea foi ma le veleina. Mo le taumalulu, e tatau ona ufiufi se crocus autumn i se apa o lau lauʻeleʻele poo soo se mea e leai ni mea (agrofibre).

Aua nei galo le tauaveina o taimi faatulagaina o le kolisi, talu ai o se faaputuga tele o puluvaga o le a taʻitaʻia ai le mea moni e faapea, o le laau o le a na o ituaiga vegetative e mafai ona suia. I lenei tulaga, o le Crocus autumn e le toe fuga. Autumn crocus e tatau ona toe totoina ile taʻitasi i le 2-3 tausaga.

E te iloa? O pulu ma fatu o le crocus autumn autumn e faʻaaogaina i vailaau faʻapitoa e fai ma vailaau mo le fomaʻi ma le kanesa.

Auala e taulima ai faʻamaʻi pipisi ma le autumn crocus maʻi

O faʻalavelave tuga o le autumn crocus o ni toso ma slugs e 'ai i laʻau o le laau. Ina ia faʻafetaia i latou, e mafai ona e faia ni mailei faapitoa pe faʻaaoga le molluscicides (methiocarb or metaldehyde). Ina ia puipuia le laau mai slugs, faatumu le avanoa i le va o laina ma se kalaupapa manaia pe na o se atigi fuamoa. I totonu foi o le nofoaga o le 'upega tafaʻilagi e mafai ona e tuʻuina ai gutusi paʻu ua tumu i le vai, ma o le a avea lenei ma faʻalavelave faʻainisinia mo faʻamaʻi.

Faʻaleagaina grey o se faʻamaʻi e aʻafia ai crocus autumn, O lona faʻamatalaga e tatau ona amata i tulaga o lona tupu. I le avea ai ma tulafono, e tupu pe a tele le susu o le laau. Faʻaleagaina le grey o se maʻi faʻaleagaina o le natura. I le vaivai vaivai, e tatau ona togafitia le laau i fualaau oona nei: "Champion", "Topaz", "Kuproksat".

E taua! O vaega malolosi o le autumn crocus e tatau ona aveeseina ma faapaleni le faapaleniina.

Faʻaitiitia o crocus autumn

O pulu tetele o le laau o le autumn (e sili atu ma le 3 inisi le lautele) e faʻaaogaina mo le faʻamalosia o le taumalulu. Autumn crobs bulbs e le manaʻomia ona lafoina pe a uma le faʻasalaga, e pei o isi pulopu. O paluga eli i fafo i le taumafanafana e tatau ona mamago ma tuu i se nofoaga malulu. Pe a ma le masina ae lei tupu le fua, e totoina le pulu i totonu o se atigipusa poʻo se fagu i eleele laulelei. O i ai, o aniani e faʻafefea ona faʻafefeina ma tausia i le vevela o le potu seia oʻo mai le uluaʻi tupu.

A maeʻa lena, e tatau ona siitia le atigi pusa i se nofoaga malamalama lelei lea e fuga ai le laau. I le taumalulu, e mafai ona siitia le atigi pusa i le faapaologa po o le auala. O iina, o le palapala i totonu o le pusa e tatau ona ufiufi le ufitia i le kiona e puipuia ai pulu mai le malulu. I le tautotogo, o le a latou togi i laʻau lauolaola ma o le a maua ai ni fanau fou mo le faʻamalosia mulimuli ane.

E taua! E tasi le pulu e mafai ona maua ai ni fugalaau, o lea e manaʻomia ai ona aveese pusa mai le malamalama i le naʻo le faaiuga o le fuga.

O le a le taimi ma pe faapefea ona fai le gaʻo

A maeʻa le colchicum 6-7 tausaga o le a tumau i le mea e tasi, e tatau ona totoina, aua o fatu e faʻatasi i totonu o le faamoega, ma fugalaau e laiti.

E masani ona faʻatupuina i le vaitaimi o le malolo, o Aukuso. Afai e lava le lapoa, e totōina i le loloto o le 15 cm, i le mamao e 25 cm mai le tasi. O fua laiti e le tatau ona tanumia loloto, 6-8 cm le lava, o le mamao e tatau ona 10-15 minute. Aʻo le i toe totoina, e tatau ona e faʻamaua le eleele i le lefulefu ma le superphosphate - o le a fesoasoani i le saoasaoa o le tuputupu aʻe aʻa, faafaigofie le taumalulu ma mafua ai le tele o fugalaau.

O le crocus autumn o se teuteuga moni o lau moega fugalaau. Teuteu i lenei laau matagofie, ma o le a mautinoa lava e te maua le tele o lagona fiafia.