Fualaau aina

Saunia o le eleele mo le totoina o fatu o tamato

Afai e te manaʻo e totoina se fualaʻau ola maloloina ma ola lelei, e taua tele le filifilia o se eleele lelei mo laau toto. I la matou tusiga o le a matou taʻuina atu ia te oe le auala e saunia ai le eleele mo fatuga ma ou lava lima.

O le a le mea e tatau ona avea ma eleele

Pe a totoina fatu o tamato, e tatau ona e filifilia le eleele, o le a:

  • tamaoaiga. E tatau ona aofia ai le tele o mea manaʻomia;
  • paleni. E taua tele le filifilia o le saʻo lelei o minerale, e tatau ona faatumauina tulaga talafeagai lelei;
  • ea ma le susu e mafai. Lelei mo le totoina, le malamalama, ma le palu mafiafia ma leai ni vao, le palapala;
  • faamamaina o siama, fatu o vao ma isi microorganisms e mafai ona afaina ai le laau;
  • e le afaina i metala mamafa.
E taua! Aʻo leʻi faʻaaoga le palapala, e tatau ona faʻamaʻi. Ina ia faia lenei mea, ia saunia le paluga i le tautoulu ma tuu i luga o le faapaleni po o totonu o se potu malulu mo le taumalulu.

Afai e te mulimuli i nei fautuaga, e mafai ona e maua se fua maualuga o tamato poʻo isi laau.

Faʻatau pe faʻavela?

O le sauniuni o le palapala mo laau toto e mafai ona faia i ni auala se lua: faʻatau i fale faʻapitoa poʻo le kuka faʻatasi.

Aisea e faatau ai?

Afai o oe o se faʻatoʻaga togalaau ma totō lau seleselega muamua, e sili atu ona lelei le faʻatau o se palapala i le faleoloa. O le a ofoina atu e le au atamamai ia oe le sili ona lelei o le eleele e mafai ona fetaui ma mea uma e manaʻomia ile laau o le ae tupu. I lenei tulaga, o tulaga lamatia o le a le mauaa aʻa pe afaina ona o le le talafeagai o eleele o le a otometi ona aveesea.

E faʻafefea faʻapitoa tagata fai togalaau

Faatoaga, oe e le o se taimi muamua e galulue i le totoina o laau, e manao e fai le palapala mo laau toto.

O le mea moni, o lenei mea e manaʻomia ai le malamalama mautinoa ma le poto masani, ae o le ae matua mautinoa i le tuufaatasiga o le palapala ma ona uiga lelei. O le kukaina o le tagata lava ia e iai ona lelei:

  • o fualaau e itiiti ifo le mamafa i le taimi o le gaosiga i totonu o le eleele tatala poʻo le fale kesi, aua o le a totoina i le eleele lava e tasi;
  • e mafai ona faia le paluga lelei ile palapala e ala i le faaopoopoina o le aofaiga tonu o mea e faʻaaoga e tusa ma fua o fua;
  • o le sauniuniga a le tagata lava ia o le eleele e sili atu ona aoga;
  • faʻamaoniga lelei.
E te iloa? 95% tamato e aofia ai vai.

Afai e te filifili e tutoatasi i le sauniuniga o le faʻafefiloi o le palapala, e tatau ona e faʻaeteete e faʻafeiloaʻi mea e faʻafefiloi ai, ia faʻamaoni lelei i vaega.

O vaega taua ma a latou matafaioi

O le tuufaatasiga o le palapala mo laau toto e aofia ai le tele o vaega. Mafaufau i le taua o latou taitoatasi.

Peat

O le peʻa o le vaega autū lea i le palapala mo le totoina o fuamato. Faafetai ia te ia, o le eleele e le gaogao, e manaia le susu, taofi.

O le papa, falaoamata o le dolomite, o le deoxidizers e tatau ona faaopoopo i le paʻu, aua o loʻo i ai se siosiomaga oona. O lenei vaega e i ai ni laupepa tele, o lea e tatau ai ona e faia lona sieving. Afai e le faia lea mea, o le a faʻaogaina ai filo i aʻa ma faʻamalosi le puʻe.

Atonu oe fia iloa pe faapefea ma le taimi e teu saʻo ai tamato pe a uma le germination.

Mafu

O le vaega o loʻo i ai le tele o elemene taua e maua ai le tuputupu ae atoatoa o fualaʻau. E fautuaina e faʻaaoga le fanua lea na tupu muamua ai fatu ma leki.

Korovyak

O le vaega e mauoa i elemene o mea aoga, e maua ai meaʻai talafeagai i le laau. Faafetai ia te ia, ua faateleina le gaosiga, o laau e maua ai le tele o vitamin manaomia. E mafai ona faʻaaoga uma i le malogo ma le fou.

Sand

E faʻaaogaina le oneone i le sauniuni o le faʻafefiloi palapala, ona o se paʻu sili ona lelei e tao ai le palapala. Fiafia i le paʻu, vaʻa mama le oneone e leai se mea e gaosia ai le palapala. E taua tele le fufulu ma fuafua i luga o le afi poʻo totonu o le ogaumu.

Perlite

O nisi taimi e faʻaaoga lenei vaega nai lo le oneone. O loʻo faʻaalia e lona faʻafefelelei o le siosiomaga, tuʻuina le palapala, vaʻaia lelei le susu.

Aoao pe faʻapefea ona faʻaaoga le perlite i laau.

Sawdust

O nisi taimi, o le peat ma le oneone e faʻaaoga e fai ma sui mo peʻa ma oneone. I lenei tulaga, e mafai ona e faʻaaogaina na o vaega mama, aʻo le i faʻaaogaina ia pefu ile vai inu. Fanua mo fatu, kuka i o latou lava lima, o le a sili atu le lelei nai lo le faʻatau.

Ae afai e te le iloa uma ia faʻaoga o le faia o lea paluga, e le tatau ona e lamatia le fuataga atoa - e sili atu le sailia o fautuaga mai tagata atamamai ma filifili le eleele e sili ona lelei mo au laau toto.

E taua! E le tatau ona e faʻatau vave le tele o le faʻafefiloi eleele. Faʻatau se tamai afifi ma taumafai e faʻatoʻa fatu. Afai e lelei mea uma, e mafai ona e alu i galuega sili atu.

Polokalama sauniuni mo le faʻaleleia o le palapala i le vao

Afai e te filifili e tutoatasi le saunia o le eleele ma le sawdust mo fualaau totō, tatou te ofoina atu se filifiliga o le tele o fuafuaga masani.

  • Fuafuaga 1. E tatau ona ave ni vaega se 2 o le aseta ma le tasi vaega o le oneone. Aʻo leʻi faia lenei mea, e tatau ona togafiti le laʻau i se paleni faapaleniina, lea e aofia ai le tele o meaʻai. E mafai ona faʻaaogaina e avea o se paʻu tao. O lenei faʻafefiloi, e ui lava o loʻo i ai se fatuga faigofie, ae e faʻatagaina oe e maua se seleselega lelei o tamato.
  • Fuafuaga 2. E talafeagai le faʻafefiloi o peat, eleele o turf, mullein, sisi i lenei fua faatatau: 4: 1: 1/4: 1: 1/2. I le 10 kilokalama o le paluga na faʻaopopoina: oneone oneone - 3 kilokalama, nitrate ammonium - 10 g, superphosphate - 2-3 g, potassium chloride - 1 g.
  • Fuafuaga 3. Humus, peat, land sod, rotted sawdust ua maua i le fua faatatau o le 1: 1: 1: 1. I totonu o le pakete ma le faʻafefiloi faʻaopopo: fafie laupapa - 1.5 kapu, superphosphate - 3 tbsp. sipuni, masima sulfate - 1 tbsp. sipuni, urea - 1 tsp.

O le a le mea e le mafai ona faʻaopopo i le eleele mo tipu

Ae e te leʻi amataina le sauniuniga a le eleele, matou te fautuaina oe ia faamasani oe lava i ni mea e le taliaina.

  • O le faʻaopopoina o fugalaʻau faʻasaina o loʻo i le faagasologa o le pala e matua faasaina. E mafua lenei mea i le tele o le vevela na faʻasaoina, lea e mafai ona aafia ai le fatu ma susunuina. Ae afai, ae peitai, o fatu e ola, o le a vave ona mate laau i le vevela.
  • Sand ma le eleele ile palapala eleelea e le talafeagai mo le sauniuniga o le faʻafefiloi palapala. Faʻaitiitia le mamafa o le mamafa o le eleele, faʻapena, ma e le mafai ona tutupu fua i totonu o ia tulaga.
  • Aua le aoina le palapala i tafatafa o le auala poʻo le latalata ane i vailaʻau vailaʻau, ona o le mamafa o metala mamafa e mafai ona faʻaopopo i totonu o le palapala, lea o le a vave ona faʻaaogaina e le laau.

E te iloa? Afai e te teu tamato i le vevela o le potu, o le a latou faʻaleleia o latou tofo ma mea ola maloloina, ma i le tuʻuina o tamato i totonu o le pusaaisa, o le ae leiloa a latou meaʻai ma o le a faʻafuaseʻi ona faʻaitiitia.
A maeʻa ona matou faitauina a matou tusiga, na e iloa le auala e saunia ai le eleele mo fatu. E ala i le saunia o le faʻapalapala o le palapala ia te oe lava, o le a mautinoa oe i lona uiga ma o le a mafai ona seleseleina se fualaau aina suamalie ma suamalie.